• ultimate superstick?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#54308  by Super-Marko

coolt.

Billigt för att vara nintendo släppt.

#54355  by nes_nerd_no_1

Wow! En licensierad kontroll som man inte har sett förrut! :shock:

Coooooolt!!!

#54371  by helios

Äckligt ful är den oxå :) Men cool på ett fult sätt.

#54373  by Andreas No 1

Och sjukt ofunktionell... Hur ska man använda styrspak och knappar på samma gång som man håller den som det är tänkt? :roll:

Det är ju knappast en TAC-2, "the moder of all joysticks" :wink:

#54376  by J. Lilja

Läckert! Känns som föregångaren till N64-kontrollen. :) Skumt att man aldrig sett den förut..

#54382  by jalla

Andreas No 1 wrote:Och sjukt ofunktionell... Hur ska man använda styrspak och knappar på samma gång som man håller den som det är tänkt? :roll:
Jag vill tro den är designat för båda vänster och högerhand personer.

#54383  by Andreas No 1

Jalla: Ja, det är möjligt, Men var skall man hålla? Det är ju inte som på N64 kontrollen där man har en mittdel som man kan hålla i. Känns ju mer ergonomiskt korrekt utformad.

#54386  by nes_nerd_no_1

Du ska hålla på spaken, vad trodde du? ;)

#54393  by jalla

Andreas No 1 wrote:Jalla: Ja, det är möjligt, Men var skall man hålla? Det är ju inte som på N64 kontrollen där man har en mittdel som man kan hålla i. Känns ju mer ergonomiskt korrekt utformad.
Jag har inte testat den själv så ja kan inte säga för mycket, men för mig ser det ut som man att man bara lägger den i "lap" (vet inte det svenska ordet, uppå benen) och använder på samma sättet som t.ex NES Advantage :)

Image

#54400  by BelfegorC4

Andreas No 1 wrote:Jalla: Ja, det är möjligt, Men var skall man hålla? Det är ju inte som på N64 kontrollen där man har en mittdel som man kan hålla i. Känns ju mer ergonomiskt korrekt utformad.
ujujuj ser du inte det :)

Lägg den i knät och knapparna på båda sidorna är samma. alltså A+B.
Varför det finns två knappar på varje sida är för att det finns vänsterhänta personer i världen.
Men detta är bara min gissning :wink: :wink:

edit: Som någon redan hade sagt :P

#54414  by Sol

Bergsala tog ju inte den iaf, kanske någon annan sålde den här? Eller inte...

#54477  by Andreas No 1

Jag tycker ändå att det verkar lite meckigt, jag menar advantage är ju stor och då torde det bli enklare...

#54483  by jalla

Jag tror den är på typ samma storlek som NES Advantage, isåfall i bredden (jag jämförar med kontakterna till vänster). Men Tawny kan nog bekräfta det (om han har en NES Advantage då) :)

#54500  by Tawny

nej jag har den inte, den är med på ett gammalt reklamblad som jag fick hem häromdagen, första gången jag såg den...

bergsala-reklam alltså...

#54503  by Tawny

Image

#54505  by jalla

Tawny wrote:nej jag har den inte, den är med på ett gammalt reklamblad som jag fick hem häromdagen, första gången jag såg den...

bergsala-reklam alltså...
Ah ok, sorry, trodde kanske du vann auktionen, men ser nu att det inte är ditt Tradera namn (man kan kanske ha flera dock) :)

#54519  by Bonomaul

Hmm.. tänk om de där faktiskt blev officiellt släppta i Sverige.
Jag har då aldrig sett dem i butik, och knappast någon annan heller, så antagligen blev de inte släppta.

#54541  by Tawny

eller så floppade den totalt.. den kanske kom tidigt och var dyr..?

Instagram #sndb.se