• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#709558  by Sonefors

Försökte mig på att klara Little Nemo ikväll efter några dagars sug. Sprang igenom alla banor tämligen enkelt förutom sista. Kom till sista delen innan jag fick Game Over. Lät spelet stå på och tog en paus för att kolla annonserna. Skulle ge det ett försök till och trodde att jag tryckte igång continue. Det gjorde jag inte... Spelet startade från första banan så det var bara att stänga av. :/

Fortsatte med Lemmings istället.
 #709622  by segasonic

Gör så här i Nemo:
At the title screen, press:

Up, Select, Left, Right, A, A, B

A ''Dream Select'' message will pop up. However many levels you want to skip, press A that many times, then press Start.
 #709887  by Pinge

Lemmings är rätt kass till nes, spelas då det bör spelas med mus, amiga/atari versionerna är överlägsna
 #709930  by Ufouria

Absolut! Mus ska det va. Lemmings var hur grymt som helst på PC. Måste ha varit 1990 jag spelade det hos min granne. Sedan har jag bara testat det som hastigast på NES men tyckte det inte kändes bra med styrningen.
 #711006  by Nils

Jag har börjat spela Castlevania 3 nu och jag tycker att det är riktigt najs. Det ligger utan tvekan i min topp 15.
 #711992  by Rickard Ingvarsson

Än så länge ett kul spel, och känslan är
att det bara blir bättre och bättre!
Attachments:
image.jpg
image.jpg (1.49 MiB) Viewed 10491 times
 #714542  by Ufouria

Asterix - svårt som tusan! :$ Hade 7 liv när jag kom til Act 2-2 Helvetia. Den banan var verkligen ett helvete :lol: Dog alla mina liv där inklusive de extra jag fick via en continue :$ :$ Ramlade ner från plattformerna trots att jag stod på dem. Dessutom kunde man inte glida ner från en högre höjd och landa på en plattform för då ramlar man rakt igenom. Man måste hoppa och får absolut inte stå för nära kanten. Hatar precisionshopp! :arg:
 #714573  by segasonic

Det där med kanterna kommer jag ihåg!
Vilket annat spel lider av samma problem? Tror det är Sword Master jag tänker på.
 #717196  by Rickard Ingvarsson

Fick ge upp Star Tropics en stund, fastnade så klart.
Hoppas jag kan tänka i andra banor nästa gång det åker i!
Gav mig på Rad Racer (som jag bara älskar!!) igen förra veckan, men kommer
bara till 5e banan. "Dör" VARENDA gång av dom där blå jävlarna som prejas.

Slängde i ett Rare spel i from av Battltoads idag.
Får nog anse mig som en kass spelare :( Fick Problem direkt på andra banan,
men lyckades till slut ta mig ner iaf.
Nu svära jag över det aom bilden visar, hur tusan tag man sig förbi det sista hindret??
Den där blå stenen som går över hela bilden och är upphöjd??
Attachments:
image.jpg
image.jpg (1.56 MiB) Viewed 10468 times
 #717201  by Ufouria

Gillar du Rad Racer kanske du gillar Knight Rider? Jag minns inte alls hur Rad Racer är men ska nog stoppa in det i konsolen idag. Har spelat lite Knight Rider på sistone. Trodde det var ett skitspel men det är ett riktigt skönt bilspel. Dock ledsnar man (jag) efter ett tag efter att fått spela om samma bana. Dessutom är variationen ganska minimal. Tyckte Chase HQ till GB var grymt (påminner om Knight Rider) för det var inte så långt att man hann ledsna på det. Svårt att få dessa gamla bilspel varierande.
 #717203  by segasonic

Rickard Ingvarsson wrote:Slängde i ett Rare spel i from av Battltoads idag.
Får nog anse mig som en kass spelare :( Fick Problem direkt på andra banan,
men lyckades till slut ta mig ner iaf.
Nu svära jag över det aom bilden visar, hur tusan tag man sig förbi det sista hindret??
Den där blå stenen som går över hela bilden och är upphöjd??
Kass är du inte, Battletoads är för jävligt bara.
Tror du anstränger dig för mycket vid den blå stenen, ansträng dig mycket mindre just där :P
 #717292  by Rickard Ingvarsson

Jasså ska man åka under den blå jäveln???
Tröttnade och kom aldrig dit igen, men ska försöka om någon dag igen.

Tänkt att test Kinght Rider för ett tag sen men det aldrig av, får testa det!!
Rad Racer är jävligt tufft så sett, missar du en checkpoint någonstans så är du körd (game over)
och får börja spela från bana ett igen..
 #717330  by Ufouria

Tuffa puckar mao! Knight Rider är snällare då man har ca 3 liv och kan iaf börja på samma bana några gånger. Det ska även finnas password tror jag. Vet dock inte hur man får det (kanske står när man får game over).
 #717395  by Tregorv

Panic restaurant klarade jag igår när jag fick det i brevlådan, roligt spel men kanske minst "Bang for the buck" då priset på det är ganska högt och du klarar det på under timmen första gången du provar det.

Men som sagt, roligt spel är det.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
 #717523  by Ashaman

Jag å Rakis kör också PR i skrivande stund! Trevligt spel, skulle vilja att han kunde röra sig fortare...
image.jpg
image.jpg (1.55 MiB) Viewed 10407 times
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 81

Instagram #sndb.se