• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#579891  by segasonic

Förr eller senare tar batterierna slut, beror kanske på hur ofta de spelas?
Känns som att Zelda föredrogs back in the days av de titlarna du nämnde.
 #579915  by Tronin

Det beror väl helt enkelt på hur mycket spelet har använts. Och när väl batteriet tar slut är det busenkelt att byta.

Edit: Missade att segasonic redan svarat.
 #580234  by JBH

Vet någon vad det är för regionskod på denna skönhet?
I vilket/vilka land såldes den? :)
Image
 #580236  by Ufouria

Troligen fransk (FRA) då det kom sjukt många fina konsolutgåvor i Frankrike (finns även en riktigt snygg SMB3 i helt gul box samt andra fina bundlar).

Edit: Ser nu att den franska har fransk text på kartongen. Vad kan det där vara då :-k
Last edited by Ufouria on 04 Dec 2012, 21:27, edited 1 time in total.
 #580244  by Ashaman

Shit vilken läcker! Turtles var ju storfavoriten som liten. Synd att första spelet inte är så bra bara :/
Sjukt läcker box där dock!!
 #580245  by JBH

Instämmer helt :)

Ska jaga och se ifall jag kan hitta en till ett vettigt pris!
 #580250  by JBH

Det är den verkligen :)

Intressant vilken regionskod det kan vara på kartongen med engelsk text på framsidan.
Det kan ju inte vara UK-versionen eftersom det då hade varit PAL-A. Och Turtles (spelet) är ju PAL-B på bilden...
 #580262  by JBH

Tycker också att den var fin, och jag är inte heller någon SMB 3 fanatiker.
Föredrar SMB 1 av NES-spelen.

Ska hålla utkik efter en PAL-B Turtles bundle (franska blocket etc.) och hoppas på det bästa :)

Du som är expert Sanna, finns det någon Mega Man bundle (NES, SNES) ?
 #580266  by JBH

Ja, riktigt synd att den är så dyr, fast jag ska som sagt jaga efter ett exemplar.
Spenderar dock max 100 EUR, så jag får troligtvis leta länge...
 #582962  by Vanguard

Den där Turtles boxen var ju mäktig, synd att det är ett skitspel bara :P

Min gissning är att det är en brittisk utgåva. Det är ju ett europeiskt land eftersom att spelet heter Teenage Mutant Hero Turtles och inte Teenage Mutant Ninja Turtles som hade varit fallet om det var amerikanskt, och för övriga icke engelsktalande europeiska länder borde man väl ha sett just text på annat än engelska på kartongen?
 #583457  by Lindholm

Du kan nog få ge hur mycket som hellst, tror ingen säljare skulle tacka nej till mer än de begär ;)

Kollade lite snabbt på ebay och såg några mega man 6 för ca 30 dollar, så gissar på att det är runt det som det kostar
 #584449  by Scorpion

Nån som vet om Double dragon 2 kom som köpspel i Sverige eller kom det endast som hyrspel?
Har aldrig hittat någon svensk utgåva med pappbox.
 #584450  by segasonic

Jag har ett ex, så det finns :good:
 #586034  by Lyret

Någon som kan berätta något om spelet i mitten?

Bible adventure....

Peace!
 #586048  by poppe

Kristet olicencierat spel. Kolla Angry video game nerds film när han spelar det.
 #586062  by Lyret

Haha halleluja, inget jag hade tänkt o behålla, undrar om det är något för samlarna....!? lr är det direkt i uff-containern :D
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 111

Instagram #sndb.se