• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#673715  by segasonic

Way to go, Totte!

Igår klarade jag och en kamrat alla världar i SMB3. Idag klarade jag det själv med Warps :yes:
Vi lekte lite med att glida genom väggar också, det var tidsbesparande och kul!
 #673876  by Ufouria

Jag klarade inte heller Bomberman igår :lol: Kom till level 4 men där orkade jag inte längre. Har password så kan fortsätta därifrån nästa helg. Man blir så arg när man klantar sig och spränger sig själv :$
 #673879  by Kibbe

Toktotte wrote:Shining: Wai Wai verkar helt fantastisk, spelar du på famicom eller emulator?
På Famicom. Jag rekommenderar det verkligen om man är på jakt efter ett nytt action/plattformsspel :)
RichardKahn wrote:Själv körde jag igenom gimmick igår, men lyckades inte klara Bomberman :D
Fick du det "bra" slutet på Gimmick? Jag har inte spelat det själv men det verkar galet svårt att ta alla gömda föremål.
 #673935  by Kahn

Ja hittade alla saker till slut :)
Innan ja fattade vart ja skulle efter dragit i spaken :p

Bomberman är fantastiskt även om man spränger sig själv ibland bara för att man ska försöka köra på lite snabbare :)
 #674030  by toffe-86

Testade Shadow Warriors för första gången i fredags. Att ingen polare hade detta back in the days....
Förvånad hur bra detta spelet var, var grym svårighetsgrad men inget för en Power Player. 8)
Tog mig igenom till slut, tog väl 1 timma att komma till sista bossen, sen säkert 2 till att slutföra spelet. Ni som spelat det vet nog vad jag snackar om.
Bra jävla spel iaf
 #674061  by Ufouria

Ja det är sjukt bra. Ett av mina älsklingsspel :birdo: Tvåan är dock bättre. Spelkontrollen är smidigare i det och banorna roligare.

Ang. svårighetsgraden så är det precis som du säger. Lätt fram till sista banan där svårigheten ökar rejält jmf med tidigare banor. Ffa så är ju bossarna ingen utmaning förutom på sista. Man behöver inte ha någon teknik på dem utan bara gå fram och slå tills de dör i princip (några bossundantag finns).
 #674066  by Kahn

Jag har inte fått fingrarna ur ***** än att beställa 2:an pga av andra inköp hela tiden.

Sen du tipsa om de så har de funnits på minneslistan på Ebay :P
De kommer att komma, Fyller ju 30 i mars så man får se va som händer haha.

2:an har ju multiplayer med som är ett sinnessjukt plus i kanten!!
 #674524  by KarlChristianLund

Såg Gremlins igår, det blev att kika Gremlins 2 idag. Kort därefter klev man på spelet :)
Det gick snabbt och smärtfritt. Enkelt lir med lite svåra skutt ibland. Sköna powerups och lätta bossar. Underbart spel!
 #674564  by KarlChristianLund

Jag gillar alla cutscenes. Dels är de väldigt välgjorda rent visuellt. Även bossarna är rätt sjysta också. Spritesen är väldigt snygga för de gröna gremlins :)

Mysigt lir.
 #674613  by Ufouria

:o
Köp en lös kassett istället.

Fick förövrigt hem en Bayou Billy kassett i måndags :D Så det blir att spela det någon gång i framtiden. Ligger först eller på andra plats (ska spela igenom Dynablaster) på NES-spelarlistan.
 #675937  by segasonic

:-w
20140223_213624.jpg
20140223_213624.jpg (1.59 MiB) Viewed 5434 times
 #677523  by KarlChristianLund

Image

Lifeforce bearbetat. Många ljudeffekter som är tagna från Probotector? Påminner väldigt mycket om Parodius i form utav power ups och en del fiender som agerar på samma sätt. Båda är ju konami/palcom så mycket är säkerligen taget från varandra.

Parodius gillade jag dock lite mer pga mysfaktorn bland fiender och musiken.
 #677556  by Ufouria

Life Force är otroligt mysigt. Fantastisk stämning i det spelet. Nu är jag iofs lite biased då jag spelade det som barn så jag har även nostalgiska minnen.

Musiken precis innan salamandern. Den byggs upp fint på sista banan :good:

ca 2:40 till 4:00
 #677875  by Ufouria

Där satt den! :D Revansch så det smäller om det. Bayou Billy som jag felaktigt i typ 7 års tid trott var omöjligt. Det var baserat på att jag spelade det som hastigast och dog på första banan. Har även hört av andra att det ska vara svårt men det var medel. Gick fort att klara till skillnad från t ex Battletoads som krävde dagar för att klara det. BB kommer inte ens med på topp 10 svåraste spelen. På den ligger RARE-spelen.

Skönt, nu har jag klarat alla de spelen som jag antingen trott var svåra samt gjort revansch på alla spel som jag inte klarade som barn.
Image
Riktigt bra spel förövrigt. Varierande banor. Förstår dock inte varför de hade två bilbanor efter varandra istället för att sprida ut dem.

Edit: Toffe: Ja Probotector är relativt lätt första gången man spelar det (och sedan busenkelt).
 #677879  by Ufouria

Do it! När man väl tagit sig i kragen och börjat spela NES är det väldigt roligt. Det gäller bara att komma till skott.

Kul att det är så många som råkat spela just Bayou Billy på sistone.
  • 1
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 227

Instagram #sndb.se