• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#696210  by Ludu

Bana 3 i Gradius är en barnlek nu :good: Tänk min förvåning då jag plötsligt slungas förbi bana fyra mellan ett par neon-påsköhuvuden :o Det händer varje gång jag klarar tredje bossen. Jag är inte säker på hur jag triggar genvägen men jag klagar inte! Bana fyra har jag kört så många gånger utan att dö att jag inte får dåligt samvete ;)

Nu kommer jag till sjunde banan på varje försök och där måste man garanterat köra Double! Först tog jag mig långt med lasern men dog någonstans i mitten. Jag kunde efter många om och men traggla mig igenom resten av banan men kom till nån vägg som inte gick att skjuta sönder :-k
och skärmen fortsatte scrolla och visade något inte helt olikt Mother Brain på andra sidan.
Kvällens sista försök körde jag med Double och det gick galant tills jag råkade klanta bort min reservsköld (tog en powerup för mycket). Det bådar gott inför morgondagen :good:

... och om det i vanlig ordning är flera varv får vi se om jag tar det nu eller väntar med det! Jag ska åtminstone försöka :)
 #696221  by Nightstalker

Jag sitter och spelar Shadow Warriors och jag måste bara få skriva av mig lite här va.
Vilket trasigt skräpspel.
Fiender som spawnar i oändlighet, magnetväggar, 6-2 och när man dör på sista bossen så hamnar man på 6-1. När man klarat första formen och dör så slipper man möta första igen MEN man får inte fullt liv innan man går in till bossen.
Fiender som knuffar upp en på en vägg är värst, fy fan.
Risk för handkontrollsformade hål i golvet.
Promenad nu, jag svettas syra och spik.
 #696233  by Kahn

AppleOfAdam wrote:Jag kunde efter många om och men traggla mig igenom resten av banan men kom till nån vägg som inte gick att skjuta sönder :-k
Håll dig långt fram på skärmen så hinner du in innan den stängs :good:
 #696333  by Kahn

Spelar för tillfället:
PaperCop 1942: Defender of Bart-pocket vs The Uninvited Crew or Die III - The Lost Smoke of Icarus

Drog igång ett nytt Party med bara tjuvar igår för att jag råka spara när jag skulle visa en polare hur man lirar så jag börja om från början och precis när jag skulle fylla på liv och gick ut så kom jag på mitt misstag :nogood: (Final Fantasy)

Bara börja levla igen :DOG
 #696420  by Nightstalker

radioaktiv_hamster wrote:Nightstalker: Det är bara öva, spelet är inte närkvärdigt trasigt då fiender alltid spawnar på samma ställen. Går alltid dö på andra bossfighten för att slita med sig spinslash som dödar den på en attack för att sen lätt rulla igenom tredje formen so är enkel:)
JAG...hatar spelet :D
Men jag ska klara skiten!
Det står fortfarande på där uppe och kontrollen är fortfarande hel så det finns ingen ursäkt.
Spinslash äter min ninpo för att jag hoppar och slår en del och att trycka ned på styrkorset är något jag är för trög för att lyckas med.
Nytt försök nu...

--EDIT--

Klart. Aldrig igen :nogood:
 #696497  by Toktotte

Snyggt, Nightstalker, skönt att du vann över frustrationen :D

Tycker tvåan är både lättare och roligare, på't bara!
 #696538  by Ludu

Bra jobbat, Nightstalker! :) Jag förstår din frustration men inte ditt hat, Shadow Warriors är ju fantastiskt! :D Jag gillar i synnerhet tempot!

För längesedan när jag och en icke-NESspelande polare inväntade kvällens tredje huvudperson skulle jag bara visa hur svårt tvåan var (hade klarat ettan ett par år innan). Det slutade med att jag hann klara ut det 8-[ :lol: Det tog många försök på sista banan men överlag kändes det lättare än föregångaren!

PS: Ja, jag frågade flera gånger om vi skulle göra något annat medan vi väntade men han tyckte det var för spännande ;)
 #696572  by Nightstalker

Jag tackar och bockar. Detta är ju i alla fall någon form av NES-lvl-up.
Ja, fienden spawnar hela tiden men man kan ju faktiskt manipulera i alla fall fladdermössen så det klagomålet kanske jag kan dra tillbaka.
MEN att man blir knuffad och fastnar på väggarna tycker jag är skräpigt. Det var nog min värsta fiende för om man fastnar på väggen så är det alltid två andra fiender som är redo att mörda skiten ur dig.
Spelet är ju faktiskt otroligt kort med.

Blue Shadow tyckte jag var bättre än Shadow Warriors.

Med det sagt så blir jag ju nästan sugen på Shadow Warriors 2 när ni pratar så gott om det :)
Jag äger det tyvärr inte ännu men Ninja Gaiden till SMS kanske man ska ge sig på? Det står i hyllan och väntar.
 #696649  by R.J

Nightstalker: Helt klart en lvl upp på det! Tror Sw 1&2 är det svåraste jag klarat till Nes och som du hör lever jag på det än ;).

Hamstern din lilla solstråle! Alltid lika uppmuntrande. :lol:

Skickas från min iPhone
 #696694  by joggepogge

Spelade Link första gången lite mer seriöst med Hveem igår riktigt kul faktiskt. Kan ha varit för att Hveem kan spelet utantill :) Dock så tycker jag gubbarna som har Sköld och är grymt bra på att blocka är dryga tar evigheter att döda.
 #696943  by Shigeru

Har precis börjat med dragons lair första gången i livet, varit sugen på det en längre tid, hoppas jag har tålamodet som krävs för att klara det, tveksamt känns det som efter en halvtimme :D
 #696964  by segasonic

Har du kommit in än? :D
 #696966  by Shigeru

Jag har kommer ner till mines men tar en paus nu :) verkligen ett speciellt spel men jag gillar det på något sätt! Men det är också oerhört frustrerande som förväntat!
 #696972  by Ufouria

DL är underbart! :birdo: De frustrerande spelen är de bästa. Av någon märklig anledning är det de jag dras till. Lätta plattformsspel har jag däremot "svårt" för. Finner ingen mening med att spela igenom dem. Mediokra spel som man bara vill få överstökade om man ens orkar ta itu med dem. De enda mediokra plattformsspel jag orkar spela igenom är de korta, typ Kirbys Dreamland, som man kan springa igenom på en kafferast.
 #697037  by Ufouria

Hehe, lustigt att du nämner det stället. Tänkte i mitt tidigare inlägg skriva att det var där jag fastnade första gången jag spelade. Förstod verkligen inte hur jag skulle göra. Det är lätt om man vet vilken knapp man ska trycka på. Har för mig att man snabbt ska trycka på "slå-knappen" och inte hoppa-knappen som känns mer naturligt.
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 81

Instagram #sndb.se