• NES replikakontrollers från Fractronics *varning*

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#289999  by macjohan

Tänkte bara säga att de är kassa. :) Verkar vara tillverkningsfel eller liknande på dom från Kanada (SJ).

http://www.tradera.com/NY-HANDKONTROLL- ... _112310474

Det är fel i styrdonet, det finns inget glapp mellan höger och vänsterpilarna. När man klättrar vertikalt på typ SMB2 så ramlar man av lianen direkt för det hela tiden vill dra åt något håll så fort man bara snuddar uppåt-knappen.
Jag köpte två stycken rätt billigt och har blivit lovad att lämna tillbaka dem om jag ville.

/ Johan
Last edited by macjohan on 24 May 2010, 21:44, edited 2 times in total.
 #347599  by Jonatan

Funderar på att införskaffa mig ett set nytillverkade handkontroller.
Har kikat på http://www.fractronics.se/nes_handkontroll.shtml från 'Simple Jet Technology'.
Har någon testat denna?
Känns den bra, sett till spelkänsla och utseende?
Finns det fler alternativ på nyproducerade handkontroller?
 #347604  by Mango

Du får originalkontroller billigare. Av erfarenhet kan jag säga att de flesta tredjepartstillverkade kontroller är sämre än originalet, har dock inte testat denna.
 #347608  by Chefren

Har för mig det var snack om den sorten här förut och att det konstaterades att dom är värdelösa, men jag kan ha fel.
 #347611  by smid

Ja denna fick väl en egen varningstråd då dom va katastrofalt dåliga. Tydligen fanns det inget mellanläge mellan höger och vänster, så när man skulle klättra på en ranka i smb ramlade man åt sidan. Rakt upp och ner funkade inte. Ganska snygga lådor, men innehållet suger.
 #347622  by Mango

Detsamma gäller alla de SNES-handkontroller i amerikansk stil som börjat dyka upp nu på Tradera för 90-120kr. Beställde själv hem ett par exakt likadana på ebay för $2 styck. Svinkass kvalitet, lätt värt $2 men absolut inte de sjuka priser folk säljer dem för på Tradera. Tråkigt att Tradera börjat svämma över av alla dessa kinesiska skräpprodukter.
 #347760  by Pinge

här är varningstråden:
viewtopic.php?f=2&t=9159&hilit=fractronics

Prova gärna forumets utmärkta sökfunktion innan ni startar nya liknande trådar! :good:
 #347818  by Kreese

Hur pass bra är gummina i dem? Funkar de som ersättningsgummin i originalkontroller?
Är det sådana gummin som säljs som reparationssats av diverse säljare (bl.a. de själva)?
 #373125  by cartman

Skulle också vilja få svar på den frågan. Köpte 2 av dessa handkontroller och tyckte att styrkorset kändes konstigt. Om det kommer kännas likadant med deras gummin och en original-dosa så är det kanske ingen idé att byta?

gummina till snes-handkontroller funkar dock klockrent bortsett från att R & L gummina är för små, och fungerar därför inte alls.
 #373217  by smid

Om det verkligen inte finns något mellanläge mellan höger och vänster så är det nog kört. Eller så skiter du i spel där "upp" måste vara intryckt :D
 #382718  by macjohan

Jag har inte öppnat och kikat gummina..kan göra det vid tillfälle. Men det är något annat som glappar, tror inte det hjälper om man moddar den heller. Man skulle jämföra en original och denna bredvid varandra isärplockade.
 #384033  by XIAOYANGGUANG

ganska irriterande att folk hela tiden klagar på kinesisk kvalite! Det är ju fasiken ni västerlänningar som hela tiden eftersöker billigare produkter! Det man betalar får man. Alla dom som klagar kan ju tänka på att typ 90% av all teknik görs i kina, även dom som är bra kvalite! Det är ju svenska och västerländska företag som sätter kraven på kvalite, om dom säger till att göra så billigt som möjligt så blir det, det också.. Om två företag, ett i kina och ett i sverige gör samma produkt under samma krav, så blir kvaliten densamma.. Dessutom så är det bra att det finns olika prisgrupper, men det är också bra att folk är medvetna om vad de köper... Köp inte grisen i säcken som det sägs så ofta..

Svar till ett rätt så gammalt inlägg dock.. (förra året)
 #384042  by R.J

Oj heta känslor där XIAOYANGGUANG.
Tror att tråden hade sätt precis likadan ut även om kontrollerna hade vart tillverkade i Sverige/Europa. Det är ju inte att handkontrollen är tillverkad i kina som folk klagar på.

Hur som helst så är det riktigt risiga kontroller. Innan jag läst den här tråden frågade en tjej kompis till mig om jag trodde dem va ok och jag svarade ja eftersom jag trodde de va bra eller rättare sagt de ser bra ut men efter att jag spelat lite med dem så kan jag inte rekommendera någon att köpa dem.

Edit. XIAOYANGGUANG: Jag missade Mangos inlägg när jag skummade tråden. Förstår vad du menar men tror inte han menade att allt som kommer från kina är skräp.
Last edited by R.J on 24 Mar 2011, 15:28, edited 2 times in total.
 #384044  by Mango

+1

Vare sig de skulle varit amerikanska, tyska, svenska, koreanska, ryska eller från Taiwan hade inte spelat någon roll. Skräp är skräp, och det är vad vi lyfter fram i den här tråden, inget annat.

Och nu är det ju så att folk luras att betala överpris på Tradera för dessa. Hade de kostat 20kr på Tradera hade jag inte sagt något. Då är det fair. Men som det är nu så luras folk att köpa produkter som inte fungerar till överpris. Antagligen är de inköpta för en tia styck av den som kränger dem på Tradera.
 #384089  by XIAOYANGGUANG

R.J wrote:Oj heta känslor där XIAOYANGGUANG.
Tror att tråden hade sätt precis likadan ut även om kontrollerna hade vart tillverkade i Sverige/Europa. Det är ju inte att handkontrollen är tillverkad i kina som folk klagar på.
Haha inte så heta, men man får ofta höra allt skit om kinesisk kvalite mm :p jag tror faktist europeer är mer intresserade av billig kvalite än vad kineser är, fast det är en annan story.
R.J wrote: Hur som helst så är det riktigt risiga kontroller. Innan jag läst den här tråden frågade en tjej kompis till mig om jag trodde dem va ok och jag svarade ja eftersom jag trodde de va bra eller rättare sagt de ser bra ut men efter att jag spelat lite med dem så kan jag inte rekommendera någon att köpa dem.

Edit. XIAOYANGGUANG: Jag missade Mangos inlägg när jag skummade tråden. Förstår vad du menar men tror inte han menade att allt som kommer från kina är skräp.
Mycket möjligt, Finns många "idioter" som försöker sälja sådant kineserna inte typ vill ha för massa tiolappar, jag kan för övrigt säga att en okej kopia av nes i kina skulle kostat typ 12-15 sek om inte det hade varit för att nes inte är lika vanligt längre.
 #384292  by smid

Jag hängde inte med alls på det sista... Om det började produceras kopior igen? Vi har ju så det räcker och blir över :(

Instagram #sndb.se