• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#527497  by Ufouria

Ettan är roligare tycker jag men de känns rätt snarlika. Jag märker ingen större skillnad.

Apropå aska, så trodde man som barn att de röda dropparna i Mega Man 2 (precis innan alien) var blod.
 #527525  by MacTank11

Zelda: Faktiskt bägge.
Körde först med polaren som var taskig och bar runt på mig hela tiden :)
Sen när jag skickat hem honom körde jag igenom det själv.
Roligare med co-op tycker jag.

Masken: Måste kolla upp detta B K som alla tjatar om (framförallt Rajdarn) :)
Var det på gränsen till omöjligt?
 #527866  by RetroMask

Inte fan var det lätt men inte heller omöjligt. Det kändes som en snällare version av I Wanna be That Guy (http://kayin.pyoko.org/iwbtg/). Jag tyckte iwbtg hade alldeles för billiga sätt att dö på, I BK kändes det mer balanserat. Det finns gott om checkpoints så du gör små framsteg hela tiden när du lirar. Sen var det många bossar som var riktigt roliga, kändes i helt omöjligt till en början men efter man dött ett par hundra gånger så hittar man till slut ett mönster :)
 #528029  by Nils

Nej jag har inte klarat det på unfair, yet ;) 7 deaths är rekordet.
 #528259  by Nils

Idag blev dock Airrider den första någonsin att klara Battle Kid: Fortress of Peril utan att dö en endå gång.

YYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 #528406  by Quizz_kid

Idag är man stolt. Det har gjorts några försök genom åren, men idag klarade jag äntligen Mega Man 3, buster run, utan E-tankar och continues. Förintades dock två hela gånger av Wood man och hans skitlöv...
 #528480  by Nils

Najs! Har själv försökt och det är ju nästan omöjligt.
 #528489  by smid

Riktigt bra jobbat. Jag hade svårt att klara det med hjälp av guiden här på NesDB :/ Iofs bara spelat en gång, gick tillbaka till 2an sen...
 #528787  by Nils

Ja då blev man den första att klara Battle Kid på Unfair :D Jag kommer länka till Nintendoage-tråden med bilder och mer info när det är klart.

Bildbevis har jag iaf, och det är skönt!
 #528792  by Nils

Dör man en gång på Unfair så måste man börja om från början.
 #528918  by Nils

Vet inte. Förmodligen något mellan 80 och 150 timmar.

Har suttit mig ner och spelat lite grann då och då väldigt mycket.
 #528940  by Andreas No 1

Orka spela ett nyproducerat spel som Battle Kid - det kan man lika gärna spela som emulator osv. Nostalgin är ju halva grejen med retrospel. ;)
 #528975  by Nils

Tråden beskriver känslan efter att ha klarat det :P
 #528978  by Miller

Quizz_kid wrote:Idag är man stolt. Det har gjorts några försök genom åren, men idag klarade jag äntligen Mega Man 3, buster run, utan E-tankar och continues. Förintades dock två hela gånger av Wood man och hans skitlöv...
Mycket respekt! Själv kom jag aldrig förbi just Wood Man. Även Quick Man gav mig problem och Flash Man måste man spela väldigt perfekt på... Som sagt, mycket respekt till dig!
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 227

Instagram #sndb.se