• Dokumentär om NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#56592  by WERY

o-oja. skulle ha haft en kamera så jag kunde filma den dokumentären

#56643  by Tawny

vi gör en dokusåpa!

vi stänger in 40 nes-nördar i ett rum med varsin tv och nes och massa spel och sen har man tävlingar och röstas ut.. och som en krydda så bränner man typ kompletta rodland och såna grejer och får se nördarna gråta blod!

:)

(ja jag räknar mig själv som nörd)

#56648  by BelfegorC4

Tawny wrote:vi gör en dokusåpa!
vi stänger in 40 nes-nördar i ett rum med varsin tv och nes och massa spel och sen har man tävlingar och röstas ut.. och som en krydda så bränner man typ kompletta rodland och såna grejer och får se nördarna gråta blod!
Ok vem ska finansiera kompletta rodland och sånt då? :wink:
Men jag gillar idén skarpt :D 8)

#56653  by rogerxy

BelfegorC4 wrote:Ok vem ska finansiera kompletta rodland och sånt då? :wink:
Adam Alsing såklart!
Jag skulle vilja att en av tävlingarna vore att ett gäng dagisbarn får gå lös på Huddiks svarta serie efter att de ätit köttfärssås & målat med fingerfärg. (fast han skulle väl säkert få 1000 spänn styck för dem även efteråt på Tradera)

Hmm, sent nu eller?

#56657  by Tawny

rogerxy wrote:
BelfegorC4 wrote:Ok vem ska finansiera kompletta rodland och sånt då? :wink:
Adam Alsing såklart!
Jag skulle vilja att en av tävlingarna vore att ett gäng dagisbarn får gå lös på Huddiks svarta serie efter att de ätit köttfärssås & målat med fingerfärg. (fast han skulle väl säkert få 1000 spänn styck för dem även efteråt på Tradera)

Hmm, sent nu eller?
ja precis, såna grejer ska det vara med.

speakerröst: "de här spelen har * lagt ut 20 tusen kronor på, och samlat och letat i två år"
så släpper man lös barnen och zoomar in hans ansikte :)

#56665  by rogerxy

hahahaha, då kommer Huddik köra en "Leave Britney alone" gråtandes med inzoomat ansikte, fast "Leave svarta serien alone". Det hade varit bra TV!
Nä jag håller nog med här, dags att sova nu :)

#56685  by Huddik

hahahahahaha! Möjligt att min medverkan i den dokusåpan skulle sluta med tvångsomhändertagande...
En blandning av "leave Britney alone" och matadoren i Ferdinand skulle jag gissa på... !!! :D

Och risken finns också att vi skulle få se en smula barnmisshandel *skojar*!! :D
Eller ... jag skulle tala om för dem att deras mammor inte älskar dom och att tomten inte finns!!!!!!!!! :twisted:

#56700  by WERY

Jag ær lætt på dokusåpan men inget sånt dær trams som att førstøra spel o ha med skitungar som gør det.

#56714  by Frezy_man

jupp. För det är så man gör bra TV!

Hellst så ska jag klä ut mig till peach, belfagor till samus, Wery till Zelda... I med lite gummi å sen gyttje brottning i studion!

#56715  by Bonomaul

Vem får äran att klä ut sig till Mario (eller annan manlig hjälte) och hoppa ner där då? :P 8)

#56716  by Huddik

Ett practical joke man kunde inkludera också vore ju att smyga in till en storsamlare under natten. Sedan när han kliver upp på morgonen så märker han att HELA hans samling har fått en "visists heltejpning".. :D

#56717  by rogerxy

Jag hade lätt klätt ut mej till Duck Hunt-hunden så hade en tävling kunna varit att slänga in mej i ett Paintball-rum där de övriga deltagarna stod beväpnade till tänderna

#56755  by Frezy_man

J hade klätt ut mig till Rygar i Stringkallingar, visslat fram ett rep å klättrat "snyggt" upp till himlen!

BTW. Tord å Co från filmteamet har precis vart hemma hos mig. Det var riktigt trevligt! :D Vi höll på i fan 3 timmar. Tyvärr är de påväg hem nu. Efter en allt för lång dag.

#56790  by Kreese

Frezy_man wrote:J hade klätt ut mig till Rygar i Stringkallingar, visslat fram ett rep å klättrat "snyggt" upp till himlen!

BTW. Tord å Co från filmteamet har precis vart hemma hos mig. Det var riktigt trevligt! :D Vi höll på i fan 3 timmar. Tyvärr är de påväg hem nu. Efter en allt för lång dag.
Gött då fick de med dig i alla fall då! Hade de varit på Bergsala innan?

#56836  by WERY

Frezy_man wrote:jupp. För det är så man gör bra TV!

Hellst så ska jag klä ut mig till peach, belfagor till samus, Wery till Zelda... I med lite gummi å sen gyttje brottning i studion!

Ja hellre Zelda än Peach :D Fattas då bara en båge o en peruk med långt hår :lol: Om vi klär ut oss till dom så är det väl inte mer än rätt att Sanna klär ut sig till mario och då kan natalie klä ut sig till Luigi :lol:

Snacka ombytta roller va!?

#56854  by Frezy_man

ja de hade varit på Bergsala innan. Så de stannade till i skövde och drog mot Stockholm 11 på kvällen.

Synd att de inte kunde komma till dig. De har knappt intervjuat och fiolmat någon grymm samling vad jag fatta för. Bara Sanna då quartex inte kunde vara med.

Hoppas de kan ta stivs samling. Det var han som hade komplett Scn samling va? eller hur var det?

#56927  by Tawny

fast dokumentären handlade väl om spelande och inte om samlande som jag har fattat det...

#56956  by Frezy_man

mja.. vad jag fatta för var det allt som har med NES att göra.
De allra värsta samlarna vore ju kul om de fikc vara med =)

#57012  by kralleman

Suger att de missade dig kreese, du har ju varit grymt drivande genom åren. NES 20 års-träffen, nesdb osv. En nyckelperson i NES-Sverige.

#57024  by Frezy_man

ah verkligen. Kreese känns som en riktig Nintendo profil, främst NES da... =/

#57027  by Tawny

för att inte tala om vilken mode-ikon han är :)

Image

nästan lika het som:
Image

:)

#57028  by WERY

Haha ja den klassikerna hade vi inte glömt :lol:

#57688  by Kreese

Jag kan ställa upp på omslaget om filmen släpps som DVD sen :)

#57745  by WERY

Okej vi gör så här:

I det nedre högra hörnet har vi en bild på kreese utklädd till mario, i det nedre vänstra en bild på frezy & C/O när dom leker Bruce Lee mot Van Damme på fyllan o sen en stor bild mitt i boxen där jag kastar mig fram med 2 zappers i akimbostyle. Fast då får nån redigera bort stolen så det verkligen ser ut som jag kastar mig frammåt :lol:

#57759  by Bonomaul

Upp med bilden nån gång då så att nån kan redigera den

#57762  by Bonomaul

Jepp, såg det precis. Snyggt. :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Instagram #sndb.se