• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#458400  by Kveldulver

Jag är osäker. Den har varken märkning på fram eller baksidan. På baksidan står det enbart på engelska.
Kan inte komma ihåg vart ifrån jag har köpt den :-k
 #458727  by R.J

Har en fråga ang Zinger, Alltså joysticken till nes. Det finns 4 st knappar på den men vilka är A och B?

Låter kanske som en konstig fråga men min systerson har förlorat sin vänster arm i en olycka och tänkte bara kolla om han kunde vara med och lira nes med en hand med hjälp av en Zinger.
 #458782  by Pinge

jag tror (inte helt säker) att en A och en B sitter på spaken och en A och en B på basen, men jag är osäker.
Borde vara ganska enkelt att modda så att det blir så i annat fall...

trist för honom... du får bygga en kontroll så han kan spela med fötterna (a och B) och köra styrkorset med handen
 #459550  by wkd!?

Hejsan Dr. Mario!

Jag har en fråga angående den allmänna samlarsjukan som råder över hela detta forum. Med tanke på ditt yrke känns du mest kvalificerad för att svara på detta, då du säkerligen har behandlat många patienter med sagda åkomma :)

Vilka av de svensksålda NES spelen är de högst värderade/eftersökta/åtråvärda/sällsynta?

Kanske skulle en top-10 lista vara fin? :yes:
 #459570  by wkd!?

Ahaa :) Tack doktorn!
 #459657  by ahnelovs

Jag sålde ett esp panic på tradera och skrev att det var svensksålr. Nu är köparen missnöjd för att det står SCn på baksidan.... Är det något skumt med spelet då? Måste det stå das?
 #459704  by segasonic

Har du fuskat ahne?
 #459720  by Gooner

Skicka honom en DAS baksida så löser det sig! :lol:
 #460969  by Lindholm

någon som vet var jag kan hitta en komplett list över alla Pal-B spel? alternativt alla pal spel (ej rev-A)
 #460973  by segasonic

Här ser ut att vara något: http://www.nesworld.com/cgi-bin/yabb/Ya ... 1159977092
 #460974  by Lindholm

tackar, men är det bara 380 spel som släptes som pal? trodde det var typ 600...
 #461125  by many

339 spel finns som PAL-B-utgåvor, sen 8 PAL-A-exklusiva. Så ska du ha en version av alla PAL-utgåvor, både A och B, så är det 347 spel. Komplett lista finns på palrocks.nl:s forum, men för att komma åt den tråden krävs registrering.
 #461277  by Lindholm

tackar, registrerat mig där nu så jag kan jämföra den listan med den segasonic länkade till
 #466023  by wkd!?

Hej igen doktorn :)

Hur många smallbox spel finns det? Dvs hur många spel släpptes med de mindre kartongerna?

Tack på förhand!
 #466091  by segasonic

Ingen kan svara på exakt hur många smallboxspel som finns kvar ;)
De som släpptes med liten kartong finner du här: viewtopic.php?f=10&t=1298
 #466095  by wkd!?

Ahh, tackar doktorn :) jag borde nog få en lite knäpp på nosen för att jag inte tittade i FAQ avdelningen först... :D
 #468019  by Lindholm

man viker upp dem och använder dem som det var tänkt...
 #468025  by Ufouria

Jag använder oxå seribörsens mylarfickor, de tjockaste. Sedan ligger de i en pärm som ligger inne i garderoben. Trist då man inte ser dem. Till en av dem hade jag tänkt att köpa en ram med UV-skyddande glas. Men då måste man även ha något papper under som är syrafritt. Har inte blivit av ännu.
 #468059  by Ufouria

Ja rakt genom kartongerna. ;)

De bara ligger i sina mylar i pärmen. Han på seriebörsen sa att man kan stoppa själva mylarfickan i en plastficka och sedan sätta den i pärmen om man vill. Det var i samband med om jag hörde om de hade syrafria plastfickor i A4-format som man kan stoppa i en pärm. Sådana finns inte. :(
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 111

Instagram #sndb.se