• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#699462  by Ludu

Båda delar? Optimerat? Jag hänger inte med ett dugg. Jag gör en simpel liknelse som funkar men du ger vaga (i synnerhet för den oinsatte) anledningar till varför det är fel? :-k

Men låt säga att Contra är 80m medan Probotector är 100m. Båda ska springas snabbt men ena kommer garanterat ha kortare tid då det skiljer 20m (i förra liknelsen hinder i form av terräng vs obehindrad löpbana). Är Contra optimerat och därför 100 meter? Är Contra både 80 och 100 meter. Jag förstår inte hur du menar :-k
 #699511  by Ludu

radioaktiv_hamster wrote:Nja ser nog Contra mer som terrängbanan då spelet är sinnesjukt optimerat för tillfället.
Okej, du tycker att Contra är är det som tar längre tid eftersom du liknar det till terrängbanan.
radioaktiv_hamster wrote:Förstog mycket väl, fann det dock inte att stämma då Contra är båda delar.
Här tycker du att det både går långsammare och snabbare att springa igenom.
radioaktiv_hamster wrote:Optimerat betyder att det är gjort allting som är fysiskt möjligt för att kunna spela spelet såpass snabbt utan att fuska.
Vänta nu, innebär det att de gjort allt i sin makt för att spelare ska kunna få bästa möjliga tid, inte helt olikt att flytta 1km-tävlingen från skogsstigar till löparbana? Just av denna anledning tycker du att den är mer lik terrängbanan i liknelsen.

Uppenbarligen har du inte förstått liknelsen då dina argument emot den är all over the place. Till Nightstalker säger jag: Fortsätt kämpa :D
 #699574  by Nightstalker

radioaktiv_hamster wrote:Nightstalker : Ladda hem Wsplit ett bra program för att ta tid på runs.
Jag har Wsplit men tack iaf.

Det är ju samma spel som contra bara det att det går slöare så egentligen är det ju ingen skillnad förutom att Probotector tar lite längre tid?
Det skulle vara kul att se hur lång tid det tar för en som kör Contra att klara Probotector.

--EDIT--

18:22 utan powerups :)
 #699576  by Ludu

Halo: Enkelt? :o Både du och Kahn är tokiga ;)

Radioaktiv: :lol: med ditt sista inlägg har du en gång för alla bevisat att du är helt ute och cyklar! Du har ju verkligen inte förstått liknelsen om du tror att jag menar att det är "som att springa". Jag har aldrig påpekat att det är lätt så ditt "uppenbarligen" är helt taget ur luften.

Du menar att det inte är någon idé att speedrunna Probotector för att det går snabbare att spela Contra. Med andra ord tycker du att det inte är någon bragd att ha världsrekord i 400m för det går att springa 100m snabbare. Jag menar absolut inte "Åååh, Contra är precis som att springa i naturen, lika lättsamt å trevligt bland stockar och stenar". Läs om, läs rätt och svälj din stolthet :yes:
 #699590  by Ludu

Det är det ;) Men jag kan ändå förstå dem eftersom man övar upp sig så pass att man tar sig igenom hela spelet utan att dö nån gång! Det svåraste stället för mig är utan tvekan hjärnorna, där är det lätt att göra ett litet misstag och sen är det svårt att ta igen sig om det plötsligt är två i bild .
 #699626  by radioaktiv_hamster

Nej WR i Probotector är som att ha WR i mest pingisbollar i munnen det är kul men räknas inte å är totalt meningslös.

Det som du nämner med terränglöpning stämmer med din hastighetsmetafor men inte gällande spelet som speedrunämne. Plus att jag försöker inte försvara den uppenbart sämre versionen med löpningsmetaforer.
 #699838  by Ashaman

Dr Wily fick smaka på stora bomben igår när jag och Rakapparat tog oss an det första spelet i serien. Det finns en första gång för allt :)
 #699842  by Nightstalker

Grattis, Ashaman och Rakapparat! Vad tyckte ni om de flygande plattformarna på snöbanan?

Jag har ett nytt personligt bästa i Probotector utan powerups: 17:48 :D
 #699859  by Ashaman

Jag hatar dem.. Fast värre för rakis.. Han hade oflyt med hur de flög :DOG
Yellow Devil är också ett as utan like! Fireman var lite småjobbig andra gången också :P
 #699861  by Ludu

Grattis, bra jobbat! :) Flygplattformarna är det enda felet med ettan, fy vilken orättvis utmaning! Magnet Beam to the Rescue ;) Förstå min lycka när jag för sista gången tog mig förbi dem i remaken på PSP (man måste klara spelet med alla 12 karaktärer på alla 3 svårighetsgrader för 100%) :D

Ååh, vad sugen jag blev på MM! Jag måste fixa mig en NTSC-konsol så jag kan ta mig an sexan på originalhårdvara :) Anniversary Collection på GC är inte riktigt samma grej...
 #699864  by Ufouria

Yellow Devil :birdo: Överlägset den roligaste bossen att möta, ffa i ettan där man inte kan glida. Kör eggern för längsta möjliga underhållning!
 #699874  by Ufouria

Haha, ja den var suddig!

Magnet Beam is your best friend! Man ska inte anstränga sig i onödan!

Kahn: Section Z var bra jobbat! Det är inte så värst lätt.
 #700238  by Ashaman

Kul med allt spelande! :)
Vad svor du mest över Stiltzkiin?

Kahn: Körde ni igenom tre spel på en kväll?

Team Falkenberg satte (efter en lång och trevlig kväll, med både middag och dryck :)) MM2 idag på difficult. Det var första gången för Rakapparaten, andra för mig, så nu har vi de två första spelen i serien!

Wily är bra jobbig innan man minns vilka vapen man ska ha :P

Nästa gång vi ses ska vi sätta trean! Spank!
 #700244  by Nightstalker

17:31 :D Jag ska nog köra en runda med powerups nu...jag tror att tiden kommer att bli ganska bra.

Radioaktiv Hamster: Om jag tycker att det är kul att spela spelet och bättra på min tid så är det inte meningslöst. Robotarna är rätt mycket coolare med ;)
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 227

Instagram #sndb.se