Jag hatar att krångla och ville lösa det här snabbt men jag har blivit ombedd att låta nesdb hjälpa till att lösa det här.
Jag köpte Pokemon Blue och Harvest Moon, kompletta av kgoster här på forumet. Jag är övertygad om att Harvest moon är en fake, en thailändsk kopia. Kgoster accepterade bildbevisen som jag skickade till honom och han erbjöd kompensation som jag accepterade.
En månad och två påminnelser senare har han ångrat sig och vill att jag lägger upp bevis här på nesdb så att ni får avgöra.
Så, här är konstigheterna som jag hittar på rak arm (bilder längre ned, har fler bilder om så behövs):
1. Det fanns en lapp på baksidan av kassetten som dolde skruven. Det står något på thailändska och sedan "Don't Open WARRANTY VOID".
2. När jag skrapade bort lappen hittade jag en skruv som jag aldrig sett på en äkta Game Boy-kassett.
3. Förpackningen är extremt "plastig".
4. Kassetten är större än alla mina andra GB-kassetter. Är tvungen att banka i den i mitt Game Boy Color
5. Nintendo Game Boy-texten på kassetten är i större storlek och saknar en prick över i:et. Y:et i Game Boy går in i TM-loggan.
6. Motivet på klistermärket på kassetten är en exakt kopia från själva boxen. När jag googlar, ser jag ingen bild på en kassett som ser exakt likadan ut (kolla positionen på hästens huvud). Svårt att förklara, men kan bifoga bilder på det när jag fått mitt flyttlass.
Bifogar de tre bilderna jag skickade (och hoppade skulle räcka) till kgoster.
Om någon kan bekräfta att det här är en fake eller att jag bara inbillar mig så kanske det här äntligen kan lösas. Om det inte är tillräckligt bevis får jag posta resten av bilderna om några veckor, eftersom jag är mitt inne i en flytt och har både spelet och datorn med bilderna nerpackade på annan ort.
Bilderna är en jämförelse med min Bomber Man Pocket-kassett.
Attachments:
3bakomlappen.JPG (1.74 MiB) Viewed 31039 times
2baksida.JPG (1.64 MiB) Viewed 31039 times
1framsida.JPG (1.63 MiB) Viewed 31039 times
Bloggar om spel, litteratur, shit:
Chogoling