• Almanacka

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#41039  by pcx

Jag vill ha en sån där almanacka man hänger upp på väggen, ni vet en månad i taget och så är det en ny bild för varje månad. Fast jag vill så klart att bilderna ska vara retro-spelsaktiga. Någon som vet var man kan köpa en sån eller eventuellt hur man gör sin egen med schysst kvalité?

Vore fett att ha som pin-up på kontoret :D

#41046  by kralleman

Jag tror att man kan beställa sånt på fotoaffärer. Typ Expert.

#41055  by pcx

Aha... då gäller det bara att hitta 12 feta bilder som jag kan använda

#41062  by WERY

Och istället för för dom vanliga högtiderna så lägger man in högtider från tv-spels historien :)

Märker dessa dagar som ex när nes släpptes osv

#41098  by Pålle1

man kan ju göra en för nesdb och sälja till intresserade ...

#41127  by Super-Marko

man kan ju göra en för nesdb och sälja till intresserade ...
Tänkte precis föeslå detta.

Vi kan ju ha lite tävligar, på bildfronten och så kan alla komma med förslag på "datums märkningar" m.m

#41139  by Gnarrkill

schysst idé! jag skulle lätt köpa en sådan!

#41143  by pcx

Bra idéer här... frågan är vad man skulle ha på bilderna. Jag skulle kunna tänka mig att låta de 12 fetaste nes-spelen få var sitt uppslag och så låter man någon skillad fotograf ta bilder på kompletta versioner av spelen, med rätt belysning...
Man ställer/lägger upp kartong i helt PERFEKT skick bredvid kassett och allt annat... =P~

NES pr0n!

#41163  by Super-Marko

Eller så tar man 12 bilder på min samling....

men känns lite boring med 12 spel. häldre nå bilder med MASSOR av prylar
eller några super fina spel.

Men man ska nog inte bara plocka nå skit bilder på nätet utan verkligen ta lite bilder på saker "vi " dvs folk på forumet har,

#41165  by Pålle1

jag håller på pcx.. olika rare spel kompletta i fint skick.. så tar man bilderna med lite skugga eller lite najs miljö och olika ljusvinklar. december så har man ett spel med röd kartong och kanske mario med tomteluva

#41169  by Ufouria

Eller 12 fina bilder på 12 samlares NES-samlingar.

#41170  by Gnarrkill

Lutar nog själv åt vad Pålle och pcx säger, hade varit sjukt häftigt med NES-spel i perfekt skick i olika miljöer och teman.
Sen typ någon som är duktig med det där med layout så man får en snygg retro stil på almanackan hade varit tufft! 8)

#41179  by Tawny

nej inte på spelen... bilder från spelen är bättre... eller typ reklambilder.. typ de som följde med nintendoklubens...

#41186  by Den där Marcus

Ska man vara riktigt, riktigt jobbig så tycker jag att det skulle vara mycket roligare om olika forummedlemmar fick designa varsin månad. Göra en tävling av det. Låta folket välja 12 sköna bilder. Det kräver ju naturligtvis att många deltar och lägger ner tid så det är sannolikt en dålig idé på det sättet, men det skulle kunna resultera i en väldigt rolig kalender i alla fall...

Edit: Såg just att Super-Marko redan föreslagit typ samma sak. Fortfarande en lite skön idé tycker jag i alla fall.

#41198  by WERY

Kommer ihåg när det gjordes poserande foton med tjejer o tv-spel. Man kunde göra en sån där kalender med olika poser, bla med sneset, mr gimmick osv :lol:

Jag kan hjälpa till o skaffa fram datum osv ur spelhistorien

#41199  by AndiOne

Annars kan vi ju göra en med 12 bilder på mig?
Så kan vi slänga in en liten nesdb.se logga i hörnet på varje bild?

#41210  by Bonomaul

Jag köper AndiOne's förslag! :D

En kalender vore ju väldigt nice, och också t-shirtar, bildekaler osv med NESdb-anknytning.

#41216  by WERY

Ja en serie t-shirtar med bilder på alla medlemmar hehe. Köpa en med Andione, en med Bonomaul, Belfegor C4 osv fast ingen där jag är med isf.

Jag gör mig inte på bild helt enkelt

#41223  by Super-Marko

OMFG stört bra.

blev lite pigg nu oxå

Instagram #sndb.se