• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#639450  by Ufouria

aerobert wrote:Hhhnnngggg! Alla ska samla perfekta kopior av NES-spel, men spela i riktigt 4:3-format, det ids ingen göra. :DOG
:lol:
Brukar tänka på dig när jag spelar NES i 4:3-format ;) Efter att jag fått ny TV så körde jag i vanligt format som man har när man tittar på TV. Ett par månader efter TV-köpet var rogerxy här och vi spelade NES. Han var van med 4:3-format så vi slog över till det och sedan dess har jag haft det formatet när jag spelar (även till GB faktiskt). Om jag tycker det är bättre eller inte vet jag inte riktigt men nu har jag iaf vant mig med det formatet.

Grattis KCL! :good:
 #639452  by segasonic

Jag satt också precis med Blue Shadow, Richard :D
Hann att knäppa en bild på eftertexterna iaf. Spelet var kortare än vad jag trodde!
2013-08-15 11.39.48.jpg
4:3 har jag alltid spelat NES på :good:
 #639453  by Ufouria

Du spelar på en tjockis dessutom. Va grymt :good:

Ja Blue Shadow är kort och bra. Älskar sista banan, ffa sista trappsteget upp till toppen och musiken innan bossen kommer fram. Låter som det är monstret som andas. Åtminstone vill jag tro att det är det. Precis som jag alltid velat tro (och trodde som barn) att det var blod som droppade ner från taket strax innan Dr Wily Alien i MM 2.
 #639456  by aerobert

Tack Sanna, det känns bra. ;)

Jag har inte klarat Blue Shadow ännu, vet inte om det är knas med mina handkontroller, men jag tycker inte att spelkontrollen känns särskilt tight. Det är liksom pytteliten fördröjning. Jag märker det alltid framför allt på andra (eller är det tredje?) banan i kloakerna med de där förbenade ormarna som kommer fram. Tappar alltid min svärduppgradering där. Vill inte använda karbinhaken för den glitchar för mycket och träffar sällan när man vill.
 #639486  by Ufouria

+1
Haken är som sagt totalt värdelös. Kristallbollarna är inga höjdare heller :lol: Kaststjärnorna kan vara okej ibland, iaf på fiender med lång räckvidd på sitt vapen.

Edit: Skulle vara skoj att spela två spelare på det :)
 #639508  by segasonic

Nu börjar jag tröttna lite på att spela, kanske fortsätter imorgon eller till helgen.
Klarade iaf Joe & Mac precis och fick kramp i tummen på köpet!
Banorna sprang man igenom på typ 20 sekunder medan bossarna stod för hela utmaningen.
Kom på ett fult knep på sista bossen som fungerade mycket bra :D
 #639935  by segasonic

Adventures in the Magic Kingdom!
Här har vi ett spel med reklam!
Trodde att det skulle vara mycket längre men detta var ju rena rama barnleken. Blev nästan lite besviken.
2013-08-17 15.05.06.jpg
2013-08-17 15.05.27.jpg
 #639959  by Vippe

Fan du är min favorit Segasonic. Du spelar även alla spelen som du samlar på :D Dessutom som en riktig Power Player eller vad det nu kallades i Nintendo Magasinet :DOG

Satt häromdagen (13 Augusti) och tänkte att jag skulle klara alla spel som går att klara till den här konsolen.. men på 4 dagar har jag än så länge bara klarat 1 spel (det lättaste utav dom alla också) :D

Önskar jag kunde vara som du... :D
 #639982  by segasonic

Det betyder nog att du har ett liv, Vippe! Det har inte jag! :D
 #640056  by Vippe

Sanna: Du vet vad du pratar om ;)
segasonic: Ptja.. jobbar tråkiga tider, har en illbatting på 9 månader som jag jagar när jag är hemma.. så kan bara spela när han sover.. o sen ska man ju umgås med tjejen också ;P Men blir pappaledig from måndag. Och då kanske man får mer tid.. om han vill sova på dagarna ;)
 #640061  by segasonic

Doppa en strumpa i Whiskey och stoppa in den i munnen på honom annars, lärde mig det på Beck :-w
Om två-tre år har du en Nintendo-lärling redo att ta del av dina kunskaper!

Jag klarade precis The Adventures of Lolo (Försöker hålla mig till spelen som börjar på A nu)!
Många fler banor än vad jag trodde och den sista var bra mycket lättare än vad den borde ha varit. Trevligt spel iaf!
2013-08-18 00.07.21.jpg
2013-08-18 00.07.21.jpg (727.35 KiB) Viewed 3420 times
The attachment 2013-08-18 00.07.21.jpg is no longer available
The attachment 2013-08-18 00.08.33.jpg is no longer available
 #640065  by segasonic

segasonic wrote:Igår klarades Aladdin och Blades of Steel. Nu blev det Castlevania :D
Någon annan som lyckats döda sista delen av Dracula med ett piskslag? :o
Mötte honom några gånger först och dog men nu sist gav jag den jäveln ett rapp med piskan precis när han skulle förvandlas. Han dog!
viewtopic.php?f=2&t=558&start=4650#p639143 :-w
 #640066  by JBH

Det hade jag missat, så du har alltså också genomgått tortyren de kallar Aladdin till NES.

Blev så förbannad vid vissa tillfällen under spelets gång att jag var tvungen att ta vilopauser för att orka ta mig till slutet.
 #640067  by segasonic

Första gången jag spelade Aladdin på riktigt (spelat en bana eller två förr) kom jag till Jafars palats. Vägen dit var väldigt lärorik. Jag lärde mig själv flera nya svordomar :good:
Nu när jag äntligen klarade spelet var det inte mycket trevligare. Pauser måste man ha, oftast långa sådana.
Vill du bli riktigt arg så testa Battletoads!
 #640090  by Vippe

Klarade av ännu ett enkelt spel idag :D Mr.X i Kung Fu* Fick smaka på fötter och knytnävar. Det här var ju om möjligt ännu lättare än Piff och Puff. 5-6 minuter tog det..

Nåja.. ett spel till avklarat som jag inte klarat förrut ;p
 #640339  by segasonic

Klara spelet utan pengar och slutet blir ännu häftigare!
 #640781  by segasonic

Är det lika lätt som ettan? Har faktiskt inte spelat tvåan alls.
Trodde först att du tagit ut kassetten i botten på kartongen!
 #640797  by KarlChristianLund

Ettan var extremt enkel medans i tvåan möts man utav några få väldigt enkla utmaningar som man väldigt snabbt listar ut. Så om Chip n Dale ligger på svårighetsgrad 2/10 hamnar nog CnD2 på 3/10 i utmaning :)
  • 1
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 227

Instagram #sndb.se