• Sämsta nedköpet back in the days?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#54412  by Sol

Vad är ditt värsta nedköp när NES:en fanns i butik? När man i flera månader hade sparat ihop till ett nytt NES-spel (och ändå fick morsan skjuta till lite pengar) begav man sig till t.ex. B&W på Väla, Helsingborg. SÅ FET SPELAVDELNING DE HADE!

Jag köpte eller fick Paperboy en gång och jag blev så sjukt besviken. Jag menar, spelet har ju kass grafik, kasst ljud, kass kontroll och du kan bara göra en enda sak: köra rakt fram och kasta tidningar. WORST EVER!! (Nästan lika hemskt som Bomberman 64 som jag lämnade tillbaks t.o.m.)

#54413  by Ufouria

Mitt värsta misstag när NES spel fanns i butik var att önska mig Bart vs the Space Mutants vilket jag oxå fick i julklapp. :(

#54417  by Sol

Min polare hade det spelet också, vi fattade ingenting, var ju bara vana vid att man klarade banan då man kom till slutet... :P Plattformsskadade.

Nuförtiden uppskattar jag spelet mer då man fattar hur man ska göra.

#54419  by Gsmhacker

mitt första förut smb som följde med konsollen va trojan köpte det i en leksaksaffär i mora det va äkligt svårt så jag började grina :P men vi fick byta det och då blev det Rush 'n Attack istället 711 gånger bättre :D

#54422  by rogerxy

Jag tyckte omslaget på Dragon's Lair såg fruktansvärt häftigt ut så jag fick det spelet i julklapp/födelsedagspresent. Varför det var ett nedköp behöver jag väl antagligen inte förklara

#54425  by nes_nerd_no_1

Gsmhacker wrote:mitt första förut smb som följde med konsollen va trojan köpte det i en leksaksaffär i mora det va äkligt svårt så jag började grina :P
Hahahahaha!! :lol:
Det där var nog det näst gulligast jag har läst hittills :p

#54429  by Tawny

kan inte komma ihåg nåt nerköp, men det allra första spelet jag köpte förutom det som hängde med var Zelda 2, ett toppenköp!

#54447  by *Andreas*

Har aldrig gjort något riktigt felköp "back in the day".. men att få Werewolf i present/julklapp var lite av en besvikelse :D

#54457  by Lakanman

Tror det var Metal Gear. Var nog inne i Macgyver då och tyckte det såg ut som han. Det var alldeles för svårt och för mycket smyg för min del. Hade även Paperboy men jag tyckte det var rätt skoj. Man gav spelen så mycket större chans då. Jag tyckte t.om att Ikari Warriors & Black Manta var skoj.

En polare smygkollade sina julklappar och såg att han skulle få Rygar. Han gick till sin far. Jag vill ha vilket Nintendo spel som helst men INTE Rygar!!.. =)

#54465  by kralleman

Sanna wrote:Mitt värsta misstag när NES spel fanns i butik var att önska mig Bart vs the Space Mutants vilket jag oxå fick i julklapp. :(
Hehe. det var det första jag tänkte när jag läste rubriken. Har för mig att jag gick med farmor och skulle välja ut ett spel i julklapp. Bart vs the Space Mutants, dock till SMS. Men jag spelade det snällt ett bra tag. Kunde inte med att säga att det var dåligt.
Hela grejjen med ett SMS var för övrigt ett nedköp för mig på den tiden. Sparade till ett (fick väl lite hjälp av päronen) och så var vi på Göfab och min morsa sa att om jag väntade till jul så kunde de ju betala resten och köpa mig ett Mega Drive istället. Det var la två månader kvar eller något tills dess och min bästa polare hade ju SMS, så jag sa att ett SMS det ville jag minsann också ha, och så köpte jag ett. Denna polare ringde mig helt uppspelt på julafton för att stolt berätta att han fått ett Mega Drive...

#54478  by Andreas No 1

Lakanman: Metal Gear var ju the shit back then! Jag o min brorsa lirade det riktigt mycket, de var riktigt coolt när han klarade det! 8)

Klart att man gav spelen så mycket större chans när de kostade så mycket om man inte hade några pengar själv... Ikari Warriors var kul, till Atari, där det går att komma någon vart! Bättre kontroll, musik och grafik.

Riktigt coolt med polarens kommentar om Rygar, fick han bytt spelet?

#54490  by Lakanman

Jo så fick man inte spel så ofta så man körde det man hade. Ofta tog jag lir ingen annan hade så man låna med andra sen.. Nej han fick Rygar :D

#54511  by helios

Hmm de sämsta spelen jag önskade mig måste ha varit: Trojan och Bart vs SM.

Men jag blev inte helt besviken. Spelade dem väldigt mycket och kom långt men jag lyckade aldrig varva dem. Samma sak med Section Z. Har för mig att jag lyckades varva Metal Gear.

Hade en kompis som hade Rygar och jag hatade verkligen det spelet. Måste fan testa det nu igen bara för det :)

#54513  by jalla

rogerxy wrote:Jag tyckte omslaget på Dragon's Lair såg fruktansvärt häftigt ut så jag fick det spelet i julklapp/födelsedagspresent. Varför det var ett nedköp behöver jag väl antagligen inte förklara
Hehe, jag tänkte på detta spelet när jag så denna tråden :) Tror inte det finns något värre nedköp än Dragon's Lair till NES, specielt om man var en liten unge som hadde sparat länge till att köpa ett nytt spel.

