• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#664849  by Nanoprobe

Har hört att Gradius är identisk till Life Force med skillnaden att Life Force på något sätt skall vara en förbättrad version.
Då är frågan om det är värt att spela om de är så pass lika.

Jag kan såklart ha fel.
 #664894  by Pinge

Gradius är inte identiskt med life force, det är en annan sidoscrollande shooter (endast åt sidan aldrig vertikalt scrollande) från konami som har ett liknande power-up system,
 #664906  by Nanoprobe

Okej, tack för infon. Då skall det definitivt köpas.

Fick precis reda på att det är 6 nivåer i Life Force, hade av okänd anledning förväntat mig bra mycket mer än så. Jag är nära!
 #664926  by Toktotte

Jungfruspelade Rollergames för ett par dagar sedan och jag tror bannemig det armbågar sig in på topp 50 till NES. Tvärtemot förväntningarna hade det riktigt trevlig och följsam kontroll. Lite av ett Tuttels 2 på hjul. Hade spelet varit kryddat med pizza, cowabungaboyz och tvåspelarläge hade jag ställt det i finhyllan!
 #665994  by Nanoprobe

Men är det alltså helt nya banor vissa portaler leder till? Ibland hamnar jag på ställen jag tidigare varit och ibland på ställen som ser precis likadana ut som tidigare banor fast med andra typer av fiender.
Väldigt förvirrande.

Får ta och prova din metod, men det blir ju lite svårt när jag inte ens förstår vart exakt det är jag hamnar. :roll:
 #670729  by bjornfalla

Spelar för första gången Final Fantasy 1 på Nes. Isgrottan var riktigt slitig. Många instant deaths där alltså. Har nu precis uppgraderat mina äventyrare, känns lite trist. Gillar de första utseenden bättre...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
 #670788  by Kahn

bjornfalla wrote:Spelar för första gången Final Fantasy 1 på Nes. Isgrottan var riktigt slitig. Många instant deaths där alltså. Har nu precis uppgraderat mina äventyrare, känns lite trist. Gillar de första utseenden bättre...

Men vilket jävla bra spel :)
- Man levlar upp mängder i isgrottan!!
 #670796  by rakapparat

bjornfalla wrote:Spelar för första gången Final Fantasy 1 på Nes. Isgrottan var riktigt slitig. Många instant deaths där alltså. Har nu precis uppgraderat mina äventyrare, känns lite trist. Gillar de första utseenden bättre...

Grymt, har precis köpt ett CIB av spelet, ska bli kul att köra första spelet i serien!
 #670870  by Kahn

Första spelet kommer alltid vara favoriten!
De andra tycker jag inte är dåliga, men de är inget som jag brukar spela då jag inte äger något exemplar.

Såg denna nu bara för de :P

http://www.ebay.com/itm/Nes-Final-Fanta ... 338a6d02a3
 #670975  by R.J

bjornfalla: FF2 är ok men gillar inte lvlings systemet (skill-based advancement).
Det finns typ inga klasser utan använder du mycket spells ökar din Int och dina spells blir "starkare" och du kastar snabbare eller anväder du Yxa så får du styrka och gör mer skada med styrke baserade vapen osv.
Hade jag vart dig hade jag hoppat direkt till 3an eller testat Dragon Warrior/Quest som jag tycker är minst lika bra som FF1.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 81

Instagram #sndb.se