• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#393879  by Malus

har för mig det var beroende på hur många pilar du använde eller något sånt mysko...
 #393881  by Malus

hmm senaste avklarade var väll Shadow Gate på svenska :lol:

nu ska jag ge mig på Shadow Warriors igen :D
 #393967  by MrDomarn

Jag kollade upp det o det verkar som slutet i Kid Icarus bestäms av hur många saker man maxat, hjärtan, power, vapen mm. Finns 5 olika slut, i de två bästa blir man vuxen o i det allra bästa får man en puss(!!!)

Edit:
Alltså, fler maxade saker = bättre slut
 #394267  by Miller

Klarat 2 spel idag:

The Adventures of Lolo
River City Ransom

Båda extremt bra. Trodde dock inte att RCR skulle vara så linjärt, men det är inget problem för min del. Ser fram emot att spela Lolo 2 & 3 för ettan var extremt bra. Skönt att man hade oändligt med liv. RCR lär jag spelar flera gånger igen.
 #394423  by Perry

Miller wrote:Ser fram emot att spela Lolo 2 & 3 för ettan var extremt bra.
Jag kan intyga att tvåan och trean också är bra, för de är precis likadana! Bara några små detaljer skiljer spelen åt.

Testa Puzznic också om du inte gjort det, ett annat tänkarspel med enformig musik. :)
 #395536  by Nagai

Varvade Destiny of an Emperor häromdagen, satt och spelade det från en kväll fram mot morgonen, kunde inte lägga ifrån mig det. Funderar på ta itu med Werewolf the last warrior, det har legat och dammat så jag ska fan ta mig igenom det! :)
 #395680  by Miller

Sträckspelat The Guardian Legend i några timmar nu, tittar på eftertexterna medan jag skriver. Ett riktigt kul spel, även om jag tycker att det var inte så mycket finess i det som krävs för att lyfta det ännu högre... tänker att man kan "kötta" sig igenom åtminstone flygbanorna ganska bra vilket även tycks vara det bästa sättet att göra det på. Lite synd kanske, känns inte som ett spel man sitter och slipar sina färdigheter in i absurdum som med andra spel. Föredrog helt klart äventyrsdelarna i spelet men skjutbanorna bjöd på motstånd de med. Nåja, riktigt roligt hade jag och rekommenderar det givetvis.
 #396191  by Japanspel

Klarade av "Nekketsu Koukou Dodgeball-bu Soccer-hen" (spelet som blev Nintendo World Cup). Skulle testa det innan jag skickar det till Nagai, hehe. Lagen är annolunda, men spelet i sig är likadant.
 #396581  by Nagai

Lyckades besegra Ligar och vilken känsla! Fast jag tror de som har haft spelet sedan barnsben hade varit gladare. Jag har inte haft mitt ex av Rygar såpass länge.
Attachments:
IMG_7994.JPG
IMG_7994.JPG (93.74 KiB) Viewed 3694 times
 #396676  by Pinge

jag är ledsen, men ajg kan tyvärr inte tro på att det är Pal version... det är en filmning som krävs :yes:
 #396684  by Ufouria

+1

Har på riktigt svårt att tro på't och kommer inte göra det förrän jag har sett film eller själv varit med och sett. :(

Om det kan bevisas så respekt, plus att jag själv måste plocka fram mitt PAL ex och ge det ett försök. :lol:
 #396687  by Nagai

Visste att det här skulle hända. Nej men jag använde mig av denna strategin.
Det finns ju en sektion av Ligars slott där man möter dem krypande monstren, jag slog ihjäl en hel del av dem så en dubbelstjärna skulle komma fram och så använde jag en Attack & Assail och sen plockade jag upp dubbelstjärnan så att jag kunde använda attack & assail igen hos Ligar, så man attackerar inte resten av fienderna utan bara springer till Ligar. Man kan ju använda den attacken tio gånger. Sen använder man ju bara Attack & Assail och så kan man göra det tio gånger till. 33 slag tar det att döda Ligar så använd bara den tekniken sen springer man bara fram och slår han + undvika taggarna. Fungerade för mig :good:
 #396884  by Hrossharsgrani

Drog igenom Zelda 2, var säkert 20 år sedan sist. Kom ihåg slutbossarna som synnerligen svårtvingade men tog dem på första försöket nu. Är det någon skillnad på varv två förutom att man fick behålla magi och levels?
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 227

Instagram #sndb.se