• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#702699  by varg

Då sov du säkert riktigt gott också. ;)
Kopplade upp mina retrokonsoler som hittills legat i flyttlådor igår. Sedan firade jag bedriften med att sitta och spela Bucky O'Hare som jag köpte på mässan.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 #703625  by Ludu

Ja körde bara kors på Grim Reaper den gången jag klarade det. Det var inte förrän långt senare jag hörde talas om OP-vattnet! :$

Edit: ja alltså att det funkade bra mot bossar!
 #703663  by Ludu

Skämtar de med mig?! Jag tog tag i Jetsons och har kommit till bossen i Cosmosvärlden. Alla bossar hittils har gett en saker att kasta på dem. Inte den här, och det finns inte tillräckligt med kapslar på banan för att kunna använda flygplanet på dem.

Måste jag börja om från början!?? :evil:
 #703666  by Shigeru

Du kan fånga stjärnorna som studsar vill jag minnas o kasta

EDIT: Om vi tänker på samma bana? Var länge sen jag spelade det
Last edited by Shigeru on 12 Jun 2014, 21:37, edited 1 time in total.
 #703684  by Ludu

Nope :( eller ja asså jag har kunnat fånga dem ibland men det är varken när de är ovanför eller under. Jag vet faktiskt inte riktigt hur det går till... å jag börjar bli jäkligt less på det här spelet :(

Men det MÅSTE klaras!! Frågan är om jag biter i det sura äpplet och kör om från början nån annan dag trots att jag måste köra om kugghjulseländet..
 #703688  by Shigeru

Jag vill minnas att man kunde timea de hyfsat om man fick in snitsen, hmmm. Var tvungen att googla på det nu, de flesta verkar tipsa om det där radiostyrda vapnet, dock inte så jag gjort.
 #703973  by Ludu

Då jag kollade upp och använde continue-koden anser jag det inte vara avklarat än, men jag har sett eftertexterna till Double Dragon II på Supreme Master :good: Sista två bossarna var en barnlek jämfört med exempelvis ninjorna.

Nästa steg är att faktiskt lära mig snurrkicken, det kanske underlättar och gör att jag kan ta mig igenom spelet utan koden :)
 #704005  by Hveem

ImageImage

Har spelat ett tag nu och är tyvärr inte särskilt imponerad. Kontrollerna är tämligen värdelösa också.

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk
 #704022  by Hveem

Nu har jag läst det.... =)

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk
 #704024  by Vippe

Jag har aldrig kunnat hantera Holy Water i Castlevania.. missar alltid målet =) Men jag kör alltid enbart piskan på slutbossarna. Korset på Reapern.
 #704029  by Ludu

Det tar sig i DDII! Nu har jag klarat alla banor förutom åttan minst en gång utan att dö :good:

Senaste försöket krävde bara en continue! Det pinsamma är att jag dog två liv på en plattformssekvens jag annars tar mig förbi helt felfritt varje gång :( jag dog även på ett annat ställe men det är svårt på riktigt :P Att ta sig an barrikaden med ninjor med ett liv kvar är inte någon höjdare, men eftersom jag bevisligen kan klara de sista två bossarna utan att dö så bådar det gott inför morgondagens försök :good:
 #704031  by Shigeru

Va besviken jag blir på att du inte gillade Jetsons :( Du måste väl iaf ha haft en viss behållning av att få vittna spelvärldens mest "laid back" protagonist? Tänker på Georges kroppshållning :)
 #704044  by Ludu

Haha, hoppanimationen är rätt lazy ;)

Alltså det finns såklart mycket positivt med spelet men som sagt blev det negativa för mycket för mig :/ även om det egentligen bara är två banor som drar ner väger de för tungt.
 #704074  by 3gengamern

Kid Icarus
Har tagit mig till första tempelbanan, det tog ett tag av förvirrat irrande genom rummen innan jag förstod att det var klubborna jag skulle använda på statyerna för att väcka liv i dem.
Dock blir jag varje gång äggplantad av de där störande trollkarlarna, hur häver man egentligen förbannelsen? :evil:
 #704125  by Pinge

Det kan öppna en genväg (statyn står ivägen). Sen kommer alla man väckt in och hjälper dig på bossen i det templet, dom är dock ganska värdelösa och dör som flugor. Men har man många så gör dom en marginell skillnad....
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 81

Instagram #sndb.se