• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#46536  by Ufouria

Image

:D

Tycker faktiskt Turtles var ett mycket trevligt spel (kommer spelas igenom flera gånger till innan jag är död och begraven). Förstår inte varför inte det är så populärt.

#46537  by nes_nerd_no_1

Du är fasen forumets grymmaste spelare Sanna!
Det är kul att se hur du betar av spel för spel på löpande band, och det är ju inte de lättaste spelen heller! :)

#46539  by Filurkatten

Grattis!

Jag hänger inte heller med varför folk klagar på spelet. (bortsett från att det är riktigt svårt) Tycker att det är riktigt skoj!

#46547  by Ufouria

Tack! :)
Och så fasligt svårt är det ju inte heller (i jämförelse med många andra NES spel). Allra sista gången innan slutbossen var iofs marig.

#46549  by WERY

Contra Force :D

#46558  by Nystroem

Filurkatten wrote:Jag hänger inte heller med varför folk klagar på spelet. (bortsett från att det är riktigt svårt) Tycker att det är riktigt skoj!
Tror det beror på alla dessa jäkla grafikbuggar och andra buggar som spelet har att bjuda på, men jag vet inte.

Återigen;
Grattis Sanna :)

#46560  by Filurkatten

Så farligt är det ju inte.

#46562  by nissling

Die Hard (Okej då, var ett skott från att klara av det, dog i sista minuten. :P Det var ganska konstigt. Det var ju bara bossen kvar och alla andra var ju döda. Men han sa i slutet "Now we are 620 million dollars richer, my friends" i hans Walkie Talkie fast det var ju bara han kvar. Undra om polisen hörde det :lol: )

#46566  by J. Lilja

nissling wrote:Die Hard (Okej då, var ett skott från att klara av det, dog i sista minuten.
Öhm.. gör om, gör rätt.

#46762  by Nagai

Varvade Astyanax nu i fredags..
tyckte inte spelet var en riktig utmaning :/
Men jag gillar det spelet, det är en av Jaleco's bästa :D

#46765  by Nagai

Sanna wrote:Ja det ser ganska roligt ut. :) http://www.youtube.com/watch?v=XrH-0YoZ ... re=related

Kom aldrig till Sverige väl så det blir isåfall att skaffa ntsc verran.
Det är synd att bergsala aldrig distruberade det spelet..
men det finns också i PAL NOE och FRG om jag inte minns fel ^__^

#46778  by Nystroem

Ser ganska skoj ut ja. Men gubben verkar ganska seg :/

#46779  by Bonomaul

Måste bara inflika att det är rätt starkt (eller sinnessjukt) att orka spela Die Hard mer än fem minuter..

#46782  by Nagai

Bonomaul wrote:Måste bara inflika att det är rätt starkt (eller sinnessjukt) att orka spela Die Hard mer än fem minuter..
Die hard är ju ett av de lättaste och kortaste spel till nes..
:D
Dock avskyr jag Advanced mode för spelet känns så jävla onödigt svårt..
det är ju inte precis som om man får ett pris för att man tar sig igenom spelet på ett svårare spelläge.. xD

#46822  by Clusster

ja o wery klarade av contre 1 o TMNT 2 the arcade game på amerikanskt nes=) skit kul var det iaf haha

#47003  by Ufouria

Image

Självklart UTAN Konami koden. :D

Bana 4 är helt klart svårast, iaf om man dör och förorar "S" vapnet. Avskyr de där bubblorna som kommer från ovan och förföljer en om man inte skjuter ner dem.

#47034  by Gsmhacker

super c ?

#47035  by Nagai

Gsmhacker wrote:super c ?
Probotector 2 :D

#47053  by Frezy_man

Klarade du contra force Wery?

Grattis till Blaster master, turtles och super c Sanna. Behöver inte ens säga att du är grymm, igen.

#47064  by Ufouria

Nagai wrote:
Gsmhacker wrote:super c ?
Probotector 2 :D
Jepp.

