• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#514367  by Nils

illumi85 wrote:Tackar! :)

"FME-7" heter chipet i fråga och det var tydligen bara tre ynka spel som någonsin utrustades med det: Return of the Joker, Ufouria och Mr. Gimmick!
Tala om mycket utvecklingsarbete för nästan ingenting.
Tre riktigt bra spel iaf!
 #514950  by Miller

Lirade ut Gremlins 2 på typ, andra försöket. Lite besviken faktiskt, förra gången jag lirade det kom jag inte alls långt, nu var det måttligt enkelt faktiskt. Har blivit bättre på NES i allmänhet tror jag. [/skryt] Måste säga att spelet är sjukt tight, bra kontroll och lite billigt stundtals men jag gillar det sjukt mycket. Lirar säkert igenom det igen någon dag utan weapon upgrade.
 #515001  by Nils

Jag märkte bara att det var ett top-down spel och sen gav jag upp :lol:
 #515045  by Andreas No 1

Mycket välskrivet och bra Illumi! :good: Du får härmed ett uppdrag att skaffa en egen tråd, eller åtminstone starta en recensions-tråd (borde varit klistrad för längesedan egentligen). :yes:

Jag ska försöka spela igenom Gremlins 2 i helgen tänkte jag. :)

Edit: 1:an är dock en bättre film, även om jag också gillar G2.
 #515126  by Ufouria

Top-down spel är vanligtvis inga höjdare (Jurassic Park, Die Hard, Mission Impossible etc) men Gremlins 2 är helt klart ett undantag. Tycker du ska ge det en chans Airrider. Du skulle nog gilla det. Perfekt att göra speed run på.
 #515234  by Andreas No 1

Varsågod! Det tycker jag definitivt! :) Det bästa vore väl att skapa en öppen recensions-tråd där det är fritt att posta (om några görs riktigt bra, som dina två Batman-recensioner så sätts ribban och folk försöker anstränga sig att skriva bra och intressant).

Den grymmaste scenen i G2 är ju lätt "Matlagningsprogrammet", jag skrattar varje gång. :D
 #515294  by smid

Vad gäller Gremlins 2 måste jag erkänna att jag gjorde precis som Airrider... :/

Dock är filmen rolig då den gör parodi på 1an

Edit: Vi kanske ska fortsätta i filmtråden? :)
 #515896  by Emilp

körde senast ut Bigfoot på Neset. vilket inte kanske kan räknas till något som är värt ens att spela, men det var ju inte speciellt långt så jag tänkte att man kunde ge det en chans. Men nu kommer det aldrig att spelas igen! Haha
 #515902  by Ufouria

Var det så dåligt?
Jag spelade det som barn och har för mig att jag tyckte det var helt okej bortsett från att jag fick blåsor på fingertopparna. Då kanske jag skulle skita i att spela det nu på äldre dar för att inte förstöra ett trevligt minne.
 #515951  by Emilp

Det tycker jag du ska göra. minns du det som ett roligt och bra spel så är det nog lika bra att ha kvar det som minne :) det är ungefär som att se om t.ex streetfighter filmen. Tyckte den var så jäääkla häftig då, men sen köpte jag den på blueray och ja. det var den största besvikelsen någonsin. Dåligt skådespel osv.
 #516228  by PrylBirger

Blev Metroid som klarades ut inatt, spelar ju väldigt sällan spel nu
Men var skön känsla att få spela igenom det igen då det är ett underbart spel :)
 #516453  by Sonefors

Jag spelar alltid ut det på första livet, dör jag så blir det reset. Har dock aldrig klarat det på första pilen, och utan att uppgradera livrutorna är väl omöjligt - då får man ju knappt skjuta någon fiende (eller boss ;) ).
 #516481  by Ludu

Bara i förbifarten tog jag mig igenom Megaman 2 ikväll medan jag väntade på en polare :good: På normal då tanken bara var att se hur långt jag skulle hinna...För mig som är van med difficult blir det verkligen överdrivet lätt trots att det var flera år sedan jag spelade det. Nåja, lika trevligt som alltid :yes:

Edit: bra jobbat med KI =D> Jag har bara tagit mig igenom det en gång så det är inga no-death-runs för mig inom en snar framtid. Men jag måste medge att det känns som ett passande spel för såna :)
 #516506  by Miller

Drog igenom Rockman 6, mycket enklare andra gången med vissa riktigt svåra hopp. Gillar verkligen spelet, något underskattat (gäller för Mega Man 4-6 egentligen skulle jag säga). Wily-bossarna är grymma.
 #516571  by Nils

Mega Man 1 avklarat. Nu har jag klarat Mega Man 1, 2, 3, 4, 5, 9 och 10, och det är en sak jag undrar över; varför tycker Sanna att MM 1 & 10 så bra när just de spelen är sämst?

:-k :-k :-k :koopa: ?? ?? :koopa: :koopa: :-k :s :MM
 #516589  by segasonic

Jag gillar femman bäst, men varken ett eller tio är dåliga.
 #516592  by Nils

MM1 är sjukt jobbigt och MM10 är deprimerande. 9:an är kungen för mig.
 #516601  by Ufouria

MM 1 är bäst! :birdo:
Lagom långt (6 robotar >> 8 ), mysiga bossar, spelet som startade serien, bra musik, high resolution graphics :lol: , snyggast omslag, Yellow Devil, samt simpelt (inga E-tanks, laddade skott, slide, eller annat överflödigt).

På vilket sätt är MM 10 deprimerande?

Att jag inte gillar 9:an lika mkt som 10:an är pga att musiken inte alls faller mig i smaken förutom musiken på Splash Womans bana.
 #516602  by Ludu

Jag håller med om att 10 inte är i toppklass, men ettan är nog bäst i mitt tycke :yes: Bra längd, bra utmaning å Yellow Devil är myspys att slåss mot :D Men ett sämre MM-spel är ändå bättre än mycket annat.

Till exempel Rockin' Kats som jag tog mig igenom imorse! Herregud vilken besvikelse, det var nog första gången på länge som jag under eftertexterna funderade på om det var värt det. Otroligt tidskrävande och dryga bossar som tar en miljard träffar innan de ger upp, stelt och tråkigt att ta sig igenom banorna och repetitiva låtar å det grövsta! Jag gillade hela gangster-temat (speciellt Michael Jackson-hunden på bana 5) och att man kunde slå i alla riktningar med katapulteffekt hade potential att vara intressant, men utförandet var ett riktigt stolpskott från Atlus sida. Det blev iaf mindre outhärdligt när jag upptäckte att man kan köpa powerups!

Jag tycker ni kan ge det en chans men bli inte lika förvånade som jag om det visar sig inte falla er i smaken :/
IMGA0002.JPG
Det är nånting med att smocka en välklädd gorilla i skrevet 400 gånger som känns lite udda.
IMGA0005.JPG
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 227

Instagram #sndb.se