• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#718307  by Shigeru

Själv har jag spelat lite Hammarharry, kändes väldigt lätt fram tills plattformshoppandet på chefens kontor där man ska hoppa på några flytande grejer mellan vattenfall som slås av och på men blev så mör på att gubbjäkeln aldrig tycktes hoppa när man tryckte på hoppknappen vid detta parti att jag slog av i ren irritation. Fram tills dess var det supertrevligt dock :)
 #718309  by Ufouria

Det partiet är sjukt jobbigt pga att hoppen inte funkar (precis som i sista banan på rullbanden i JtS). Kan inte ge några tips. Känns mest som tur om gubben hoppar som den ska.
 #718418  by aerobert

Japp, världens irritationsmoment. De verkar inte ha fått till programmeringen ordentligt för hopp i det spelet. Man kan ana samma sak i tidigare moment på bana två när man ska hoppa mellan stegar. Jag löste iaf sista banan där med att fortsätta hoppa utan att stanna. Gick mycket smidigare då.
 #718782  by Ashaman

Haha :) det är bossarna från helvetet som e sjukt sköna när man väl klarar! Har varvat GL, men det är några år sen nu.. Får sätta mig med det igen snart! Sjukt kul! :) :good:
 #718899  by Ufouria

Har knappt orkat/haft lust att spela något på sistone men det har blivit en del Rad Racer och jag älskar det :D Har nog aldrig direkt gillat bilspel tidigare (förutom Pro Am) men så spelade jag Chase HQ till GB för något halvår sedan och tyckte det var sjukt kul. Ett spel jag kan spela om och om igen. Och nu senast, då jag fått upp ögonen på Rad Racer. Jag ledsnar inte trots att det är frustrerande när man dör och måste börja om. Dessutom är det ju enformigt. Men trots det så är det jätteskoj! Tack Rickard Ingvarsson för att du tipsade mig om det :good: Hade troligen aldrig spelat det annars.

Får dock inte 3D glasögonen att funka på plattTVn eller så är det paj på mina ögon :s
 #718997  by puban

Fick tag i Solomon's Key 2 på Game i måndags. Riktigt trevligt pusselspel!
Nån som kan tips som fler liknande pussel-spel med lite plattformsinslag?
 #719086  by Ufouria

Rad Racer. Har haft uppehåll flera dagar och idag gick det som på räls fram tills bana 8 :arg: Ett misstag eller om man inte har gasen i botten så är man rökt. Nu orkar jag inte spela om det igen. De första fem banorna är för lätta nu så det blir en transportsträcka till de senare banorna.
 #721935  by Ufouria

Pro-Am. Älskar det spelet! Tycker nog ettan är roligare än tvåan, fast det kanske har med nostalgifaktorn att göra.

Tycker inte ni oxå att bomberna ser ut som en korv med senap på?
 #721937  by Elrinth

Ufouria wrote:Tycker inte ni oxå att bomberna ser ut som en korv med senap på?
Jo har alltid tyckt det också, hahaha :)
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 81

Instagram #sndb.se