smid wrote:Blir en riktig utmaning med bara äggern då
Jag har plockat crashman med bustern i 2an innan jag testade med airman, jäkla krångel. Vet inte om han är svårare i 3an dock 
Airman i tvåan är överkomlig! Det som gör bossarna okej i tvåan är att de tar en del skada av bustern, 2-3 pinnar / skott. Detta gör att man kan köra på gamla Street Fighter 2-strategin: "Satsa på trade!" Alltså man behöver inte spela perfekt utan bara hoppas på att man hinner få in mer skott än bossen = kom till bossen med fullt liv! Crash Man i tvåan är en bitch, annars är det spelet fantastiskt kul med bara bustern (the only waaaaaay).
Airman i trean är okej, man kan slajda under vissa virvelvinder vilket gör honom liiiite enklare, men i övrigt en ganska svår boss. Satsa på trade här också ^^, Det som gör Flash / Wood / Quick så sinnessjukt svåra är att de tar ingen skada alls, en pinne per ägg, medan du själv skadas en tredjedel liv varje gång du nuddar deras shit. Kräver perfektion kan jag lova. Klarade Quick Man efter någon timma och det finns faktiskt en strategi mot Flash Man som kräver 100% fokus, men mot Wood Man var jag tvungen att ge upp efter några timmar, brrr! Men de andra bossarna är överkomliga helt klart, likaså resten av spelet (ganska perfekt utmaning där med bara bustern måste jag ändå säga).
[/rant]
Får se om jag packar upp NES:en igen snart och lirar igenom Crystalis en andra gång, lite sugen är jag måste sägas.