Tack Frezy_man. :)

#47070  by Frezy_man

Jag har fascinerats en del av blaster master. Den är ganska kul trots att det är buggigt och otydligt emellanåt. Var också väldigt imponerad av intro scenen. Också att det tog ungefär 10 minuter av pepprande innan första bossen dog, hehe. Sen har jag inte kommit så mycket längre.
Men på en skala. Spelet är ganska långt va? Hur pass svårt är det egentligen? Känns som om det kan vara ett riktigt svårt spel.

Jag har klarat Super c på 16 minuter och dog då en gång. Skulle tycka att svårighets graden är ungefär som görsta contra. En intressant grejj är att konami koden bara ger dig 10 extraliv, istället för 30 som på första contra.

En annan intressant sak är Bana 5 tror jag det är. När Munnarna kommer underifrån, ifrån marken. Även ifall man spelat splet 200 gånger så dör man i alla fall var tredje gång man springer igenom banan. För oavsett hur bra din reaktions förmåga är så kan man inte "dodga" en mun om dennes centrum är på din karaktärs kropp.

Ett vapen som ofta annars inte används så flitigt är fire vapnet. Det är otroligt kraftfullt och överlägset bäst på flera av spelets bossar.

#47089  by Ufouria

Ja introt i Blaster Maste är mäktigt (jag älskar musiken). :)
Jag tycker Blaster Master var riktigt svårt (sista banan är frustrerande svår), bland det svåraste NES spel jag spelat. Långt är det dessutom. På bossarna funkar det där "bomb" vapnet bäst tycker jag (även om räckvidden är kort), första bossen dör snabbt om man använder det.

Det finns en hemsk bugg i Blaster Master (har råkat ut för den ett par gånger). Det är att man kan fastna med fordonet i vissa passager (inte så många lyckligtvist) så man blir tvungen att kliva ut och ta livet av sig. :P

Bana 6 i Super C var irriterande pga de där munnarna. Där tycker jag fire vapnet funkade rätt bra. Känns som det behövs en del tur för att inte en mun ska komma upp direkt under en.

Vilka bossar funkar Fire vapnet bra på? Första bossen tyckte jag det nästan var bättre än "S" (Spread?) vapnet.

#47097  by WERY

Eld lågan i Super C är mkt bättre än den i Contra. Jag håller mig annars vanligtvis till spread i båda båda spelen

Blaster Master är i princip omöjligt utan kartan i manualen som visar hur man ska åka för o hitta värld 4, 7 och 8

#47205  by Gsmhacker

så du klarade usa versionen ? för den heter väll probotector 2 i europa

#47207  by Ufouria

Jag har bara usa versionen, så jag klarade Super C och inte Probotector 2 (om det var mig frågan var till). :)

#47244  by Ufouria

Simon's Quest avklarat. :) Simon's Quest.JPG

Jag håller inte med The Angry NES Nerd om att spelet suger, tycker snarare att det är han som är en usel spelare. Kan iofs hålla med om en del saker, t ex det där momentet där man ska sitta på huk några sekunder vid ett visst ställe för att en virvelvind ska komma. Hade jag inte sett hans video tidigare hade jag säkerligen
inte kommit på en sådan långsökt grej.

Annars tycker jag Simon's Quest är ett bra spel (ffa är musiken riktigt bra). Saknar iofs bossar, fanns bara en löjligt enkel Dracula. :?
Last edited by Ufouria on 06 Jan 2008, 11:46, edited 1 time in total.

#47247  by Bonomaul

Det är ju en bedrift det med, för det spelet är ju så uselt. Grattis

#47248  by Ufouria

Tackar!
Jag gillar Simon's Quest fast det finns ju många mycket bättre spel. :)

#47279  by WERY

Å men det vill jag oxå varva. Har kört fast efter den där virvelvinden
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 227

Instagram #sndb.se