• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#435473  by fredrickcarlsson

Någon som har klarat gun.smoke? Det spelet behöver jag fan lite tips i. Som barn kom jag till nån ninjabana, men nu i vuxen ålder (spelade det igår för första gången på ages) kommer jag inte längre än... ööh. Cutter Boomerang. Tips på bossarna?
 #435488  by Ufouria

Skjuta, skjuta, skjuta! Själv gillar jag inte de olika vapnen utan föredrar vanliga skott i Gun Smoke. Har jag specialskott så snålar jag med dem vilket resulterar i att jag dör. Bättre med oändlighetsskotten som man slipper snåla med.

Sista banan på Gunsmoke är lite jobbig eftersom man knappt ser skotten mot den vita marken.
 #437012  by Ufouria

Grattis! :)

Det är inte alls så stort heller som man trodde att det var en gång i tiden. Spelat blir mindre och mindre för varje gång man spelar.
 #437220  by bot3ro

Chip & Dale avklarat igår... Inte speciellt svårt men mycket mysfaktor i det spelet tycker jag. :)
 #437237  by bot3ro

fredrickcarlsson: Ja de är riktigt gött att köra igenom så ibland... :) Måste säga att sekvensen med raketen som åker upp och ner är klockren ändå.
 #437273  by segasonic

Jag och fredrick har helt klart samma spelsmak! :good:

Klarade Mr. Gimmick innan idag, dock inte med alla skatter...
 #437275  by fredrickcarlsson

segasonic: ah! bra jobbat. Hur klarar man den där bossen/minibossen som är en sån svart boll i nån slags takmonterad kanon? Jag TROR det är på femte nivån, efter en massa jobbiga rullband.
 #437281  by segasonic

Det gäller att skada honom snabbt eller ha liv nog att gå igenom hans laserstråle när han skjuter med onödigt hög frekvens :)
När han är borta är det bara att döda nästa motståndare snabbt och akta sig för raketerna.
 #437649  by Jedvard

Riktigt gött mos! startade megaman1 igår kväll (första gången jag spelar det) men fick avbryta :( lämnade konsollen på och klarade det nu på förmiddagen :D mm1 är absolut ett av mina nya favoritspel :MM
Image
 #437650  by segasonic

Nice!
Hela Mega Man serien är underbar! :good:
 #437706  by Jedvard

så bra att jag inte kunde hålla mig utan spelade igenom bossarna fram till willy stage 1 igen nu innan lunch :D va mycket lättare det gick andra gången :yes: men faktiskt ännu roligare :D
 #437730  by Ufouria

Man ska ALLTID spela spelen två gånger på raken! :yes: Den regeln har jag kört med så gott som jämt. Dels slipper man fundera på vad man ska spela härnäst (man spelar helt enkelt samma spel igen) samt så är det skoj att spela samma spel en gång till precis efteråt eftersom det blir så mycket lättare då. "2 gånger på raken regeln" gäller enbart spel man spelar för första gången samt spel som tar max 2 timmar att klara.
 #437763  by Jedvard

låter som en trevlig regel :) fast jag behöver inte fundera då jag har lång kö av bra spel som jag aldrig klarat ;)
 #439144  by Jedvard

medusa fick smisk och ljuset strålade än en gång på änglalandet :D
grymt skönt satte det senast när det kom ut i sverige kom inte ihåg att det var ett varv 2 :s blir till att ta det imorgon....
Image
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 227

Instagram #sndb.se