• Konstigt spel Sachen SA-013 Dancing Blocks

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#67188  by maphesto

Är det ingen som känner till vad det är för kontakt? :roll:

#67283  by maphesto

Det är kanske något sådant! När spelet sitter i NES-konsollen så är det precis att man kommer åt den där kontakten.

#67284  by BelfegorC4

Måste vara en specialkontroll som kanske kom med spelet eller något?
Har aldrig sett en kontroll med lika många stift på varje rad =)

#67285  by Tawny

kan man inte tänka sig att det är för att kuna sätta på ett chip som gör det PAL?

#67289  by Tawny

nej jag är toad man :(

#67304  by BelfegorC4

Det blev man :)
man kopplar en jumper mellan pinsen för att ställa in läget på kassetten, precis som på en DVD eller hårddisk i datorn.
ADAPTOR om man kör spelet i en adapter, ODL och NEW kanske pekar på om konsollen har olika versioner med olika chipp i.

Det är min gissning =D Tack för infon :)

#67308  by Pinge

en del bra teorier ni har, men jag måste komma med den
sk/d ummaste...

om nu spelet har ngt med dancing att göra så kanske man ska koppla in en dansmatta där som säkert följde med spelet nytt :roll:

#67323  by maphesto

Den där Marcus wrote:Internet säger så här:
http://www.stageselect.com/games/GamePi ... picid=3259

Men jag vet inte om man blir så mycket klokare av det. Har kollat i manualen och på boxen också, men det står ingenting om kontakten där.
Har du ett likadant spel? Eller var såg du manualen och boxen?

#67436  by Lakanman

Mitt Rockball var samma sak på. Läste lite i manualen men minns fasen inte vad det var till för.

#67472  by maphesto

Lakanman wrote:Mitt Rockball var samma sak på. Läste lite i manualen men minns fasen inte vad det var till för.
Kolla gärna upp det, kan vara kul att veta. Eller rättare sagt, jag hade väl tänkt att samla ihop mina ocertifierade spel och sälja. Jag vägrar nästan sälja detta innan jag vet vad det är.

#67488  by Lakanman

Jag sålde mitt Rockball för 728kr =D

#67510  by maphesto

Hehe! Förstår att du sålde!

Men mitt är enbart kassetten.

Tack för alla förslag!

Maphesto

Instagram #sndb.se