• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#543863  by Veritasvincit

jupp har rengjort spelen och dom funkar som dom ska i mitt andra NES. och kassettådan går ner utan problem, skumt tycker jag då det är två konsoler med samma fel, kan ju inte släppa det häller...
 #543865  by Veritasvincit

den ena gjorde jag det på som ett försök att bli av med problemet men nej det fungerade inte, så en moddad och en omoddad :(

den modade blinkar ju inte nu men lyser fast med grå bild om man trycker ner spelet om inte funkar det kanon. skumt
 #543876  by Tronin

De gånger jag har råkat ut för det har jag faktiskt inte orkat bry mig. Känns som att det är mer jobb än vad det är värt. Nu har jag bara en enhet kvar med det problemet, fast den har det bara med ett speciellt spel - med alla andra funkar det som det ska.
 #543891  by Ufouria

Kan tänka mig att det är värre med SS spelen för de har oftast tjockare "kretskort/kontaktyta" (eller var man ska kalla biten som ska in i konsolen).
 #546526  by smid

Troligtvis så har du dragit åt skruvarna lite för hårt, testa att lossa en smula på dom.
 #547125  by jalla

Tjena.

Jag går för tiden genom min samling och i dag hittade jag Isolated Warriors. När jag öppnade kartongen, så hittade jag en liten lapp med handskrivit norsk/dansk text. Så jag undrade om någon vet om spelet blev såld i Skandinavien?

Regionskoden på spelet är FAH/FRA (Frankrike/Holland), så den saken är klar. Jag minns tyvärr inte var jag köpte spelet ifrån :( Det är självklart möjligt att någon nordbagge eller danske köpte spelet i ett annat land, eller at någon bodde t.ex i Frankrike eller Holland, men jag tänkte fråga endå :)

Image
 #547511  by Vikeskar

har säkert varit på tapeten sjutioelva gånger.
Men finns det något knep att få kassetterna i bra skick?

har några snes spel där plasten ser smutsig ut, tips och trix på hur man kan få dom renare iaf.
 #547512  by segasonic

Testa att sudda dem, det brukar hjälpa mot lätt smuts.
 #547584  by Kreese

Jag rengjorde baksidan på ett Game Boy med eltandborste och tandkräm. Den var löjligt smutsig, och jag hade redan försökt tvätta med annat. Men detta funkade riktigt bra och Game Boy enheten blev fin.
 #550352  by Lindholm

Lajbans: Du har PM...
 #550373  by JBH

Fick hem en kartong igår med rester från en gammal prislapp eller något klistermärke. Någon som har ett bra sätt att få bort resterna utan att skada den? Har hört talas om Lable-Off men har ingen erfarenhet av den produkten. Tips någon?
 #550374  by Lindholm

Använd gärna sökfunktionen eller iaf ta en titt i FAQ innan du postar samma fråga som varit uppe sjukt många gånger...

T.ex
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=2928
 #550500  by Lindholm

det finns det inte (inte orginal iaf). Spelet gjordes om (och döptes till probotector) för att klara den tyska censuren
 #551902  by Pengu

Jag har alltid undrat över varför Mega Man 3 inte har något riktigt intro.
Att Mega man 1 inte hade ett är väl ganska förståeligt.
Men 2an hade ett, 4-6 hade intro så varför inte Mega man 3, eller Rock Man 3 som det Hette i Japan...
Någon som vet?
 #552258  by segasonic

Det kan jag nästan sätta min högra hand på!
 #552264  by Goomba

Grejen är den att då förstår jag inte hur ja ska få ner min NES Open Tournamet "stavning" för den är ju lika lång som boxen och tjockare än de vanliga blå manualerna.
Käns bökigt att försöka trycka ner manualen bredvid frigolitbiten varje gång man ska läsa manualen.
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 111

Instagram #sndb.se