• är det någon som klarat SWORDMASTER!?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#398711  by segis

Sanna har väl klarat det skulle jag tro. Grymmaste playern :>
 #398746  by Ufouria

Nej fy, sånt vidrigt spel skulle jag aldrig spela. Så svårt vet jag inte om det var, däremot lär det vara det sämsta spelet. Xevious är bra i jämförelse. Läste om det i något NM nyligen och där stod det om magier man skulle använda. Kanske blir roligare då än när man bara springer runt i den fula miljön och hemska musiken och försöker döda fienderna med svärdet. Spelet fick på svårighetsgrad "Medel" av NM så särskilt svårt kan det inte vara.
 #398755  by segasonic

Ställ frågan igen på söndag, så ska jag ha hunnit klara det ;)
 #398769  by Sol

Swordmaster är GRYMT underskattat!! Jag har bara klarat 2-4 banor. Vill man klara det får man nog spana på Youtube ett tag först.

Med tangentbord klarar jag inte ens första banan. :(
 #398861  by herculesinewyor

Sol wrote:Swordmaster är GRYMT underskattat!! Jag har bara klarat 2-4 banor. Vill man klara det får man nog spana på Youtube ett tag först.

Med tangentbord klarar jag inte ens första banan. :(

Utan att kolla upp på internet (google, youtube etc) eller fråga/kolla på hur någon annan spelar så är det verkligen svinjobbigt.
Last edited by herculesinewyor on 06 May 2011, 14:42, edited 1 time in total.
 #398865  by herculesinewyor

segasonic wrote:Ställ frågan igen på söndag, så ska jag ha hunnit klara det ;)

Hehe jag tror inte att du kommer klara det tills på söndag, om du inte kollar upp walkthroughs och sånt förstås!

Kanske om du kör totalt nonstop och sitter på en potta framför tv:en och bunkrar upp med gröt och dr pepper. \:D/ :good: Men ditt tålamod kommer prövas och du kommer använda svärord du inte visste fanns!
 #398873  by herculesinewyor

buckethead wrote:Du får spelet att låta riktigt hardcore hercules :lol:

Hehe jag gav upp på andra banan sen har jag inte viljat spela mer. Kan hända att det inte är så jättesvårt för duktiga spelare, men jag är lite av en noob även fast jag ägt ett nes i 20 år.
 #398875  by Bucket

Ja du får iaf mig att vilja ge spelet en chans. :)
Har ju klarat Ghost 'n Goblins & Shadow Warriors innan och de är ju någorlunda svåra.
 #398928  by segasonic

Än så länge har bana fyra varit svårast, hoppen var inte alltid det lättaste att sätta...
Nåja, det tar sig ;)
 #399002  by segasonic

Nu har jag klarat Sword master utan guide, youtube, gamegenie eller annat fusk :D
Spelet är helt klart underskattat även om vissa banor var lite märkliga att klara av...
På vissa banor måste man hoppa så jävla perfekt för att klara det, annars ramlar man igenom marken. Bossarna var ganska lätta när man räknat ut deras rörelsemönster. Det tog ändå sin lilla tid att klara spelet som består av sju (?) banor.
Eftersom grafiken är så himla tillfredsställande får spelet 8 poäng av 10 möjliga :D
 #399069  by herculesinewyor

Ja dom highlightar ju de på baksidan, "Razor-sharp graphics. Explosive special effects" :D

ja ok, antar att spelet inte är jättesvårt för en blackbelt gamer men dom flesta andra brukar ge upp när man ska hoppa över dom flygande oliverna på bana 2
Last edited by Pinge on 07 May 2011, 08:57, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senast skrivna inlägg! tack!
 #399383  by 3gengamern

Den detaljerade grafiken måste jag också säga är spelets allra största behållning. Det som jag främst kommer ihåg Swordmaster för är dock alla fladdermöss, hela spelet formligen kryllar av dem. Har som längst bara tagit mig till bana fem innan jag ledsnade, kanske nu är hög tid att försöka klara ut det helt.

Är det förresten fler än jag som alltid tyckt att omslaget till Star Tropics 2 lika gärna kunde ha passat som Swordmaster 2?
Attachments:

[The extension bmp has been deactivated and can no longer be displayed.]

[The extension bmp has been deactivated and can no longer be displayed.]

#399389  by segasonic

Skulle lätt kunna vara uppföljaren :)

Fladdermöss är det gott om :DOG
 #403792  by nize

Har aldrig testat Sword Master, men är det verkligen svårare än Dragon's Lair? Har aldrig haft tålamod att försöka klara det spelet... Har för mig att Rygar var rätt svårt också?
 #403842  by Skogur

Jag själv tycker att Battletoads är svårare än Dragon's Lair eftersom att jag lyckats klara Dragon's Lair men inte Battletoads. Jag vill klara Battletoads.... :(
 #403851  by Ufouria

+1
Dragon's Lair är inte särskilt svårt. Det är däremot Battletoads som man inte klarar på några timmar - har spenderat många timmar på det.

Sword Master är troligtvis svårare än Dragon's Lair men betydligt lättare än Battletoads.
 #403976  by Sol

Dragon's Lair är inte särskilt svårt.
Dagens understatement eller vad det heter?
 #404098  by Mango

Jag har kommit längre på Battletoads än Dragon's Lair. Tycker att båda är svåra spel, med skillnaden att Battletoads är roligt medan Dragon's Lair är tråkigt :yes:

Kom antagligen ännu längre på Battletoads när jag var liten, men då nötte man ju som en idiot också. Besitter verkligen inget tålamod idag :nogood:

Instagram #sndb.se