• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#652158  by segasonic

viewtopic.php?f=26&t=5535 :good:
 #652164  by Ufouria

Det var iofs inte så mycket till hjälp med tanke på ? efter dammskyddet :) Kan lika gärna varit utan Nintendo-logga samt den mjuka modellen av dammskydd. Jag tror faktiskt att allt är fel gällande dammskyddet. Med tanke på utgivare och när det släpptes så tror jag mer på att det kom med ett helsvart "mjukt" dammskydd utan nintendo-logga samt med väv-liknande dammskydd.

Edit: Alltså nr 3
http://nes.kreese.com/guide/guide_dustsleave.html
 #652175  by Azox

Joo jag misstänkte oxo att de skule va en helsvart...
 #652694  by tjibynn

Någon som vet nåt mer om denna " låda " .. Har sett liknande som det stått Video Game Center på..
Vet att denna är köpt i Västervik på leksaksaffär för många år sedan..men aldrig sett nån likadan innan

Nåt speciellt med den ?
Är den värd något ?

Image
Image
 #653303  by Lindholm

liknande har väl dykt upp några gånger här, verkar vara någon tredjeparts-grej som nintendo licensierat. Värdet på sånt fluxerar ju väldigt beroende på om det är en eller två (eller fler) som vill ha en samtidigt...
 #653395  by tjibynn

ah oki .. själv aldrig sett just denna modellen

tror ni den går att sälja här?
 #654130  by aerobert

Hur packades de spel som följde med en NES-bundle?

Kom de som lös kassett? Med manual? Eller som vanlig butiksversion?

SMB/Duck Hunt vet jag kom som kassett och manual bara, det var den jag fick av mina föräldrar typ 1990 (action set).
 #654162  by segasonic

Komplett, precis som butiksversionen :yes:
 #654168  by aerobert

Ny fråga. Togs Blue Shadow in som ESP-spel?

Har nämligen jagat i en sådär 2-3 år efter en Blue Shadow-kartong som jag äntligen fått hem. Inte fint skick, men helt (och billigt). Då förfasas jag lite lätt över att se att manualen som jag hade var ESP.

Den manualen fick jag med i ett paket som jag köpt av ett äldre par som hade kvar sina barngrejor. Allt dom hade var SCN, liksom Blue Shadow-kassetten.
 #654172  by Ufouria

Har du inte frågat om det tidigare eller var det något annat spel som var SCN rakt igenom utom manualen? (kanske var någon annan som frågade)
 #654654  by Ufouria

Hejsan Doc! Jag undrar om NES-kassetterna repas (längst ner) om man förvarar dem i en Nin10Case? Det känns som att de borde få slitage om man tar i och ut dem ur lådan men å andra sidan har jag nog aldrig sett en kassett med Nin10Case slitage (hur det nu ser ut).
 #656847  by Ashaman

Sanna: Jag köpte ett nin10case som var fullt med spel (för ca 8 år sen). Dessa spel hade repor längs botten allihop. Ska se om jag hittar en av kassetterna och kan fota.

SuperGamer: Vilken audiovideobutik som helst :)
Jag kör in dem i motsvarande på tv:n, men du kan ju köra scartanslutning också.
 #656885  by SuperGamer

Jag var på både Kjell och Teknikmagasinet och reaktionerna på båda ställena var att det lät konstigt med en bara röd och gul kontakt (de verkade aldrig ha hört talas om det). Jag fick rådet att prova med en röd-vit-gul och koppla in alla tre i TV:n. Så jag provade och det funkar, men vad gör man med den vita kontakten? De tre sladdarna är sammanfogade men jag tänkte att man kanske kan dra loss den vita?

Kablarna kostade en hundring på båda ställena men det verkade vara stor skillnad i kvalitet, så jag valde den högkvalitativa. Känns som ett bra köp. Har bara använt RF till NES tidigare.
Attachments:
komposit.PNG
komposit.PNG (1.94 MiB) Viewed 6641 times
 #656889  by Lindholm

du köper en Y-kabel och har till ljudet från NES:et, som du kanske märkt har du bara ljud ur en sida av TVn nu
 #657016  by Lindholm

Precis 0LD5K00L :good:

Många här har tankesättet "Min bil är blå, därför är alla bilar blåa..."
 #657062  by SuperGamer

Jag spelar NES på en gammal och liten TV med bara en högtalare, så den där Y-kabeln har jag ingen nytta av. Förmodligen inte av den högkvalitativa kompositkabeln heller, jämfört med en enklare, men priset var detsamma. Ett skillnad jämfört med RF-anslutningen är det hur som helst.
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 111

Instagram #sndb.se