• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#531341  by Fenris

Jag vill köpa NES-XX-SCN tro mig! Gör det antagligen nästa månad om det finns kvar! =P
 #531344  by Longson

Hej!

Tänkte bara höra hur rare 5 skruvade spel är.
Är de värda,sällsynta?

Vilka 5 skruvade spel finns det?

Mvh Longson
 #531345  by Ciconia

viewtopic.php?f=10&t=1297 här är alla med fem skruvar ;)
 #531347  by Longson

Tack för faqsen!

Nu nästa fråga.

Har ett gäng sådana

Någon som är intresserade?

mach rider
devil world komplett
balloon fight
goonoes 2
Pinball
Kung fu
Super mario bros
 #531349  by smid

Devil World och Balloon Fight är väl de intressanta, släng upp en säljtråd vettja.
 #531364  by Fenris

Fan såg ett Mike Tyson's Punch Out!! som såg konstigt ut... Trodde först det var falskt eller liknande... Då berodde det säkert på att de hade 5 skruvar! =)
 #532943  by segasonic

Ja.
 #532945  by Ufouria

Ja en del engelska utgåvor (NES) kom inplastade med Nintendo-remsa. Vet dock inte om alla kom inplastade från början eller bara en del. Dessutom kan man ju tänka sig att de inte inplastades i fabrik i Japan utan någon annanstans i Europa. För varför har de annars inte samma försegling som de amerikanska utgåvorna.

Image
 #534207  by Teknodromen

Någon som har tips på hur man kan rädda en tillplattad NES-kartong? Funderade på att vika upp den och stryka kartongen, men det verkar risky som fan alltså, känns som hela bottnen rivs sönder om jag försöker öppna upp flärparna. :-/
 #534218  by smid

Aha okej... Jag har för mig att folk fick ganska lyckade resultat, men mitt minne är inte vad det borde å andra sidan :/
 #534219  by Lindholm

Kartongerna må se bättre ut men blir helt fel sorts styvhet i dem. Köpte några kartonger av en på forumet som var vattenpressade (som han inte skrev något om, dåligt! ) de åkte i papperskorgen direkt
 #534239  by smid

Ja skyddsboxar funkar ju alltid iofs.

Foten: Trist, hoppas att det löste sig iaf. Dom hade säkert passat perfekt i min samling annars :O
 #534241  by Lindholm

Skulle du sagt innan jag slängde dem smid ;)

Är inte speciellt petig med skicket på boxar (fast fina är ju finare än fula...) men de var väldigt skum känsla i, bättre då att låta skabbiga boxar vara skabbiga är att försöka fixa dem
 #534477  by Kartan

jag har nyligen upptäckt att nese-versionen på flera spel ur svarta serien finns både med och utan en svart SoQ. är detta 2 olika versioner då? och finns eec-versionen både med svart eller vit SoQ?

men framför allt: när det gäller nese-versionen, är det vanligare med eller utan svart SoQ? fick precis tag på ett tennis i nästan nyskick MED SoQ + ett ice climber med och ett golf utan, så då blev jag nyfiken på vad som är skillnaden :P
 #534605  by i<3zelda

Skillnaden är väl att dom utan nån deal är äldre å därför lite svårare å mer eftertraktade att få tag i
 #534612  by Andreas No 1

zelda: Jag tror dock att det finns flest exemplar av "förstautgåvan" helt utan SoQ, men i och med att den är först och mest stilren så är de mer eftertraktade.

Svampmackan: Det beror hur du räknar, tekniskt sett så är det ju olika utgåvor och därmed olika versioner (även om mjukvaran alltid är exakt likadan)
 #534700  by i<3zelda

Möjligt att du har rätt Andreas, finns nog fler första utgåvor men som sagt är dom oftast sämre skick . Därför är dom värda lite mer i fint skick än dom med seal. Tack för korrigeringen :)
 #534836  by Ufouria

Det var CIB. Troligtvis, men inte säkert, så var det kassetten som har European Version på mitten nertill istället för till vänster. Kartongern är dock identisk.
 #534900  by irenheim

Tyvärr inte, sålde allt till mina kusiner när jag skaffade ps2 för många år sen :( men var tillräckligt gammal när jag hade det hemma så jag kommer ihåg att det var med både manual och box.

Man kanske borde försöka köpa tillbaka de där spelen även om de garanterat kommer vara i därmed skick än när jag ägde det senast.. :-k
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 111

Instagram #sndb.se