• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#556400  by smid

Jag skulle lägga till Gold Medal Challenge, Racket Attack, Jurassic Park, Ghostbusters 2 och RoboCop 3. Finns väl dock miljarder trådar om detta, just därför denna mergades :)
 #557967  by znyder

Har lite problem med ett NTSC spel.
Köpte Cobra Triangle (NTSC) och jag har klippt det fjärde benet. Spelet startar direkt men direkt när båten släpps ner i vattnet börjar det balla ur!

Se gärna video nedan:
http://www.youtube.com/watch?v=-dHnxwKh2Us

Någon som vet vad problemet kan vara? Jag har rengjort kontaktytorna på kassetten och de sitter en helt ny connector i. PAL spel funkar exakt som de ska.

Heeeeelp me :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
 #558111  by Goomba

Kan tillägga att vi precis testade kasetten i min konsol och de var precis samma fel där. Pixel crap i titel bilden och sen när man väl har landat.
 #558125  by Goomba

connectorn är helt ny + att vi har gjort ren kasetten riktigt ordentligt. "tycker vi"
kontaktytorna ser helt rena ut ivf. =/
 #558155  by segasonic

Varsågod! viewtopic.php?f=10&t=1747
 #559924  by ZlobbaN

Undrar vilka spel utöver NESdb's lista på 210 spel http://www.nesdb.se/game.php?id=3&srt=1&p=ALL som tillhör spel släppta på den skandinaviska marknaden? Typ Asterix, Smurfarna, Foreman Boxning, Arch Rivals? Hjälp mig skriv alla inklusive dom jag nämnt! Har letat i trådar här på forumet för att finna svar på detta men lyckades ej fullt ut så därför ställer jag frågan igen!!

Mvh Alex
 #560351  by pyton

Dom borde ju funka på platt tv tycker man....dom olika vinklarna är väl i rött å blått vad ja kan minnas..eller? :/
 #560353  by Lindholm

de jag har (hyfsat säker på det e orginal) är rött och blått, de funkar lika dåligt på platt-tv som på crt...
 #560355  by segasonic

De är svarta med ett rött (höger) och ett blått (vänster) öga.
 #560769  by Ufouria

Den tyska Stadium Events boxen är identisk med den Scandinaviska väl? :cry: Hur ska jag övertyga Chad att mitt är SCN utan att han öppnar och kikar på manualen. :cry:
 #560897  by Fenris

Det måste väl finnas något annat sätt att bevisa att det är SCN? Hur vet man annars att det är SCN från början? :P
 #560943  by Ufouria

Streckkoden är identisk oxå dessvärre. Boxarna är helt identiska, t om EEC på flärparna. Står ju t om på tyska på den "svenska". Förmodligen så tryckte de upp samma kartonger i Tyskland och Sverige pga den lilla upplagan.
 #561161  by instinqt

En väldigt exakt våg och ett tyskt referensexemplar? :)

Är han villig att betala först och öppna sen med option på att få tillbaka pengarna ENBART om det inte är svenskt så är det väl inga problem? :lol:
 #561163  by Ufouria

Haha, ja det skulle säkert gå :good: Det tyska exemplaret borde väl bara ha tysk text i manualen och därför väga mindre än SCN manualen.

Det "enda" problemet är att få tag på ett tyskt exemplar (vilket kostar minst lika mycket som SCN), antingen nytt eller att man fixar en plastpåse till kassetten vilket begagnade vanligtvis saknar.
 #561343  by Pengu

Jag köpte en adapter till en famicom kassett men den ihopsatta kassetten passar inte i nintendot.
Den där plastknoppen som sitter i nintendot stöter i kassetten.
Jag förstår inte varför den blir så lång. Adaptern ser ut att var en vanlig, likaså famicom kassetten.
 #561726  by joadoa

Tjena alla!

Ser att en del av er på forumet har tunna genomskinliga plastcase runt era nes, snes.

Vart får ni dom ifrån!?

/joadoa
 #561731  by Ufouria

Antingen från Ahnelovs men han säljer inte längre eller från en kille på NintendoAge. Finns säkert någon som har att sälja.
 #561746  by segasonic

Ja, släng upp en köpestråd här på forumet!
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 111

Instagram #sndb.se