• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#494135  by toffe-86

Metal Gear var det ja, har lagt 6 timmar, slagit på varenda vägg, ritat kartor etc. Men mitt konstaterande är att jag har kommit precis lika långt som jag gjorde när jag var 8-9 år.

Istället blev det Donkey Kong och Jr. Det gick iaf betydligt snabbare.
Metal Gear åker nog i hyllan ett tag igen :cry:
 #494469  by Sonefors

Kid Icarus.

Det gick inte så snabbt som jag trodde, men efter 1:04:20 stod jag bredvid gudinnan! Trodde att jag skulle klara det på ett liv också men tro på fan att jag ramlade ner en gång på bana 3-3 av stressen att klara spelet på under en timme (teoretiskt så ramlade jag ner två ggr men hade en fjäder första gången).
bild.JPG
bild.JPG (102.56 KiB) Viewed 2387 times
 #494592  by Ufouria

Super Double Dragon är precis som det låter, dvs superenkelt. Skulle säga att det är lika bra/dåligt som de första tre. Bra musik har det iaf men det har ju de andra oxå.
 #495207  by Ufouria

:good:

Aha, trodde man hade begränsat med continues. Har bara spelat det en gång och då kom jag till en bana där det var en lastbil som kastade ut tunnor eller liknande. Tror jag fick Game over där men jag kanske bara ledsnade. Blir till att spela igen någon gång.
 #495416  by WERY

Ja Roller Games är riktigt bra. Gillade det så mycket första gången jag jag fick spelet att jag lade ner många timmar på att nöta spelet. Det man ska göra för att klara lastbilen är att undvika att bli träffad på vägen dit och sedan hålla sig längst ner och hoppa så mycket man kan över tunnorna som flyger ut ur filbilen. Det är omöjligt att aldrig bli träffad så spara så mycket stamina ni bara kan på den banan för det behöver ni i slutet
Jag kör med Rolling Thunder fram tills värld 6 och sedan byter jag till Ice Box för att han är bäst på sista världen

Gillar alla Double Dragon-spelen utom de två sista som totalförstör hela serien. Gillar Super Double Dragon väldigt mycket men den japanska versionen till SFC är bättre då den har en och en halv banan som fattas i den europeiska versionen. Man kan även lägga ner vapen för att ta upp ett annat. Bättre ljud och med optionsmenyer. Finns även fler låtar i spelet som saknas i den europeiska versionen. Varvade idag DD2 igen och det verkar som jag lärt mig bemästra spelet när jag kan varva det så många gånger om utan att misslyckas

Varvade även Back to the Future och det var jävligt härligt att lyckas köra igenom banan som slås av blixtar hela tiden
 #496501  by Miller

Klarade Monster Party igår, inga svårigheter. Var typ tredje gången jag spelade spelet och det vara egentligen bara sista bossen / banan som gav lite problem, annars ett ganska enkelt men högst trivsamt spel.
 #496879  by toffe-86

Lee Trevinos Fighting Golf avklarat, ja enligt mig iaf, besegrade datorn på de 4 banorna som finns, och på banans par, samt en hole in one!!! Så enligt mig avklarat.
 #497014  by Ufouria

Jaha, de poängen är ju riktigt bra att komma ihåg för det är väl bara vid några enstaka banor som när man "går i mål" kan få en extra plupp?

Iofs så krävs det väl att man har låg poäng och få energipluppar för att få det bästa slutet. Ju mer, desto sämre slut. Eller har jag blandat ihop det där?
 #497118  by Sonefors

Man kan få extra pluppar efter varje bana, beror som sagt på poängen. De där med sluten har jag aldrig brytt mig om då mitt fokus brukar ligga på att inte dö en enda gång. Ska testa det där med slutet nästa gång istället.
  • 1
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 227

Instagram #sndb.se