• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#627025  by Robotwo

Jo, ZIF connectorn består ju utav två rader utav fjäderlika kontakter som kläms ihop mot kretskortet på kassetten när man trycker ned den.
Om dom fjädrande små sakerna blir slappa så kommer dom kanske inte hela vägen fram.

Och då blir det inte mycket kontakt :)
 #627204  by Yoshi

Nu har jag rengjort connectorn och satt ihop NES:et. Det som frusterar mig är att Gumshoe, som är så rent så att man kan spegla sig i de så "pinsen", fortfarande är svårstartat. Inte lika illa som förut, men illa är det. De andra inte lika rena spelen blev inte mycket bättre. Mitt skitiga Super Mario Bros./Duck Hunt GICK dock att starta (till skillnad från förut), men det var givetvis svårstartat också.

Jag ska byta connectorn och se om det fungerar. Förlorar ändå inte så mycket på det.
Last edited by smid on 19 Jun 2013, 11:37, edited 1 time in total. Reason: Dubbelpost
 #627215  by Yoshi

Gumshoe startar endast när jag trycker det försiktigt *host* åt vänster och sedan trycker på Reset. Är riktigt trött på 'att nu... ":)"

...och SMB. 3 startar direkt?!
Last edited by Sonefors on 19 Jun 2013, 16:02, edited 1 time in total. Reason: Dubbelpost.
 #627219  by AndiOne

Ja vill absolut inte vara den som är den, men editera gärna ditt inlägg och fyll på med info
istället för att skriva 3 inlägg i rad.

De där trycka spelet lite åt sidan lr dra ut de medans de sitter inne i konsollen så mkt de går knepet
använder ja alldeles för ofta :P
 #627237  by Yoshi

AndiOne wrote:Ja vill absolut inte vara den som är den, men editera gärna ditt inlägg och fyll på med info
istället för att skriva 3 inlägg i rad.

De där trycka spelet lite åt sidan lr dra ut de medans de sitter inne i konsollen så mkt de går knepet
använder ja alldeles för ofta :P
Sorry! Ska tänka på det nästa gång :)
 #627909  by Ufouria

Är det något man bör tänka på om man köper en Twin famicom (t ex behöver man en "strömomvandlare")? Kan man använda samma strömadapter som till det svenska NES:et?

Vad brukar de ligga på?

Varför ska man köpa en Twin famicom och inte en vanlig Famicom?
 #627961  by Hveem

aerobert wrote:Mr. Gimmick är en bit ifrån det spel som har minst antal sålda exemplar i Skandinavien enligt solbibeln.
Nu blev jag nyfiken... Vilka spel sålde egentligen sämst?
Last edited by segasonic on 22 Jun 2013, 09:17, edited 1 time in total. Reason: Flyttade inlägget hit för att undvika mer OT.
 #627994  by aerobert

Kan säga att fantastiska titlar som Days of Thunder, Ghostbusters 2, Jack Nicklaus Greatest 18 Holes of Major Championship Golf, Yoshi's Cookie och The Incredible Crash Dummies sålde sämre än Mr. Gimmick och är alla därmed mer sällsynta. Finns många fler titlar som sålde sämre än Gimmick. :)

Tio "sämst" säljande spelen enligt solbibeln är.
Racket Attack (ESP) 1234 st
Goal! (ESP) 1232 st
Panic Restaurant (ESP) 740 st
Captain Skyhawk (ESP) 710 st
Robocop 3 (ESP) 692
Hammerin' Harry 633 st
Shadow Warriors 2 596 st
Four Players' Tennis 520 st
Double Dragon 289 st
Iron Tank* 288 st

*Inget Iron Tank har hittat med svensk manual ännu och ingen reklam gjordes för det till skillnad mot de övriga ESP-spelen på listan. Möjligen skeppades dessa till Finland där de hittats med finsk manual.
Varför en del av ESP-spelen inte är märkta ESP i listan vet jag inte, Sol kanske bara glömde. Noterbart är att det är spel som togs in i slutet av livscykeln. Jag kommer ihåg att jag köpte Captain Skyhawk någonstans skitbilligt när det begav sig. 1993 kanske...
 #628005  by aerobert

Nja, meningslös vill jag inte kalla den. Själva definitionen på sällsynt är just få exemplar.
inte vanlig, som endast vid få tillfällen förekommer eller kan observeras; som sällan syns.
Sen vad samlare, som inte har en enda logisk tanke, tycker. Det är en annan sak.
 #628019  by MilleN

Skit samma om Gimmick sålde hyfsat i Sverige. Räkna på antalet gimmicks mot t.ex. ghostbusters 2 i alla regioner så får vi andra siffror med tanke på att det väl bara släpptes här och i japan? Gimmicks storhet beror mycket på utländska intressenter och pga att det dessutom är riktigt bra :)
Last edited by MilleN on 22 Jun 2013, 15:00, edited 1 time in total.
 #628063  by Hveem

och det finns definitivt eftertraktade titlar som inte är sällsynta. A Link to the past t.ex.

Tack för svaret på min fråga förresten. =)
 #628406  by Yoshi

Hej!

Jag har precis slagit mitt rekord i Super Mario Bros. 3, och nu orkar jag inte spela längre för kvällen. Men jag vill inte börja om igen eftersom att jag har kommit ganska långt. Kan jag låta det stå igång, eller är det inte bra?

/Yoshi
 #629361  by MilleN

Minns att mitt nintendo stod på tre-fyra dagar i sträck ibland som ung, en gång råkade morsan stänga av det och jag blev vaaaansinnig.. Minns tyvärr inte vilket spel det var men jag hann inte spela så mkt då heller tydligen :)
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 111

Instagram #sndb.se