Jag kan inte komma ihåg att vi hadde någon stora nedköp när NES var i butik, men jag kommer ihåg att vi köpte Shadowgate från Ellos. Vi lämnade tillbacks det spelet pga. det var för svårt hehe :\ Så det blir nog Shadowgate som var det största nedköpet vill jag tro.

#54521  by Bonomaul

*Andreas* wrote:att få Werewolf i present/julklapp var lite av en besvikelse :D
Håller med. :) Dock så var man ju tvungen att ge det en chans, så vi vet ju iaf vad vi snackar om när vi sågar det idag. :)

Krallemans historia är den klart värsta hittills tycker jag. Usch vad jobbigt. :P

#54522  by helios

Då har man orkat spelat Rygar i hela 10min och det sög lika mycket som första gången man fick testa det. Vad är egentligen storyn? En snubbe med jättelik jojjo som bankar förstorade ödlor och sköldpaddor, vissa kan han hoppa på men vissa går det inte. Man kan ju förstå om de hade haft taggar eller nåt men men...

Ingen som fick Festers Quest? Det spelet är ingen höjdare heller enligt mig.

#54523  by Andreas No 1

Helios: Nej, det spelet suger! Mina kusiner fick följande spel:

Rygar
Fester´s Quest
Batman
Robocop

Inga höjdarspel direkt, Batman är dock ok.

#54527  by Bonomaul

Rygar är ju bra ffs. Musiken är dessutom tok-bra.

#54528  by helios

Tyckte att musiken sög ganska rejält också, finns nog sämre musik men det är verkligen inget Gun.Smoke, Mega Man eller Castlevania :roll:

#54531  by kralleman

Bonomaul wrote:Krallemans historia är den klart värsta hittills tycker jag. Usch vad jobbigt. :P
Men jag har kvar det än idag, med alla spelen (inkl polarens 8) ). Gav bort till min lillebrorsa något år, men tog tillbaka det en kort tid därefter :) . Och jag måste nog erkänna att det givit mycket glädje genom åren. Framförallt Bubble Bobble och Moonwalker.

#54534  by Bonomaul

helios wrote:finns nog sämre musik men det är verkligen inget Gun.Smoke, Mega Man eller Castlevania :roll:
Enda utav de tre som slår Rygar är i mitt tycke Gun.Smoke, både musik och spelmässigt.

#54596  by *Andreas*

helios wrote: Ingen som fick Festers Quest? Det spelet är ingen höjdare heller enligt mig.
Helt värdelöst är det inte.. köpte det för 99kr själv, minns att jag valde mellan Guardian Legend, Blaster Master och Fester's Quest, har aldrig direkt klagat på spelet.. så jag var nöjd med mitt inköp.

#54625  by FerretX

Mitt sämsta köp måste ha varit Trojan ... hur svårt o dåligt som helst... byte de o la till lite pengar mot blue shadow iställe ... underbart spel :D

#54834  by Pålle1

Det sämsta köpet jag gjort måste vara A boy and his Blob på en resa till tyskland. Kommer dock ihåg att det var en dröm att vandra omkring bland spelhyllorna i tyska butiker, fanns så många spel man aldrig sett innan

#54868  by Ufouria

Pålle1 wrote:Det sämsta köpet jag gjort måste vara A boy and his Blob på en resa till tyskland.
Stackare. Vet oxå att jag fick tag på det spelet vid något tillfälle, vet dock inte hur. Det var inte i Tyskland iaf. Förmodligen någon som sålde det via annons i Gula Tidningen. Kanske det var dig jag köpte det av. ;)

#54890  by Pålle1

Sanna: Jag har fortfarande kvar spelet , ett sådant guldkorn säljer man inte :lol:

#55299  by Lakanman

Andreas No 1 wrote:Helios: Nej, det spelet suger! Mina kusiner fick följande spel:

Rygar
Fester´s Quest
Batman
Robocop

Inga höjdarspel direkt, Batman är dock ok.
Batman är mer än ok faktiskt. Ge det en seriös chans det är fasen kanonlir. Ett utav dom jag jagade rätt på till NTSC konsollen när jag gick över till NTSC. Vill bara ha roliga spel till den :)

#55318  by Ufouria

Batman är ett av de absolut bästa NES spelen ju. ´
Även Rygar är ett riktigt höjdarlir.

#55329  by Andreas No 1

Fick hem Batman, har haft det innan... Kommer att ge det en chans.
Rygar har jag sedan tidigare, men inget favvolir direkt...
Fester´s Quest tycker jag bara är sanslöst värdelöst, Robocop var längesedan jag lirade.

#55335  by rogerxy

Har suttit & lyssnat på Rygar-musik hela dagen, me like. Gillar spelet också väldigt mycket, tråkigt att det inte har lösenord eller sparfunktion dock för det är ju inget man drar igenom på en eftermiddag

Instagram #sndb.se