• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#487839  by Andreas No 1

Det menade jag inte heller, meningen syftade till AVGN:s 2:a recension av Simon´s Quest ;)

Sanna: Stackare! Två så tuffa spel! Mina kusiner hade Rygar, jag tröttnade efter fem minuter på det spelet. Världens mest enformiga musik på första banan också. Visst är det lustigt med minnen, hade vi inte klarat det morgonen efter för första gången så hade jag nog inte kommit i håg det..

Nu har jag lirat MTPO!! och kommit till Bald Bull andra gången, gav upp sen när jag förlorat fyra gånger. :lol:
 #487852  by pyre

Sanna, minns jag rätt att stövlarna kostar 2000 och att man får typ 3-5 "kronor" för varje monster man dödar? Har även för mig att man tjänade lite mer på att döda något slags spindelliknande monster.
 #487855  by WERY

pyre wrote:Fan vad jag skrattade när jag läste detta inlägget. Just samlandet till bootsen är det enda jag minns från Faxanadu sen jag spelade det som liten och jag har funderat många gånger om det verkligen var meningen att man skulle behöva samla pengar i timmar för att klara det. Jag minns att jag tyckte samlandet var extremt drygt även fast man var väldigt envis när man var mindre.
När man var liten så kändes det som det tog längre tid. Själv så samlar jag aldrig till stövlarna men i början av spelet så samlar jag in 20 000 till näst bästa skölden och näst bästa magin i spelet. Det är verkligen ironiskt att dom skulle placera dessa föremål i början va spelet. När man köpt magin Death så kan man ha den tills man får Tilte i slutet av spelet. När man köpt Magic Shield kan man ha den tills man får hjälmen i slutet av spelet. Så fort jag behöver något annat så har jag så mycket pengar redan att jag bara handlar och sedan drar vidare
Kreese wrote:Nu har jag inte spelat just Faxanadu, men just sådana grejer som att samla läääänge. Det gillar jag. :)
Känslan när man äntligen kan köpa det man samlat till osv. Den är oslagbar!
Sen beror det ju på spelet också. Är det River City Ransom man spelar så är samlandet på pengar minst sagt helvetisk för det tar hela dagen att komma upp i rätt summa
Andreas No 1 wrote:Mina kusiner hade Rygar, jag tröttnade efter fem minuter på det spelet. Världens mest enformiga musik på första banan också
Vänta tills du kommer till borgen ute på ön. Där har vi den kanske mest enformiga spelmusiken någonsin. Den finns inte ens med i den japanska version på Famicom men det är även en del andra låtar på den versionen som inte finns med på versionen till NES
pyre wrote:Sanna, minns jag rätt att stövlarna kostar 2000 och att man får typ 3-5 "kronor" för varje monster man dödar? Har även för mig att man tjänade lite mer på att döda något slags spindelliknande monster.
Man får runt 60;- och uppåt för de som gäldar pengar vid sin död. Är det hårdnackade jävlar så går avkastningen uppåt
 #487871  by Ufouria

Lång tid tar det att samla pengar iaf. :lol:

Det finns ett ställe precis i början där man får någonting (typ en nyckel) så att man kan gå vidare. Inne i den grottan så finns det fiender som hoppar och är rätt farliga men om man tar dem rätt så är de lätta. De ger rätt mycket pengar. Där kan man stå och samla ett tag.

Det finns även ett jättebra ställe att samla pengar på i River City Ransom.
 #488531  by Miller

Ja, spöa de där två snubbarna utanför bastun bara, får du dåligt med liv -> gå in och basta. Rinse & Repeat. Första gången jag klarade RCR köpte jag på mig något fett Item i den hemliga shoppen, typ det dyraste. Så det tar inte så lång tid. Dör man på vägen dock...

Okej, lirade Mega Man 2 igår, difficult, buster-only, inga e-tanks osv...

1. Hittade ett grymt pattern mot Crash Man, nöjd med det. Tar lite tid men klarar honom alltid utan att skadas för mycket. Alla 8 bossar är numera ganska enkla med bara buster.

2. Wily 1 är grymt kul och utmanande. Wily 2 likaså även om jag hatar början när man ska åka släde. Wily 3 går fort. Men Wily 4...

3. För det första så kan jag aldrig komma till bossen med fullt liv, för om man dör på andra hälften av banan måste man börja om från hälften och lira alla trista hiss-partier vilket är olidligt tråkigt. Och om man gjorde slut på sina Crash Bombs för att man dog på bossen (it's gonna happen) så kan man lika gärna döda sig själv för jag orkar verkligen inte farma energi. Riktigt värdelös bana det där. Måste öva mer på bossen.

