• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#572597  by Miller

Jag håller med om allt egentligen. Anledningen till att gubben inte hoppar tror jag är rullbanden, du hinner springa utför innan du trycker på hopp, man märker att kontrollen är väldigt känslig för sånt (blir också väldigt tydligt på bana 4 med de fallande blocken). Ibland på bana 5 kan man springa på en stor låda och därefter hoppar inte gubben, sjukt störigt. Yttrade flera fula ord nyss när detta hände. Musiken är så sjukt bra så jag vet inte vad. Och bossarna suger ja, första och andra är de enda som bjuder på lite horisontell rörelse (och skeppet).

Sonefors: Tar en kvart när man är duktig ;) se till att skrapa ihop bra subweapons första gångerna, hjälper otroligt mycket. Holy water och korset är skitbra, särskilt med II och III-stenarna. De stenarna skakar du fram genom att använda subweapons på ljusstakar. Go for broke.
 #572605  by Miller

Ja, bara ett i taget. Klockan funkar men inte mot bossar :( Plockar du ett subweapon och fixar II eller III sten, och sen byter, så försvinner stenen, det är störigt. Så imo, skaffa ett bra subweapon tidigt och håll fast vid det :) Och råkar du plocka upp ett nytt så skaffa stenar direkt, hjälper som sagt sjukt mycket mot bossar om inte annat.
 #573114  by Ufouria

Har spelat Mega Man Exile men nu måste jag lägga mig och vila huvudet ett tag.

Riktigt bra spel. Som Mega Man 2 fast svårare. Ta t ex Metal Mans bana, som är en av de svårare.

De där "plupparna" som man hoppar på snurrar åt olika håll (en del snabbt, andra långsammare) vilket gör det betydligt svårare. Trodde inte jag skulle klara banan men gjorde det tillslut.
Bubble Mans bana var inte heller att leka med sista tredjedelen av banan. Spikar i taket, vatten (--> man hoppar högt) och stora fiskar som tar mer än hälften av energimätaren var ingen bra kombo.
 #578403  by Robotwo

Bumpar till den här då :)

Sitter och lirar James Bond JR.
Så grymt bra spel, påminner mycket om Commander Keen och andra senare DOS plattforms-spel från t.ex Apogee.
MYCKET BÄTTRE ÄN SNES VERSIONEN :roll:
 #578634  by smid

Hehe den tv-serien kollade man alltid på som barn.

Spelade Probotector 2 nyss. Första banan är svår som fan men sedan blir det lättare. Kom till sista banan och dog strax innan bossen :(
 #578736  by Vippe

Spelade genom lite klassiska 2-spelar spel med brorsan i helgen när han var på besök. Bubble Bobble samt Turtles II.

Vilken oerhört skön känsla, inte spelat spelen på snart 20 år och att det fortfarande var lika roligt... fantastiskt! =) Dessutom blev spelen lite svårare med några öl o lite whisky i kroppen ;)
 #578776  by hansolo

Provade lite Ice Climber, aldrig spelat det innan så det gick trögt. Kontrollen är knepig och jag fumlade mest runt.
Tror jag kom till berg 7-8 på ett liv, bara 24-25 berg kvar. :P
 #580217  by Ufouria

I går spelade jag Ghostbusters II vilket var riktigt skoj (älskar de gröna plump-spökena :D ) fast lite enformigt. Testade även ett par skitspel som ska säljas (bäst att ge dem en chans innan det är försent).

Idag är det Uninvited. Spelade det för några år sedan men jag minns inte allt så jag sitter lite fast för tillfället. Har dock precis fastnat och inte provat på så mycket ännu, så ännu har jag inte gett upp.
Minns inte vad man skulle göra med kakmonstret eller gubben som kommer fram bakom tavlan
 #580940  by Toktotte

Blue Shadow! Andra kvällen jag sitter med det, spöade en slags fågelboss vid förra sittningen och nu är jag snart där igen. Målet med kvällen är att åtminstone se slutbossen i (brun?)ögat!

Jäkligt bra spel i alla fall, kommer helt klart att spela det igen. Såg att det gick spela två samtidigt också, mumma!
 #580942  by Toktotte

Hoppas det, den var riktigt elak! Bra gjort att varva det i så unga år, inte det lättaste spelet direkt. Om än inte grissvårt!
 #580943  by JBH

Själv spelar jag Bucky o' Hare för fullt.

Har redan klarat det, men jag vill gärna bli bättre på det.

Sen så skulle det ju egentligen spelas Snow Brothers för fullt i helgen med post j*veln returnerade mitt paket så nu är det påväg tillbaks till Norge :arg:
 #580953  by Ufouria

Det var New Ghostbusters II jag menade :lol: (tappade New). Nu minns jag inte om det gick att spela två på det.

Blue Shadow är grymt. Är det inte två fågelbossar? Den ena som flyger upp underifrån och den andra (en örn?) som flyger ovanför.
 #581027  by Styris

Toktotte wrote:Hoppas det, den var riktigt elak! Bra gjort att varva det i så unga år, inte det lättaste spelet direkt. Om än inte grissvårt!

Kommer ihåg den som den svåraste bossen ivf.

Har många "svåra" spel från NES i min avklarat lista från när jag var liten :p Heck jag klarade tom GQ2 utan att kunna engelska :DOG

Man hade helt enkelt mer tid då :D
JBH wrote:Själv spelar jag Bucky o' Hare för fullt.

Har redan klarat det, men jag vill gärna bli bättre på det.
Bara öva in all Trial & error :D Själva actionmomenten fann jag relativt enkla i detta spel då jag nyligt drog igenom det :D
 #581037  by JBH

Det är ett väldigt underskattat spel tycker jag.
Bra, grafik, kontroll och musik.

Och jag uppskattar hur smidigt det är att byta mellan de olika karaktärerna, speciellt i jämförelse med t.ex Little Samson där man måste trycka på start för att byta.
 #581336  by Styris

Jo lite väl kort kanske, men riktigt bra. Har varvat det som liten parvel och på emulator i äldre dar och nu i orginalutförande igen.

Måste nog ta och köpa mig Little Samson saknar det spelet. Dock kommer jag ihåg det som otroligt enkelt.

Kommer joina snart. Men väntar på mitt spelex av Rollergames då ska det spelas igenom :D
Last edited by segasonic on 10 Dec 2012, 16:49, edited 1 time in total. Reason: Quote.
 #581390  by Ufouria

Själv tyckte jag det var lite väl långt :lol: Iofs så har jag bara orkat spela igenom det en gång och då dog jag som en fluga. Klarade det iofs på några timmar (samma dag) men det kändes långt.
 #581671  by PrylBirger

Fick ju hem Zelda Outlands kassett för nån dag sedan, kört lite grann nu. Klarat Level 1 än alla fall :)
Sjuuukt mycket svårare med fiender och vägar man ska gå runt ute på kartan också
Ska bli kul med denna utmaning alla fall :yes:
 #582084  by hansolo

Chip n Dale: Rescue Rangers. Första gången jag spelar det "på riktigt". Tror jag provade lite co-op i min barndom bara.
Kom hela vägen fram till passagen innan sista bossen, men där tog det stopp. Det är trångt så man har inte möjlighet att dodge:a projektilerna som fienderna skjuter iväg.
Dessutom har man ont om lådor att kasta, så hur jag än gör så tar jag massa stryk där...
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 81

Instagram #sndb.se