Drog igång Mega Man 6 igår, klarade det... Det var inte så tokigt som jag mindes det! Spelade buster-only (the ONLY way

) och det var helt okej utmaning på sina ställen. Bossarna var lite för enkla efter att man kommit på hur man skulle spöa dem dock, de hade max 2 patterns så man var bara tvungen att undvika dem. Plant Man t.ex. gjorde bara samma sak om och om igen (inte på ett bra sätt som att Metal man gör samma sak om och om igen)
Vissa partier på Wily-banorna var redigt sugiga. Jag ogillar när man ska använda jetpack och typ, hoppa under en plattform och slå igång boosten i farten så att man inte faller på spikarna. Slår man igång den för sent dock så hinner man inte få upp farten -> död

där sumpade jag några liv. En annan störande sak var när fiskar hoppade upp från stupen och slog ner en ifall man försökte hoppa över (classic) - dessa kom helt på random! Dog alltid första gången när de utan förvarning hoppade upp, grrrr...
Nåja, det var en fin kväll och jag kommer inte undvika MM6 mer som jag gjort innan helt ok spel.