• hittar inte spelet till NES, bara SNES =/

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#49087  by Lalle-Man

är på jakt efter ett av spelen jag avgudade som liten =) spelade de jämt på min gamla MAC ;)
Another World aka Out of this world hette de.. de é troligen fortfarande det BÄSTA spelet jag någonsin spelat.. visserligen suger grafiken å så men schalse vilket bra spel =)

finns de nån här som kan ge mej upplysningar om de spelet ifall de faktiskt släpptes till NES. vore grymt underbart ifall nån hade de å kanske tillome ville sälja de.. fast de é mest upplysningarna ja é ute efter =)

#49097  by BelfegorC4

Står det inte med i våran databas så existerar inte spelet.
Kunde inte hitta en enda hemsida som hade uppgifter om att det kom till NES. Tyvärr :(
MEN det har förekommit att vissa SNES spel gjordes om och portades till NES av hemska piratföretag. :shock:

#49104  by Kreese

Finns nog bara till SNES vad jag vet. Det finns dock portat (av nån privat snubbe) till GBA och rommen finns att ladda hem lagligt på nätet.

http://www.foxysofts.com

Klicka på "An. World" på sidan.

Detta kräver ju dock att du har en Game Boy Advance och även en backup-kassett...

Ett av mina favoritspel (spelade det på Atari ST)! Favoriten är ju när man suttit i den där buren med den där snubben, efter att man åkt fast i början. Och man skakar ner buren och den där snubben tackar en och lägger handen på ens axel och säger "Matttzzzumba" :)

Har skaffat detta spel till SNES och tänker lira det nån dag framöver. :)

#49107  by Gsmhacker

finns inte till nes

är det någon som har klarat spelet ? äckligt svårt

#49124  by WERY

Bara utseendet på det spelet är avskyvärt äckligt :x

#49139  by Lalle-Man

men de finns på pirat kassett?
ja har klarat spelet flertaliga gånger på min gammla MAC =) de é så otroligt bra :D ja kan ärligt sejja att de é ett av de BÄSTA spelen jag Någonsin har spelat =) har inte spelat de på nått år nu dock.. lyckades inte få igång de på min PC å skärmen till min MAC har brunnit så =/ får bli att skaffa sej ett SNES å de spelet =) de é ju så otroligt underbart BRA :D

#49145  by Gsmhacker

hur går storyn till spelet , det jag mins är att man vaknar upp i en bur och måste bunga så den går sönder sen ska man smygasig förbi vakter , sen är det något äckligt djur som jagar en

vart kommer man ifrån ?

vilken planet vaknar man upp på?

vad går spelet ut på , att hitta hem?

#49159  by Lalle-Man

man är en professor som är nånting i vetenskap tror ja.. det blixtrar utanför labbet och en blixt slår ner å träffar labbet så den går igenom elledningarna å på något sätt tar med professorn och hans skrivbord till "Another World". han vaknar upp i vatten å får simma.. sedan träffar han skumma typer å sen blir skjuten å vaknar i en bur.. spelet går ut på (vad jag kommer ihåg) att ta sej hem å hjälpa kompisen man möter i spelet.. de é helt sjukt va underbart bra de é :D får du någon chans så sätt dej å testa de :D

#49167  by Filurkatten

Ett spel med super bra stämmning. :)

#49174  by Lalle-Man

precis :D
tog hem de te dator å har precis klarat de.. slutsceenen XXXXXXXX.. the end står de sen :lol: har ni aldrig spelat detta spel? skaffa de å spela för de é underbart bra :D

sorry ;)
Last edited by Lalle-Man on 27 Jan 2008, 20:27, edited 1 time in total.

#49175  by Filurkatten

Jodå, har spelat det relativt mycket.

:)

#49177  by Gsmhacker

fuck u du skulle ju inte säga slutet :evil:

#49197  by Lalle-Man

sorry ;) du får spela spelet =) trots att ja avslöja den allra sista sceenen så kan ja medge att de fortfarande é grymt :D spela de.. du blir Inte besviken.. inte ens på de ansiktslösa ansiktet :D

#49678  by Lillapojkenpåön

Ahh! Fan vad nära jag var på att läsa vad som hände i slutet :x Håller på att varva på megadrive, Sjukt härlig känsla på allt i spelet, så fort jag satte på det för första gången (för nån månad sen) så kände jag mig som när jag var liten och låg å svettades floder i sacco-säcken hela natten av liknande spännande spel med kuslig/oförklarlig känsla.
Kan värkligen tänka mig att spelet lämnade avtryck på varenda unge som spelade det.

#49942  by Lalle-Man

tog bort hur slutsceenen blev ;)
dedär spelet é ett av de Bästa spel som någonsin tillvärkats =) de é lätt värt att köpa ett SNES för att spela bara de =)

#49973  by Lakanman

Flashback och kanske Fade to Black till Playstation kanske är något för dig? Iaf Flashback till SNES:et. Pröva även Blackhawk (Blackthorne).

#49976  by Lalle-Man

hmm.. har aldrig hört talas om ;) har dock inge SNES men ett PS1 har ja :lol:

#49978  by Lakanman

Många inklusive mig tror att Flashback är uppföljaren fast så är inte fallet. (Fick precis reda på det när jag googla). Men det är samma utvecklare.

1:a banan. Ta en titt:

http://www.youtube.com/watch?v=2FB9lddQ-fE

#49981  by Lalle-Man

ser ut som en blandning av Prince Of Persia å Another World ;) verkar kul iaf =)

#49982  by Lakanman

Lalle-Man wrote:ser ut som en blandning av Prince Of Persia å Another World ;) verkar kul iaf =)
Jo jag tror du kommer gilla det. Dom som gillade Another World eller Flashback förr i tiden när jag hade Amiga gillade även det andra liret. Eftersom alla trodde det var uppföljare så måste det nog vara rätt likt :).

#49996  by Lalle-Man

ska försöka få tag i ett snes =) dock vill ja inte ge flera hundra för ett snes ;)

#49999  by Andreas No 1

Jag har ett som funkar bra, men jag vill ju naturligtvis ha flera hundra :wink: Brukar ju ligga på 350 kr och uppåt på tradden så denna konsolen får nog samma öde. :D

Instagram #sndb.se