• Fråga Dr. Mario SNES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

#686282  by tollsjo

Tar en bild på etiketten, ta kort på själva piggen blir dock svårt, man ser knappt någon skillnad, bara att den är aningen större
Konsolen jag har sen innan är köpt i Sverige och har märkningen SCN
Den jag köpte igår ser dock ut så här:

Image
 #686289  by tollsjo

Vet du vart msn köper det?
 #686299  by aerobert

Så länge du hittar en adapter som ger 9V 1,3A så bör vilken multiadapter som helst från typ clasohlson eller teknikmagasinet passa. Det står FRG på maskinen så jag antar att det är en tysksåld.

Du kan ju även pröva att kontakta Game-World på Tradera som säljer mycket tyska saker, han har garanterat tyskpassande originaladaptrar.
 #686445  by AndiOne

Den är ju dessutom nästan att föredra då den är så jävla mkt smidigare än originalens klump. :)
 #686452  by tollsjo

Den verkar smidig men jag kör nog på en helt ny, den som är lite mindre.
Skönt att slippa den fula, stora klumpen
 #686455  by Grenoli21

negativa med dem är väl livslängden =) Men sant att dom är smidigare =)
 #686483  by Ufouria

Klumpen är bara att gömma bakom TV-bänken eller liknande.

Kan det förstöra konsolen på sikt om man använder halvfabrikat (dvs den där adaptern)?
 #686488  by Ufouria

Om det inte är exakt rätt spänning och strömstyrka så kan den ta skada?

Har för mig att kruxet med de där billiga är att strömstyrkan inte är lika hög som originalet.
 #687183  by SuperGamer

Med fraktkostnad får du nog hosta upp mer för en strömsladd än den där hundringen du gav för konsolen.

Hur är det nu omvänt, funkar tyska strömadaptrar till SCN-konsoler?
 #692726  by hellanh

hallå köpte en snes förra året men inte rört den så mycket det enda spelet jag har har en ukv utgåva av zelda ! och allt funkar klockrent ! idag så var jag på rsm i göteborg och köpte upp lite nya spel. men nu kommer problem när jag kommer hem och ska testa dom så är det så vissa spel är bara svarta i bilen och inget ljud. andra hörs bara ljudet på. har provat med 2 olika kablar en scart och en vanlig video kabel samma problem . dock funkar zelda med båda klablarna ljud som bild. var sitter problemet ! helt nollad
 #692750  by hellanh

hallå har en fråga om någon som vet svaret
har en snes konsol och zelda till den allt funkar.
var på rsm i dag och köpte lite nya spel. men kommer hem så får jag inte upp något bild utan tv är helt svart eller så hör jag bara ljudet från spelet. vad är problemet har testat 2 olika klablar och inget funkar. dock funkar zelda med ljdu och bild med bägge kablar
 #692761  by i<3zelda

Prova ta en tops med lite vatten på å gnugga bort smuts :)
 #692762  by i<3zelda

Håller med, prova göra rent dom, förslagsvis en tops med lite vatten på till att börja med, så gnuggar du kontaktytorna
 #692766  by i<3zelda

Håller jag med om, dock behövs då såklart en speciell mejsel för att ta sig in. Kanske dumt att tro att trådskaparen inte hade någon, möjligt du har? Sudd är isåfall som de andra säger bästa metoden eller en av dom åtminstone
 #692770  by hellanh

jo ställde den frågan råkade lägga det i fel del bara ! tack ska testa detta återkommer om jag inte får det till att funka ;)
 #692836  by hellanh

i<3zelda wrote:Håller jag med om, dock behövs då såklart en speciell mejsel för att ta sig in. Kanske dumt att tro att trådskaparen inte hade någon, möjligt du har? Sudd är isåfall som de andra säger bästa metoden eller en av dom åtminstone

testade med rödsprit och en tops funkade klockrent ! super tack !
har beställt en mejsel i fall i fall
 #692852  by MacAttack

Skönt att det funkar! T-röd fungerar nog bra. Såg att vatten nämndes tidigare i tråden, använd dock aldrig vatten till att rengöra kontaktytorna. Jag använder mig av elektronikrengöring, vet inte om det är optimalt men det dunstar fort till 100% och riskerar ej ny korrosion.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 24

Instagram #sndb.se