• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#425193  by Pinge

pal-a borde inte vara några problem... Rev-A kan ju spöka för att dem är för 60hz istället för 50hz..
 #427394  by FerretX

Har en fråga: kan man koppla in svensk ström adapter o köra till USA Nes/Snes? eller måste jag köpa en stepdown converter?
 #427447  by FerretX

ok.tack för svar. får väl köpa en step down converter ändå...nån som har nå tips på nån billig?
 #428460  by instinqt

Kontakten i amerikanska SNES är lite spetzial...är du säker på att dendär universaltransingen har en plugg som passar?

Image

Annars skulle jag nog rekommendera att du kör på stepdown+originaltransing (du kan ju använda stepdown till annat också).
 #428659  by Kreese

ahnelovs wrote:fick man zelda karta till smallbox-versionen oxå?
Om jag minns det hela rätt kunde man senare köpa kartan från Nintendo-klubben. Så den kom antagligen inte i första versionerna.
 #428817  by Kreese

Sitter och letar efter en passande strömadapter till Twin Famicom... Hittade denna info:
http://famicomworld.com/workshop/tech/t ... r-adaptor/
The Sharp Twin Famicom power adaptor has the following specs:

AC
AC100V
50/60Hz 21VA
DC7.6V 1.25A
- —— C—— +
Nu är då frågan om det går att hitta nån strömsladd som man kan använda... På t.ex. Clas Ohlson.

Jag har försökt leta på deras sida men hittar ju ffs ingen (?).

Någon som har nått tips?

Edit: Antar att man måste välja nån sån här med ställbar spänning:
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =162197655
 #428897  by FerretX

Tack för svaren...

Har en annan fråga nu.. fick igång mitt US nes med hjälp av en Sega md strömadapter.. problemet är bara att bilden är förskjuten så man ser inte en liten bit av övre skärmen samt en bit av vänster sida är förskjuten åt höger... kan de vara för att min tjock tv inte klara 60 Hz eller är de nåt annat?

blir fan tokig at jag bara får tag i tv n som inte funkar att spela US nes/Snes utan de ska alltid va nåt problem..
 #428914  by FerretX

ok får bli att leta efter en ny tjock tv som klarar den upplösningen.. va ska jag kolla efter ?
 #429217  by Nils

kom olicenserade spel med dammskydd ?
 #429222  by Ufouria

En del iaf kom med färgade "dammskydd" i papper.

Camericas guldkassetter kom dock helt utan något slags dammskydd iaf det nya/inplastade jag öppnade.
 #429241  by FerretX

AndiOne wrote:Att den ska klara av NTSC signal.
De flesta senare tjocktv`s gör det.
Men den måste va på 50hz för att t ex Zappern ska funka till dina pal spel.
Dvs köp ingen 100Hz.
Ok men om de står i manualen att den kan spela Video Playback : NTSC 4.43/3.58 klarar den spela US nes då?
 #429295  by segasonic

Airrider wrote:kom olicenserade spel med dammskydd ?
Sachen har pappersdammskydd.
 #429399  by osiris

Kom å tänka på när ja såg att Sanna hadde en Talespin esp med svenska A-4 manual, hur många olika spel finns de med svensk A-4 manual förutom dom "10"?
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 111

Instagram #sndb.se