• DokumentNES - en dokumentärfilm om NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#648085  by Gazimaluke

Köpte en Rode SmartLav myggmic för att spela in ljudet med och han som kör dit har lånat en videokamera som verkar ganska bra. Så det finns hopp om kvalitet.
 #648091  by segasonic

Kör hårt!
 #648094  by Gazimaluke

Ja då jag har svårt att ta mig uppåt under veckorna så var han trevlig som ställer upp ett par timmar idag :)
 #648177  by Gazimaluke

Det blev en lång dag för ganska lite material, men jag fick svar på mina frågor i alla fall.
 #648209  by Gazimaluke

Helt ok, kan inte påstå att jag direkt vet hur man sätter upp bra ljus osv för filmning. Man ser Owe, det är 1080p och ljudet är klart.
 #648260  by Gazimaluke

Det verkar som att jag började arbeta på det här i februari. Här följer "manuset" från 18 februari.

Dokument Tvspel: NES

Intro

Prat om NES tillkomst. Japan 1983. I USA går Atari mer eller mindre under i den så kallade tvspelskraschen.

Folk pratar om sina första minnen av maskinen.

Tillbehörsmontage. Snabbt prat om dem.

Folk pratar om tillbehör.
 #648332  by Gazimaluke

Jag kan väl visa en stillbild på Owe-intervjun i alla fall. Och samtidigt meddela att manuset har lyckats växa med en sida till.
Attachments:
Intervju_Owe.png
Intervju_Owe.png (3.21 MiB) Viewed 8172 times
 #648333  by smid

Så intervjun blev ca 15 minuter? Jag tycker att det ser bra ut.
 #648336  by Gazimaluke

Ja på ett ungefär. Det är ändå 11 frågor som besvaras och man hinner visst säga tillräckligt om saker på kort tid.
 #648337  by smid

Riktigt nice lär det bli. Vad gäller ljus och strunt så ska det ju inte se ut att vara i studio, tycker att det ser bra ut på bilden. Haha jag trodde aldrig att det skulle komma så här långt. Riktigt nice att det blir av, keep it up!
 #648339  by Gazimaluke

Nej långvariga projekt är jag dålig på. Det här är lite för att träna min egen förmåga att göra något klart under lång tid och göra det så bra som möjligt.
Skulle dock vilja ha lite mer intervjuer med och Sivak är ju på gång samt att jag ska maila Tobias Bjarneby om intervju om Nintendo-magasinet.
 #648340  by Tronin

Om du ska ha en intervju med fanboyen Bjarneby hoppas jag för din skull att han inte är lika enögd som förr i tiden.
 #648341  by Gazimaluke

Jag vill mest veta hur de gjorde NM och lite sådant så vet inte hur mycket fanboyism det skulle kunna generera.
 #648346  by Toktotte

Följt ditt projekt från skuggorna, ser verkligen fram emot detta, keeeep it up! =D>
 #649571  by segasonic

Hur mycket per person? Får man stå med i eftertexterna?
 #649578  by segasonic

100:- kan jag utan tvekan avvara, sänd ett Pm när det är dags!
 #649579  by Gazimaluke

Jag ville egentligen inte ha pengar av någon för att göra det här men kände att jag vill ha legitima program att göra det på i slutändan. För 1400 kr får jag Adobe Photoshop & Premiere Elements 11. Avskalade versioner av programmen, men använder inga avancerade funktioner i det jag gör så det kommer fungera fint.
 #649679  by Gazimaluke

I brist på andra framsteg bjuder jag på en överblicksbild av manuset :p
Attachments:
Manus39s.png
Manus39s.png (96.74 KiB) Viewed 8070 times
 #649753  by Gazimaluke

Två personer har visat intresse att donera den liten slant till projektet. Tyvärr räcker det inte.

EDIT: Kostnaderna är täckta ;)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 21

Instagram #sndb.se