• Double Dragon 2 bugg

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#47054  by Clusster

Jag o wery spelade DD2 o om man kör på game b kajn man ju döda varandra o sno liv o sen sno liv till baka..

när vi spelade o kom till det ång drivna tåget som rör sig fram o tillbaka som man ska hoppa längst upp på iaf vi bestämde oss för att döda varandra för att få fullt liv o när ja dödade wery flög han upp på ett rull band som e det första man ska hoppa upp på tror jag så när han kom till slutet på rullbandet medans han låg ner så bugga han med hela vägen o sen hade han 0 extraliv kvar o vi hade 3 var från början

kan bero på att han kom upp i stående ställning o stötte till kanten hela tiden så varje gång han ramlade medan han hade 0 hp kvar fick ja 1 extraliv av han

#47078  by J. Lilja

Jag förstod nästan ingenting, men jag tycker du ska skriva om det där med lite fler punkter och komma-tecken i tråden Myter och kuriosa kring NES-spel. ;)

#47090  by Gsmhacker

vilken bra förklaring :D

ja man kan välja 2 player och sen hoppa ur bild med 2up också får 1up alla liv det stog i nintendomagasinet på 90-talet :wink:

#47094  by WERY

I slutet på Forrest of Death när man ska hoppa upp på den stora maskinen. V i stod där nere o så råkade Clusster slå en uppercut så jag flög upp på rullbandet o förlorade alla liv utaom ett ett. Då fick jag stå där o döda honom några ggr för o få tillbaka allt

#47109  by Clusster

men om man har med massa punkter o komma-tecken blir det ju ingen utmaning i det hela =P

Instagram #sndb.se