• Vad är "säckarna" i Aladdin för något?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#48352  by J. Lilja

Hmm.. ursäkta att jag döpte tråden så här, men jag misstänker att jag lär ha många funderingar kring olika SCN-spel ett tag framöver, och det vore ju kanske synd att skapa nya trådar för varje sådan fundering. Jag försöker hålla rubriken uppdaterad med vilket spel det gäller dock. :)

Just nu alltså: Lolo 3 - SCN. Om det är någon vänlig skäl där ute som äger det här spelet, vore jag mer än tacksam om ni kunde informera mig om hur det ser ut på password-skärmen? Finns vokalerna A, E, I, O, och U, eller är de utbytta mot symboler precis som i US-utgåvan av spelet? Tacksam för hjälp! ;)
Last edited by J. Lilja on 31 Jan 2008, 08:18, edited 2 times in total.

#48453  by J. Lilja

Jamen vad fasen! HJÄLP MIG DÅ! Inte behöver ni vara blyga.. :)

#48455  by Ufouria

Finns det ingen som har Lolo 3 och som kan hjälpa herr Lilja?

#48468  by WERY

Har en känsla av att SCN samlarna har minskat kraftigt på den här sidan. Vänta lite nu, hade inte hundägaren så gott som alla SCN lir komplett?

#48475  by Nagai

Kan kolla ifall mitt är SCN..

ändrar detta inlägget om det är skillnad på kodsystemet.

EDIT: Vokalerna finns inte med i SCN versionen

#48648  by J. Lilja

Nagai wrote:EDIT: Vokalerna finns inte med i SCN versionen
Tack och bock! :)

Tack till Sanna med! Pojkarna verkar lyssna mer på dig än på mig.. :roll: ;)
 #50243  by J. Lilja

Nån här som spelat Aladdin och kan hjälpa mig med en sak? Jag undrar vad "säckarna" man hittar är till för? När man tar en så hamnar den bredvid ens äpplen, men vad är den bra för? Är det egentligen inte säckar utan mattor man kan använda för att glidflyga, precis som i SNES-versionen?

Hjälp mig, snälla?

#50306  by Bonomaul

Jag kan hjälpa dig! Stäng av enheten, ta ur Aladdin-kassetten och lägg upp den på hyllan. Det spelet är så sjukt uselt så det är inte ens värt att testa.

#50320  by J. Lilja

Njae, alltså. Jag har inte spelet, hade jag det skulle jag testat själv vad den är till för. Jag behöver veta för ett projekt jag jobbar med.

#50407  by Ufouria

--- SACKS ---
To be perfectly honest with you, I still have yet to find a purpose for these
things. All I know, is that when you get one, they appear next to your apples
in the top right corner.

Verkar alltså som ingen vet vad de mystiska säckarna är till för. Aladdin är för övrigt det absolut töntigaste NES spelet.

#50463  by J. Lilja

Sanna wrote:--- SACKS ---
To be perfectly honest with you, I still have yet to find a purpose for these
things. All I know, is that when you get one, they appear next to your apples
in the top right corner.

Verkar alltså som ingen vet vad de mystiska säckarna är till för. Aladdin är för övrigt det absolut töntigaste NES spelet.
Jo, han som skrev walkthru'n har ingen aning, men jag tänkte att kanske någon annan visste. Ingen som kan kolla om det står nått i manualen? Den finns inte på replacementdocs.com. :(

Instagram #sndb.se