• Chip Maestro - NES = äkta MIDI-synth!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#412147  by Lindholm

oj, var de så billiga... trodde att de var mycket dyrare (ty allt med musik verkar överdrivet dyrt). Tack Pinge
 #412197  by Pinge

Lungt, jag har snarlik som kostade samma, funkar klockrent!
 #412200  by pyton

Så nu har jag också beställt en, haha hälften av alla försäljning måste komma härifrån :D
"sponsors NESdb Sweden" haha

Kom på att de finns ju en midi utgång på Guitarr Hero World Tour trummorna, de kanske går använda dessa till Chip Maestro också?!
Vore riktigt ballt att köra ett helt band med NES live haha.
Last edited by pyton on 06 Jun 2011, 14:26, edited 1 time in total.
 #412205  by smid

Nja, 4-5 av 200 om inte ett par personer har missat att skriva i tråden ;)

Hoppas att han lägger en snygg sleave runt sladdarna innan han släpper den.
 #412529  by smid

Dubbelpost, men YEAH!!!

http://www.kickstarter.com/projects/jar ... f=activity
Second, every Chip Maestro will now ship with a custom box and manual! Working with Vince from uncletusk.com I will be sending out every Chip Maestro with an NES style box and manual, for that extra little thank you for supporting my project :)
Nu blev det ännu mer värt att stödja :D
 #413736  by Lindholm

tycker #4 är snyggast, på andra plats kommer #5

hmm svårt att veta vad man ska gravera in...
 #414094  by Lindholm

nu har jag skickat in min röst (4) samt vad jag vill ha för gravering, blev något så orginelt som "M.L"...
 #414162  by smid

Jag röstade på 1an, tyckte att den va nice. Vet dock inte vad jag ska gravera... SCN? :lol:
 #414185  by Lindholm

SCN vore riktigt fett att gravera in

EDIT: hmm man kanske skulle sno den idén
 #414207  by Lindholm

precis, har jag din tillåtelse att med gravera in SCN ??
 #414211  by Lindholm

:good: wunderbar

EDIT: humorn i det är så dålig så det blir bra
 #415079  by pyton

Jag har en M-Audio 49 Tangenters. Tycker den funkar fint. Men de skadar inte med en 72 heller. Kostar runt 500kr mer, 1500 ca.
 #425079  by Lindholm

när man sett den senaste videon (den han mailade) lir man ännu mer förväntansfull inför produkten, är den bara en tiondel så nice som den verkar blir jag sjukt nöjd
 #425092  by smid

Såg att jag fått mail om det, läste bara lite snabbt men såg ingen video. Problemet för mig blir aatt jag inte har någon synth, får testa "spelet" när jag är hemma igen.
 #430759  by Lindholm

ngon som hört något om ca leverans tid? länge sen man fick mail från snubben
 #430767  by smid

Nope verkar ta ett jäkla tag. Jag trodde dock att grejerna va färdiga, men istället började han beställa delar när projektet "gick ut".
Som det såg ut senast så buggtestar dom och liknande nu, borde väl dyka upp under hösten. En granne har ett midi-keyboard dessutom :)
 #430770  by Lindholm

jo verkar ta ett väldigt tag innan de levereras =( har endel musik-nörd kompisar men ingen av dem har kvar något keyboard med midi anslutning, blir ju lätt att köpa ett när(om) carten kommer
 #430779  by Chefren

Lär ju ta ett tag att slänga ihop. Den som väntar på något gott...! :)
 #448823  by smid

Bumpar denna då alla "Development Kit Chip Maestros" verkar klara, någon här som köpte en sådan? Själv snålade jag in 66 dollar :$
 #461957  by Lindholm

fler än jag som börjar känna att detta var en stor fet bluff och att inga carts kommer levereras? sen har han gjort lite uppdateringar för att inte alla ska anmäla honom med en gång
 #461998  by smid

Han såg på tok för nördig och snäll ut för att vara en bluffmakare :( Men det borde väl gå att få tillbaka pengarna via Amazon eller Paypal om så vore fallet?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Instagram #sndb.se