• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#683042  by stefanrolen

Håller helt med dig illumi!
Man är riktigt pepp och spelsugen fram till typ värld 6, sen börjar det dala lite eftersom man suttit några timmar hehe. Nu lär det väl ta ett antal år innan man sätter sig för att spela klart hela spelet igen, tur det finns så mycket annat att spela under tiden! :)
 #683103  by Vikeskar

Körde precis igenom Flinta 2:

Image

Helt ok lir faktiskt, första gången man spelade igenom trots att man ägde det en gång i tiden när man var liten.
enda jag blev riktigt sur var när man ska springa ifrån den röda ringen och man hoppar ner vid ett ställe och man ska slå sönder en vägg och hinna springa in.

Tog några ggr innan man kom igenom.
Annars så är t.ex bossarna riktigt simpla.
 #683236  by JBH

Blev inspirerad av Revansch och har ägnat kvällen åt att ta mig igenom Teenage Mutant Hero Turtles.

Har spelat det många gånger förut, men aldrig klarat det.
Riktigt kul, och galet svårt emellanåt. Speciellt sista korridoren innan man möter Shredder och "Igelkottarna" när man ska hitta Teknodromen.

Kommer helt klart att spela igenom det igen någon gång.

4/5
Image
 #683268  by Ufouria

I agree! :)

Bra jobbat JBH! :good: Som sagt ett spel man kan spela om och om igen. Hade jag inte haft så många andra spel jag inte ens spelat en gång så hade det blivit ett varv Turtles till helgen.
 #683330  by Hrossharsgrani

Drog igenom Batman Returns i helgen. Totalt demoraliserande slutsekvens där en pingvin gnäller om hur långsam jag var. Tydligen måste man klara det utan att dö för att få det bästa slutet. Ganska mediokert beat em up där man i princip använder samma attack hela spelet igenom.

Image
 #683354  by Vikeskar

Bucky O´hare åkte på pisk precis.

Image

I början flöt allt på som fina fisken!
Tänkte att det här får smärtfritt, men ack så fel.
Hatar när det kommer "stress" moment, tex lavan rinner, pricka rätt i hopp när block kommer och går.

Men tillslut efter många svordomar.
Frugan undra hur det stod till i rummet när "f*tt*" "fan" "skitspel" "BAAAAAH" m.m m.m.
 #683411  by Ufouria

:lol:
Bra jobbat!

Tyckte Bucky var väldigt frustrerande och inte så himla skoj som jag försökte intala mig. Lite samma känsla som med Rockin Kats fast det är nog värre/skränigare. Får ont i huvudet bara att tänka på det. Spel som jag inte känner mig sugen på att spela igen.
 #686664  by Ufouria

Bara jag som tycker SMB är svårare än Turtles :$ :lol: Ja, jag menar allvar. Har bara klarat SMB 1 en gång och kommer nog aldrig att ge mig på det igen. Finns för många hål att ramla ner i och taggiga igelkottar att landa på. Sådant slipper man i Turtles. Är väl egentligen bara i kloaken man kan ramla ner.
 #687173  by Lirod

Idag klarade Jens och jag äntligen Super Mario Bros.: The Lost Levels! Fy farao vad svårt det var bitvis! Den sista och hemliga värld nio var grymt kul att äntligen få se live! Härnäst blir det Metroid II med hjälpa av Game Boy Player till GameCube.
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 227

Instagram #sndb.se