Varför? Vi diskuterar ju ett av spelen som tydligen spelades just nu (StarTropics). Är väl skönt att få upp lite värme i tråden istället för alla hjärndöda poster i stil med "Spelar Mega Man 2, kul! Bubble Man är svår" eller kort och gott "Metroid". Även om tråden "ska vara till för det" så känns det sjukt fånigt att behöva hoppa mellan trådar så fort någon intressant aspekt tål att ordas om. Eller ska man varje gång peta in ett, "intressant åsikt, vi sticker till den här tråden och pratar om det, häng med!!"? Who gives.
"On topic"
Petade i Blaster Master idag för första gången efter mycket blås, jobbigt med kassa kassetter

Grymt spel ändå. Tankar:
1. Uppgraderat vapen på topdown banorna är så sjukt värdelöst. Tänkte på AVGN:s Fester's Quest video så fort mina skott började flyga allt annat än rakt

Brukar plocka alla powerups jag kommer över men nu får man akta sig för det verkar det som, vanligt långt och rakt skott är ju bäst. Subweapons kan jag inte hantera ännu...
2. Hover. Hur fyller man på det snabbt? Jag skulle upp för klippan vid spelets start, mot level 4. Kom till tredje avsatsen och sen fick jag slut på hover. Därefter släppte inga fiender Hover-powerups, så vad göra? Måste jag tillbaka till Area 3? Så sjukt dåligt. OCH, kommer de blinkande Hover-powerupsen komma tillbaka om jag försöker klättra upp till bana 4 igen? Annars kommer jag ju inte upp... Känns som en redig designmiss där, måste man upp på första försöket eller?