• Mega Man i liten kartong?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#51777  by Omega Supreme

Snabb fråga här!

Jag har suttit och tvistat hela dagen med en arbetskolega om huruvida Mega Man 1 någon gång släptes med liten kartong?

Jag har för mig att den har det medans min arbetskolega hävdar att den bara släptes i avlånga kartonger såsom resten av serien?

/OS

#51783  by rogerxy

Helt makalöst vad fult det amerikanska omslaget är :?

#51785  by BelfegorC4

rogerxy wrote:Helt makalöst vad fult det amerikanska omslaget är :?
Ja det är USA´s "Fula serien" utgåva. Metroid och Gunsmoke ska ha samma rutnät och fula färg :(

#51788  by rogerxy

US Mega Man 2 är också hiskeligt ful jämfört med EU

#51806  by Bonomaul

JA! Alltid lika kul när det omslaget kommer på tal! Är ju utan konkurrens det fulaste som finns till NES alla kategorier!! Det är så man både skrattar och gråter på samma gång typ.. :)
Metroid har väl för övrigt inte alls samma layout?!

Omega Supreme;
Du får nog krypa till korset i den här diskussionen är jag rädd. Ingen har någonsin sett ett Mega Man med liten box törs jag lova. :) (Men det hade varit snyggt).

#51819  by rogerxy

Keiji Inafune vet jag avskydde det amerikanska omslaget :)

Jag tycker MM1 (EU) är bland de snyggare MM-omslagen men favoriten är ändå helt klart MM3 (EU)

http://www.mobygames.com/images/covers/ ... 433-00.jpg (tyvärr hittade jag bara en sliten tysk box)

#51846  by Tawny

det känns som det finns i liten box, men 1989 släpptes väl inga små boxar längre?

hur var dte utomlands, hade de små boxar överhuvudtaget?

#51875  by helios

Länken fungerar om man trycker ett mellanslag efter länken :) De gillar inte hot-linking...

#51908  by Andreas No 1

Fan jag mådde illa efter att ha sett MM US-box. Jag kan rita bättre på frihand... :? Sjukt ful framsida imao

"Fula serien" utgåva, riktigt bra!!! :)

#51929  by WERY

Nu kanske ni förstår varför jag bara är intresserad av den lösa carten som sitter i kassetten 8)

Blir dessvärre tvungen o skaffa några kompletta ex iaf för o färdigställa min samling

#52006  by Tawny

å vad jag gillar den fula bilden :)

ingen som har ett sånt att sälja?

#52022  by rogerxy

Tawny wrote:å vad jag gillar den fula bilden :)

ingen som har ett sånt att sälja?
Grym avatar :D
Själva kassetten är rätt vanlig på Ebay. Att hitta det komplett är däremot lite svårare

#52035  by helios

hehe jag har mega man 2 usa cib här hemma och den är inte helt vacker den heller, men ful som mm är den ju inte :)

#52038  by Gsmhacker

BYT AVATAR !!!!!!! JAG SPYR !

#52042  by Filurkatten

Jäkligt nice avatar!

#52052  by WERY

Hahahaha han ser ut som ett pervo :lol: :lol:

#52182  by Tawny

ja ett skitnödigt pervo :)

tvåan är också ful, men inte lika som ettan.. vill du sälja tvåan?

#52183  by rogerxy

Jag ler fortfarande varenda gång jag läser "Fula serien". Undrar om de marknadsförde den som det :)

#52193  by Ufouria

Jag tycker USA-boxen till Mega Man är så hiskligt ful att den rent av är charmig. :P Jag skulle inte ha något emot en sådan box.
Däremot är Mega Man 2 boxen både ful, trist och osexig.

Finns väl ganska många spel i Fula serien, även Ghost n Goblins, Section Z, Gunsmoke ingår. Vilka är det mer?

#52197  by Bonomaul

Gun smoke är ju skitsnygg! Det är bara bakgrunden som är ful. Halvfula serien kanske. :)

#52507  by Lakanman

Fy fasen om man skulel komma över Mega Man i liten kartong (Om det fanns). Då skulle man få en o annan slant för den :)

#52893  by helios

Tawny: Har tyvärr ingen dublett av MM2.

Instagram #sndb.se