• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#486666  by Ufouria

Haha, ja man blir så arg när man spelar något MM för första gången och det kommer upp något oväntat, typ en fisk precis när man ska hoppa. Vet man inte om det så dör man en säker död. Samma sak i MM 4 där det kan vara spikar/taggar när man hoppar ner. Vet man inte om det och så har man ingen chans att inte bli hålad.

Jag vet vilket parti du menar på MM 6 där man måste slå igång boostern vid exakt rätt tidpunkt. Så drygt, ffa det allra sista hoppet man ska göra.
 #486685  by smid

Klarade Megaman 2 pa difficult igar, lite klurigare men inga problem egentligen. Markte ingen skillnad utover att fienderna tal lite mer skott, fler fiender hade varit skoj...
 #488048  by segasonic

Klarade du 100%? :)
 #488053  by Ufouria

:yes:

Nästa gång jag spelar ska jag nog skita i alla kartbitar etc. Bara springa igenom det. Det jobbigaste är stället där man måste slå bort en massa stenar bl a för att komma fram till kartbiten.
 #488408  by Ufouria

Shadow Warriors II för typ 22 gången. :birdo: Slutbossen(arna) är så lika i 1:an och 2:an. Svävande grej och sedan grej med huvud och mage som sprutar ut ostbågar.
 #488495  by WERY

Varvade Faxanadu men den här gången ritade jag en karta för sista uppdraget så att jag lättare hittar runt nästa gång jag spelar igenom det
 #488580  by Andreas No 1

Sanna: Har du spelat 3:an? När jag ska operera mitt knä har jag tänkt att klara SW I + II. :) Har kommit till 5-3 (el 5-4) på SW I och inte spelat så mkt av SW II. Riktigt bra spel, är toknöjd över mitt boxade Shadow Warriors II (ESP/DAS) med svenska etiketter på (manual saknas, såld av svensk tv-spelsaffär), ska bara få tag på A4:at och en fin box till ettan samt ok manual, men det får bli nästa månad. :yes:
 #488584  by Ufouria

Ja, har spelat igenom 3:an en gång. Den är helt okej. Svåra hopp på sista banan. Tror jag ska ta och spela igenom det i helgen. Var länge sedan sist.
 #488604  by Andreas No 1

Är inte 3:an svårast? Har för mig att det inte finns continues? Antar att du sett AGVN:s Ninja Gaiden-video? Den är hur bra som helst, lätt topp 5. "When you die at the boss you go back". ;)
 #488607  by Ufouria

Nä den har jag missat tror jag. Blir till att kolla in.

Ja det är nog svårast i serien pga att man inte har oändligt med continues. Har för mig att den japanska versionen är lättare (kanske för att man har obegränsat i continues i den). Tycker ettan är lättast, sedan tvåan och sist trean.
 #489657  by Ufouria

Här blev det detta spel idag. Första gången jag spelar det. Jag gillade det. :) Påminde mig lite om Shark Shark till Intellivision.
Skulle troligen kunna "springa" igenom det på en kafferast nästa gång.
IMG_9431.JPG
IMG_9431.JPG (578.43 KiB) Viewed 2550 times
 #490128  by segasonic

Hur många har du klarat nu?
 #490589  by smid

Du jobbar bra nu Toffe, kommer dock inte ihåg ditt mål. Själv ska jag ge mig på att klara det där Megaman 6 snart.
 #491334  by Hrossharsgrani

Klarade också Double Dragon II här i veckan, tog betydligt längre än 30 minuter för mig (främst för att jag klantade mig på hoppsekvenserna på bana 6 & 7). Fortsatte sedan med att klara Double Dragon III som jag aldrig spelat förut. Riktigt bra, det bör du testa också.
 #493231  by Hrossharsgrani

Plockade ner ED-209 i helgen, lättaste slutbossen i ett NES-spel? Helt ok spel, Robocop är stel som en pinne och det är ju så det ska vara.

Klarade för första gången av Probotector också, riktigt bra lir. Spelade igenom Contra av bara farten direkt efter.
 #493293  by toffe-86

110 men Rad Gravity tog alldeles för lång tid, typ 20 tillfällen.......men men, nu ska jag ta mig an Metal Gear och Snakes Revange i veckan. Har aldrig klarat dessa. Men var nog nära på metal gear i unga år.
 #493374  by toffe-86

Blev Flintstones emellan, var faktiskt mkt svårare än jag minns det. (Tänkte att det inte kan ta mer än 30 min) Blev ett par game over och lite svordomar på sista banan!
 #493389  by Pinge

flintstones 2 är betydligt enklare! Minns att jag spelade ettan en massa när jag låg på sjukhus i mellanstadiet, kom då till sista banan, men har klarat det för ngt år sen!

Metal Gear kan vara ganska svårt om man inte nött det till leda i barndomen, Snakes revenge är enklare vill jag minnas.
men inget av dom springs genom på en pisskvart direkt
 #493393  by Ufouria

Mmm, 2:an var betydligt lättare.

Snakes Revenge skulle jag vilja spela. Har ännu inte blivit av. Jag har inte ens kikat in det på youtube. Antar att det är väldigt likt Metal Gear.
 #493400  by toffe-86

Jag har nött metal gear kan jag lova, skulle ju varva alla spel man hade på den tiden (precis som nu med andra ord) men någonting var det jag inte hittade back then. Metal gear besegrade mig å nu är det dags för revange :D
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 227

Instagram #sndb.se