• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#525331  by Andreas No 1

Rescue tidigare i veckan;

Image

Och ikväll Batman. Efter många continues på sista banan. Ett roligt och bra spel, men innan man fått träna lite på Jokern så är han halvsvår. :)

Image
 #525415  by Andreas No 1

Tack, den är inte dum den! :) Tar någon timme innan den är i full gång, så därför används den sällan. Futuristiskt coolt. ;)
 #525518  by Andreas No 1

Lavalampan (som uppfinning) är äldre än så. ;) Det är en gammal hippie-attiralj faktiskt, från mitten på 60-talet. Sedan har den blivit populär på nytt på 70, 80 och 90-talet. Frågan är om den kommer att bli stor på 10-talet med? :)
 #525644  by Miller

På senaste tiden har jag lirat en massa Ninja Gaiden 1-3. Ettan var grym om än ganska seg sista bana eftersom man dog konstant. Men klarade det och gick vidare till tvåan som jag gillar lite mer (vanlig åsikt) men även där var sista banan en bitch stundom. Spelade FC-versionen av trean och det var superlätt, klarade på första sittningen. Kollade sedan en Let's Play av den amerikanska versionen och, tja, screw that. Spelet var inte så himla bra till att börja med och de val de gjort för att åka på svårigheten känns bara som dåliga designval. Jag kommer nog lira del ett och två igen inom en snar framtid men del tre lämnar jag därhän. Bra spel var de dock och har haft mycket kul med dom. Nu väntar jag på mitt MTPO så jag bättra på mig i det spelet...
 #525682  by Ufouria

Jag gillar oxå SW 2 bäst. Ettan känns lite stel efter att man spelat 2:an. Gillar inte att man inte kan röra sig på väggarna i det första.
 #526671  by Nils

Jag klarade nyss ett spel som börjar på B och slutar på D ;)
 #526673  by Nils

Hint: spelet står med i min signatur och det är bäst.
 #527187  by MacTank11

Hahaha.. ordningen hade jag koll på men det var den där ormen som sabbade allt :D
Hade helt glömt bort var man hämtade you know what (utifall nån ledsen själ inte har spelat det än)
Kick-ass musik också!!
 #527245  by Nils

Battle Kid 7 deaths :D

Skaparens rekord är 4.
 #527255  by Nils

Jag kan alla rum utantill och vet precis vad man ska göra, det är bara jäkligt svårt.
 #527272  by Gippan

Min käre vän var gräsänkling igår så vi passade oss på att ta oss an Ninja Gaiden 2. Herrejävlar vad många gånger vi körde sista banan (säkert över 50 gånger) innan vi tillslut klarade det, då var pulsen på 200 och båda helt slut.

Orkade inte lira något avancerat efter detta så fick bli två omgångar Golf och sedan hemgång. Tror jag får vänta 1 månad innan jag ens provar Ninja Gaiden 3 om mitt psyke ska vara intakt.
 #527282  by Ufouria

Både NG 1 och 2 har sådan ojämn svårighetsgrad. Att ta sig till sista banan går som på dans, men sedan ändras svårighetsgraden rejält. Tog mig måånga försök första gången innan jag klarade slutbossarna. Tror inte någon har klarat de på första eller andra försöket de spelar dem.

Trean är mer jämn i svårighetsgraden. Dock är bossarna VÄLDIGT lätta, det är de iofs i ettan och tvåan oxå fram till slutbossen.
 #527313  by Gippan

Ah fram till sista banan gick allt som en dans. Sen fick man en käftsmäll som gjorde en groggy :D
 #527483  by Zelda

Chip n Dale! Fett lätt men riktigt roligt=) Tvåan ska tydligen inte vara lika bra - bara dyrare?

@ Mactank
Det är aska! Spelade du själv? Jag har bara spelat igenom spelet i co-op och jäklar vad man kan vara i vägen för varandra ](*,)
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 227

Instagram #sndb.se