4. Tog en e-tank på bossen och pressade vidare. Klarade 6 av 8 bossar på ett liv, ska hitta ett bättre pattern, kan lätt ta alla och ha fullt liv till det ohyggliga Wily-skeppet. Första formen är inga problem så länge man har lite is i magen (kan vara läskigt när han skjuter om han är nära) men andra formen... Hatar dessa studsande bollar! Kan inte undvika dom, och typ 4 träffar så dör man. Hinner knappt få ner honom till hälften innan dess... + att jag torskade alla mina liv på Wily 4, så jag har max 3 liv på Wily-skeppet. 3 försök, sen måste jag spela om alla bossar, vilket suger för det är inte direkt så att jag behöver "öva" på bossarna.

Ska kämpa vidare med detta någon dag. Tycker det är kul med utmaning men det är trist när utmaningen ligger i att behålla tålamodet för att man börjar för långt bak hela tiden. Blir svårt att öva då eftersom man hela tiden måste traggla sig igenom massa trista skärmar...

Just det, är mycket bättre på Quick Mans strålar nu, alltid använt Flash innan -> no more! Fastän det är tajt när man hoppar, särskilt andra skärmen, brr.
 #489405  by smid

Körde precis lite Powerpak roulette och började spela Blue Marlin. Fångade en fisk innan jag tröttnade, fick veva in i 10 minuter dvs konstant klickande. Stackars människor som köpte detta spel back in the days...
 #489922  by Ufouria

Tysons PO. Ganska kul bortsett från att det är en transportsträcka fram t om Soda Popinski. Ännu ingen förlust. Sedan pang bom så blir det jättesvårt på Macho Man och därefter omöjligt på Tyson. Så väldigt hoppig svårighetsgrad.

Spelar det någon roll vilken hand man slår med eller ska man slå typ med höger om motståndaren slår med vänster eller tvärt om?
 #490038  by Miller

Ibland finns det fördelar att variera, t.ex. mot första Don Flamenco (vänster, höger, vänster, höger etc. så kan man slå ner honom direkt). Visste inte att vänstern var snabbare i vanliga PO, gäller det inte bara för SPO?
 #490049  by Ufouria

Tack! Sen det där med att få in en stjärna är ju rätt svårt att lista ut för vissa. Jag tjuvkollade på Super Macho Man. 8-[ På honom var det två snabba och sedan vänta lite och slå igen precis innan det är försent. Lite svårt att testa sig fram till det.
 #492238  by Sonefors

Blir hyfsat frustrerad på Outlands för tillfället, dör typ hela tiden. Man fattar ju ingenting av världen heller! Men kul är det :D

*edit*
Level 2 - check!

*edit 2*
Åh fan, nu börjar det hända grejer!

*edit 3*
Slut på batteri :/
 #492524  by Sonefors

Zelda Outlands, Level 5 - check!
Har inte en jävla aning om vad jag ska göra härnäst, så sjukt mycket som jag inte fattar. Massa skumma händer som det inte går att ta död på, fula stolpar som är i vägen, labyrinter, ja lite allt möjligt. Ger upp för dagen.
 #492526  by Nils

Lite jobbbigt att man MÅSTE farma för att få tag på vissa grejer i Outlands. Level 4 är störd också men annars är det bra. Jag får väl köra klart det nån gång... Spelet fångar än tyvärr inte lika mycket som Zelda 2 (tycker jag då) ;)
 #492590  by Sonefors

Ang Outlands:
Nu skriver du så jag inte förstår ;) Farma = samla? Pil och båge är det enda för mig än så länge. På vilket sätt tycker du fyran är störd? Jag minns fan inte hur fyran är eftersom man springer fram och tillbaka mellan de där fyra hela tiden i början.
 #492605  by Nils

Retroliv: De sakerna samt Goron shield måste man ju samla rupies för. Sorry med fyran, det var jag som hade fattat en grej fel. Men det är lite fail med samlandet. Jag dödade gibdos om och om och om igen...
 #492638  by Sonefors

Man tog ju några varv och dödade allt i mitten av spelet, plus att jag hade 255 spänn när jag väl fick flotten, så jag upplevde det inte som ett problem faktiskt. Ingen aning om vilket sköld jag har, men jag har det andra iaf (tror jag). Har hittat en del saker som jag inte kunde ta än också.

Problem att hitta trean? Den hittade jag först av alla :)
 #492645  by i<3zelda

Haha jag hitta 1an direkt sen i följd som d e. Fick aldrig för mig att man kunde gå in där. Fick också ihop 255 innan jag ens hitta 3ans slOtt så d va väl bra :p hinner inte spela så mycket då man har en dotter men jag har precis hämtat ocarinan så D e dags å röra sig tillbaka till 1an nu :)
 #492650  by Malus

Precis spelat igenom Battletoads för att jag kan och ville ha en utmaning :p
nuff said.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 81

Instagram #sndb.se