• Tips på USA spel nes för BelfegorC4

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#34235  by Ufouria

Provade precis Might and Magic på vNES. Sprang ifrån en orm men dog sedan när jag skulle attackera en grön Goblin, haha. Det verkar skoj iaf.

Abadox påminner som sagt mycket om Life Force. Ser trevligt ut.

#34237  by BelfegorC4

Might And Magic ser intressant ut. Fast utan karta blir jag förvirrad och bara springer runt i cirklar :P
Sword and Serpents är ju bra (4-spelar stöd) =D

#34239  by Ufouria

BelfegorC4 wrote:Might And Magic ser intressant ut. Fast utan karta blir jag förvirrad och bara springer runt i cirklar :P
Me too. Föredrar plattformsspel där man bara behöver springa framåt och hoppa/skjuta emellanåt.

#34289  by Luzur

Sanna wrote:
BelfegorC4 wrote:Might And Magic ser intressant ut. Fast utan karta blir jag förvirrad och bara springer runt i cirklar :P
Me too. Föredrar plattformsspel där man bara behöver springa framåt och hoppa/skjuta emellanåt.
meh amatörer :lol: ni var nog inte med på den tiden man fick rita sina egna kartor... :wink:

#34292  by Ufouria

jo jag fanns nog med på den tiden men några kartor ritade jag aldrig vad jag vill minnas (spelade väl inte den typen av spel)

#34300  by BelfegorC4

Jag ritar alltid kartor när jag är SL :(
Men utan ens en kompass riktning så är jag körd. ja jag erkänner!! :P

#34309  by Luzur

jo jag fanns nog med på den tiden men några kartor ritade jag aldrig vad jag vill minnas (spelade väl inte den typen av spel)
ja spela en hel del rollspel på C64, som typ Bard's Tale, Ultima å Might and Magic serien, så nog har man fått ihop en hög kartor
:wink:

well, som ja minns det så om du går ut ur första staden (Sorpigal) så står du vänd åt söder, så alltså så har du norr rakt bakåt.

eller så fixar du en karta online som typ den här istället:
http://www.geocities.com/SoHo/Exhibit/2762/mm1/maps.htm

#34310  by BelfegorC4

Kan ju ses som FUSK ;)
Jag ska ta mig i kragen efter sommaren och lira igenom några av mina gamla rollspel till NES coh burken :)

#34312  by Luzur

ah! vi kör så! *tummen upp* :wink:

#34315  by Ufouria

För att klara Metroid bör man nog rita kartor. Jag spelade aldrig det som barn för jag tyckte det var alldeles läskigt. 8-[

#34335  by BelfegorC4

Jag har hela metroid i huvudet :D Så i det spelet behövs inga kartor.
busenkelt ju ;)

#34336  by Luzur

efter ett tag så lär man sig rummen :)

#34348  by Ufouria

... som ser exakt likadana ut :?

#34501  by Luzur

är väl mer på känsla antar ja, man vet om man varit där eller inte

#34558  by Ufouria

Så har vi ju Micro Machines oxå. Tror att jag skulle gilla det spelet. Älskar Pro-Am och Micro Machines verkar vara ganska snarlikt.
Någon som spelat det och har någon åsikt?

#34560  by BelfegorC4

Jag har lirat PC verisonen. Och det var roligt =)

#34595  by Pengu

kan ha missat några men här är några till....

Ikari Warriors 2

Star tropics 2

tetris 2

Jaws

Vegas Dreams

Demon Sword

Strider

Mickey Mouscapade

Little Mermaid

Peter pan

Roger Rabbit

Image Fighter

Defender 2

#34940  by Widar

Shooting Range och Rampage (ah, ljuva C64-minnen) är två spel jag iallafall kommer att skaffa. :)

#34943  by Ufouria

Rampage, visste inte att den fanns till NES. Gillade PS1 verran. Enkelt men ändå underhållande.

Jag är även intresserad av Burgertime. Älskade det spelet som barn. Spelade det på brorsans Intellivision.

#44829  by J. Lilja

Sanna wrote:Så har vi ju Micro Machines oxå. Tror att jag skulle gilla det spelet. Älskar Pro-Am och Micro Machines verkar vara ganska snarlikt.
Någon som spelat det och har någon åsikt?
Ett av mina absoluta favoritspel! :D Jäkligt skoj, speciellt om man är två som spelar mot varandra. Det finns en plug-thru variant av spelet som funkar på svenska nes, annars tror jag man måste ha ett NTSC. Det kanske funkar på svenskt nes med Aladdin Deck Enhancer, men jag är inte säker (någon som kan bekräfta?).

#44842  by Widar

Jeopardy-serien (Jr. är att föredra då frågorna är något kluriga eftersom de handlar om 20 år gamla saker..), Wheel of Fortune (Jr. här med) samt Monopoly är underbara sällskaps-TV-spel! :D

#45018  by WERY

Ja dom är kul men anticipation är ett riktigt skitspel som nitendo hade kunnat vara utan

#45027  by Widar

WERY wrote:Ja dom är kul men anticipation är ett riktigt skitspel som nitendo hade kunnat vara utan
Jag gillar det, men det hör inte hit i den här tråden eftersom det släpptes utanför USA. ;)

#45065  by Ufouria

Ikari Warriors II och III då? Skitspel?

#45104  by WERY

Utanför? Men jag har ju USA verran komplett. Ikari Warriors 2 har bra musik men deålig design. 3an är häftigast och den är oxå rätt bra. Du skulle testa den sanna för du kommer nog gilla den. Den är inte alls som dom 2 första utan helt annorlunda, o snyggare design på allt

#45845  by BelfegorC4

Jippie =D
kollade igenom listan och jag har HELA TRE av dom titlarna som nämns i tråden. Alltid något :D

Dragon Warrior
Crystalis
Shooting Range

#46005  by Nagai

Konstigt att ingen nämnde Dragon spirit
det är ett kul shoot-em up :D

#46010  by BelfegorC4

Nagai wrote:Konstigt att ingen nämnde Dragon spirit
det är ett kul shoot-em up :D
Har det redan =) Men det borde nämnas!!!! =D

#46019  by Ufouria

Jag ska nog skaffa mig det. :)