• Mr Gimmick!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#54281  by Ac0122

Landade en Mr Gimmick! kassett idag för 600 kr och Blades of steel. Ganska nöjd med den affären och ville bara dela med mig av min lycka. Ingen som har en kartong och manual som ligger och skräpar? :roll:

#54336  by Pinge

jag har faktiskt både kartong och manual....men om dom skräpar vet jag inte...... med tanke på hur mkt folk e beredda att betala för dom så blir jag mer o mer sugen på att sälja.....

http://www.pici.se/166479/

#54348  by Andreas No 1

Pinge: Jag hade sålt dem och köpt några kul spel för pengarna. Lär ju få en del... :wink:

#54350  by Tawny

rktigt fina också ju :)

#54363  by Ac0122

Kalasfint! Ska försöka göra något kapp först. Ger inte upp hoppet om loppisgubben som står med ett lika fint och vill ha 20 spänn! Om det inte lyckas så får man öppna plånkan ordentligt! :D

#54364  by nes_nerd_no_1

Ac0122 wrote:Ger inte upp hoppet om loppisgubben som står med ett lika fint och vill ha 20 spänn!
Hahahahaha!!! Den kollektiva drömmen som hemsöker alla på det här forumet! :D:D:D;)

#54372  by Andreas No 1

Nes Nerd: Japp, man slutar aldrig att hoppas... Nån jävla gång ska de väl ske? :wink:

#54399  by Huddik

Jag har väl tråkagt ur alla med min historia när jag hittade två st kompletta Chip´n Dale 2 på SAMMA loppis. Det ena var i mycket nära mint. Köpte det tillsammans med ca 8-10 spel alla kompletta och med basenhet. Tror jag betalade 400 kr.
Det andra köpte jag löst för en hundring om jag inte minns fel.

Det första sålde jag på Tradera och den andra köpte Visist (hmm osäker på stavning ).

Det var en lyckad loppisrunda när det gäller NES.

#54405  by Ac0122

Kan en sån historia bli tråkig? När var detta ? Typ 2001..? :roll: Nu blåste du lite nytt hopp inför helgens loppisrace!

#54408  by Huddik

gissar på sommaren 2004 eller 2005.. nån av dem i alla fall.

När jag tänker efter måste det ha varit senast 2004.

#54410  by Sol

Köpte mitt kompletta Duck Tales 2 på Kiviks marknad för några år sen, typ 200 kr! :D

#54426  by Pinge

jo, det går att göra loppisfynd.... syrran hittade 17spel och en nin10case (3spel kompletta... bl.a north & south)... hon gav 50:- för rubbet....

och min gimmick box e jag bjuden 1600:- för som det e i dagsläget.....

#54459  by Lakanman

Jag återkommer med min lyckligaste samlardag. När jag efter ca en månads samlande går in på Game och hittar dessa:

Image

Får tillbaka känslan lite när jag ser kortet. Tackar mig själv att jag tog kort på det innan jag rev bort plasten.

#54479  by Andreas No 1

Huddik: Det har jag aldrig hört, faktiskt! Grattis i efterskott, riktigt schysst fynd!

Lakanman: Har sett det fyndet innan, hyfsat bra va? :)

#54489  by Lakanman

Jo fy fasen.. vart ju helt skakis när jag hitta det.

#54491  by Sol

Haha, ja To the Earth har ju nästan överpris! Hahahahah, går det spelet att spela? Jag dör efter 5 sek.

När var detta?

#54549  by Ufouria

Jag hade garanterat svimmat om jag sett Mr Gimmick för 49 kr. :shock:

#54572  by Tawny

jag kan köpa det av dig för 99:- så har du ju tjänat på det :twisted:

#55305  by Lakanman

Sol wrote:Haha, ja To the Earth har ju nästan överpris! Hahahahah, går det spelet att spela? Jag dör efter 5 sek.

När var detta?
2006-01-18. Jag hade samlat sen 2005-08 eller 09 typ. Så jag tog dom jag inte hade. Jag hittade Nord och Syd först och där började lyckoruset sen lyfte jag två Golf och där låg Gimmick :). Gav bror min kassetterna och sprang till en automat och tog ut pengar. =)
Tawny wrote:jag kan köpa det av dig för 99:- så har du ju tjänat på det :twisted:
Det är sålt för länge sen. Åkte med när jag sålde hela Bergsala samlingen.

Instagram #sndb.se