• Sorgligt j-vla ful NES-basenhet!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#54696  by Sol

Den här är väl ett trevligt försök men enligt mig med ett riktigt tattigt slutresultat. Att säljaren får 1000 kr för skiten gör ju bara att man mår ännu sämre. Kanske ska pissa på ett NES och lägga upp det som ett gult Super Mario Star-NES med lukt...

http://www.tradera.com/NES_ZELDA_UNIKT_ ... n-59333195

Om det är någon här som äger det, ta inte illa upp. Jag tyckte bara det var så sjukt fult! Gillar annars folk som gör om sina konsoler.

Är det ett tumavtryck bredvid skölden också!?

#54699  by helios

Ett bra sätt att tjäna pengar på en konsol som kanske är extremt skitig eller gulnad. Bara att smäcka på lite färg å nått märke så har man tjänat en massa pengar. Ett fingeravtryck visar ju bara att det är handgjort ;)

Kanske för typ 100:- då man behöver lämna in den å få den lackad proffesionellt å det kostar ju en slant :D

#54702  by Bonomaul

Haha.. vad likt mitt guldfärgningsprojekt det var. :)
Mitt blev så fult så jag i stort sett har gett upp det. Priset på den här får mig dock att vilja slutföra det igen. 8)

#54713  by Tawny

haha jag såg den också, konsollen var väl ok, men whats up with handkontrollen?!

#54715  by Bonomaul

Och jag som tänkte säga att handkontrollen var snygg - förutom de där svarta prickarna på knapparna då. :)
Varför har karln(?) inte lackat Power- och Reset-knappen för då? Den grå färgen är inte jätteläcker ihop med guld om man säger så...

#54818  by Andreas No 1

Haha, jag mailade Aiidii och frågade om han hade gjort det själv. Självklart.. Hade aldrig köpt ett sånt nes.. :roll:

#54887  by Stene

HAHAHA Jag har oxå en enhet som är målad i guld, men bara vissa detaljer. Synd bara att jag inte lackade den direkt, för det blir ju en del avtryck i färgen. Det är riktigt snyggt att ha en grön diod iställer för röd om underdelen på enheten är i svart.

#57854  by Mimmiburger

Tawny ---> Ditt backupNES är ju lätt den snyggaste modifierade konsolen! Spraylackad av en mästare! :)

#57861  by Tawny

lol :)

#58483  by nes_nerd_no_1

Är det bara jag som tycker att den här konsolen är häftig, speciellt med det där Zelda-emblemet? :?:

#58508  by Tawny

nes nerd: ja förmodligen :P

#58530  by nes_nerd_no_1

Okej?
Så varför är den så j-la ful då? :koopa:

Jag tror att ni överdriver konsolens estetiska handikapp en aning! ;)

#58536  by Tawny

som jag skrev innan, konsolen är väl ok, lite fult att han satt på nåt märke som är större än locket bara, men handkontrollen ser ju fruktansvärd ut, vad är det för små pluppar han gjort på knapparna?
som de säger i kvarteret skatan "som ett utskitet plommon"

#58546  by nes_nerd_no_1

Hmpf! :? (;))

#62699  by Pinge

åså var det en till uppe för försäljning....
har man guld måste man ju ha silver också eller??

http://www.tradera.com/Konsol_NES_PAL__ ... n-62056208

#62972  by Tawny

:shock: hjälp! den var ju otroligt ful, den i guld var ju nästan snygg i jämförelse...

#62985  by Pinge

kanske borde måla en i falu rödfärg :)

#62986  by Tawny

haha ja som en ladugård :) med dörrar och allt

#62992  by Tawny

säljaren borde betala köparen för att ta emot ett sånt hiskeligt :)

#63046  by nes_nerd_no_1

Aaarg!! T.o.m. mina ögon började blöda av det där fanskapet!

Och vad 17 är ett "converterbyte" ??? :p :roll:

#76969  by Ufouria

Jag tycker oxå de var läckra. :)

#76975  by HighChaparall

Undrar hur de får dit den där nintendo-loggan på luckan efter att ha lackat den? Måste finnas nån dekal eller mall? Men det blir ju så bra, jag fattar inte :p

#76978  by Lalle-Man

tror dom klipte ut loggan på ett papper å la på.. så sprutade dom me färg så de stod Nintendo på luckan =)

#76979  by HighChaparall

mjo, det måste havarit så, fy fan vilket piller-göra.. :P

#76983  by Lalle-Man

kanske skulle göra ett sånt experiment nångång =) verkar kul =)

#76984  by HighChaparall

mmm, nån som har ett skabbigt, men helt skal till övers? PM!

#76992  by Lalle-Man

brukar väl finnas på tradera.. som reperationsobjekt..

Instagram #sndb.se