• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#441477  by Nils

Hade klarat 2 grottor i Zelda och så häll jag inne reset och stängde av konsolen och så sparades det inte. Måste varit för att jag inte tog SAVE först. Trodde man kunde bara stänga av på overworlden :(
 #441525  by Jedvard

jo du måste ta save först men här ärett alternativ
Save Without Dying
If you want to save and do not want to take the time to die properly, here's how to do it. Bring up the sub-screen by pressing start on controller 1. Now take controller 2 and press A and any direction on the control pad and the save screen will appear. Please note: the retry selection will not be available
 #441617  by Pinge

Jedvard: vilket spel blev det?
Både GS och CV är riktigt roliga och inte omöjliga att ta sig genom utan Game Over!

Sen kan jag hålla med om att JtS inte är det bästa spelet, men jag gillar det, grafiken o musiken tilltalar mig enormt och lyfter spelet!
 #441634  by Jedvard

har inte fått tillfälle att sätta mig ner har 2 små döttrar 4 & 2år som vill leka med pappa och dom spelar bara smb1 eller "gubben som hoppar" som det heter i deras värld :D
men det lutar åt GS ikväll är mest sugen på det för tillfället....
 #441675  by Ufouria

Tror jag ger upp på Macedonald. Klarar inte de där vattenhoppen. Om det bara hade varit att hoppa så hade det varit lätt men man måste hoppa högt oxå för att komma upp på avsatsen. Pyrajan (pirajan, hur stavas det) är ett stressmoment.
 #441676  by Ufouria

Tror jag ger upp på Macedonald. Klarar inte de där vattenhoppen. Om det bara hade varit att hoppa så hade det varit lätt men man måste hoppa högt oxå för att komma upp på avsatsen. Pyrajan (pirajan, hur stavas det) är ett stressmoment.
 #441683  by Jedvard

shatterhand är ett riktigt schysst spel med grym musik :good: har det inte i min nuvarande lilla samling men det står på inköpslistan när jag spelat genom några av de jag har men inte har klarat än :) (försöker spela igenom mina inköpta spel innan jag skaffar fler :yes: )
 #441938  by Pinge

mcdonaldland e ju inte så dåligt... spelade genom det för ngt år sen..
 #441989  by segasonic

Klarade Chip N Dale vid 05.00 imorse :D

Edit: Fel tråd såg jag nu... :$
 #441992  by smid

Jag spelade också lite Chip n Dales imorse. Klarade det dock inte, någon av mina roomies avbryter alltid på andra eller tredje banan.
 #442023  by Japanspel

Jag har heller inte klarat SMB1 till Famicom, brukar lägga ner varje gång jag blir game over.

Jag har iofs klarat det i Super Mario All Stars och i Super Mario Bros Deluxe men där har man ju continues.
 #442054  by Jedvard

har heller aldrig klarat smb1 :$ måste sätta mig med det nån dag är ju faktiskt nästan lag på att man ska ha gjort det.....
 #442108  by fredrickcarlsson

Ja, det är inte så svårt om man nöter lite. Bra träning är att använda A+Start-tricket när du dör gameover, så blir det lite lättare att träna på dom sista banorna. När jag klarade det tog jag det på liv, med warpar och som lillemario.
 #442873  by Ludu

Jag testade lite Turtles1 då jag hade lite tid att döda. Förutom att kontrollen är rätt trög och seg så är det ändå helt okej :) Jag spelade fram till slutet på labyrintbanan med bilen men utforskade varenda crook 'n granny (jepp) så nästa gång har jag riktigt bra koll på vart man kan ladda upp liv etc. Jag orkade dock inte göra det nu då jag visste att jag inte skulle spela igenom hela.

När man får extravapen såsom shurikens i större omfattning så är det plötsligt inte lika jobbigt. Jag har alltid en tendens att aldrig använda powerups för att jag vill spara till eventuellt svår slutboss, men när man har uppåt 50 gör det inte så mycket att kasta iväg ett par vid nåt klurigt ställe :)
 #443357  by Ludu

Yikes, teknodromen var inte att leka med! Inte som boss, då var den ganska lätt faktiskt, men som bana! Alla continues (två eller tre?) gick åt där nu. På söndag eller nästa vecka ger jag mig an det igen :good:
 #445617  by Sonefors

Misslyckades precis med att varva Kid Icarus på första livet. Dog på Bubbel-fan efter att ha skjutit honom 50 ggr med en träff kvar till döden. Dog när två träffar återstod :/

Nu ska jag testa Little Nemo, det var länge sen :)
 #445692  by Gooner

Jag tycker little nemo är för enkelt.. men det beror nog på att jag spelat det så mycket.. mega man spelen har jag däremot av någon konstig anledning svårt för
 #446264  by Jedvard

började lira Goonies 2 igår aldrig lirat det tidigare.....vilket skönt spel :good:
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 81

Instagram #sndb.se