Ja, spöa de där två snubbarna utanför bastun bara, får du dåligt med liv -> gå in och basta. Rinse & Repeat. Första gången jag klarade RCR köpte jag på mig något fett Item i den hemliga shoppen, typ det dyraste. Så det tar inte så lång tid. Dör man på vägen dock...
Okej, lirade Mega Man 2 igår, difficult, buster-only, inga e-tanks osv...
1. Hittade ett grymt pattern mot Crash Man, nöjd med det. Tar lite tid men klarar honom alltid utan att skadas för mycket. Alla 8 bossar är numera ganska enkla med bara buster.
2. Wily 1 är grymt kul och utmanande. Wily 2 likaså även om jag hatar början när man ska åka släde. Wily 3 går fort. Men Wily 4...
3. För det första så kan jag aldrig komma till bossen med fullt liv, för om man dör på andra hälften av banan måste man börja om från hälften och lira alla trista hiss-partier vilket är olidligt tråkigt. Och om man gjorde slut på sina Crash Bombs för att man dog på bossen (it's gonna happen) så kan man lika gärna döda sig själv för jag orkar verkligen inte farma energi. Riktigt värdelös bana det där. Måste öva mer på bossen.
4. Tog en e-tank på bossen och pressade vidare. Klarade 6 av 8 bossar på ett liv, ska hitta ett bättre pattern, kan lätt ta alla och ha fullt liv till det ohyggliga Wily-skeppet. Första formen är inga problem så länge man har lite is i magen (kan vara läskigt när han skjuter om han är nära) men andra formen... Hatar dessa studsande bollar! Kan inte undvika dom, och typ 4 träffar så dör man. Hinner knappt få ner honom till hälften innan dess... + att jag torskade alla mina liv på Wily 4, så jag har max 3 liv på Wily-skeppet. 3 försök, sen måste jag spela om alla bossar, vilket suger för det är inte direkt så att jag behöver "öva" på bossarna.
Ska kämpa vidare med detta någon dag. Tycker det är kul med utmaning men det är trist när utmaningen ligger i att behålla tålamodet för att man börjar för långt bak hela tiden. Blir svårt att öva då eftersom man hela tiden måste traggla sig igenom massa trista skärmar...
Just det, är mycket bättre på Quick Mans strålar nu, alltid använt Flash innan -> no more! Fastän det är tajt när man hoppar, särskilt andra skärmen, brr.