• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#379157  by toffe-86

Turtles avklarat! Jävla stimlaren, strimlade mig 2 ggr innan jag tog den jäveln.
Ingen som har ett komplett turtles i bra skick till övers? Vill komplettera denna titeln.
 #379928  by segasonic

Jag klarade Super Mario Bros ett tiotal gånger igår :P
 #380568  by Mango

Maniac Mansion avklarat. Körde med Dave, Bernard och Michael :) Riktigt skoj spel. Älskar verkligen den svenska översättningen ^^
 #381812  by toffe-86

Ja jäkla spel det Sanna, skönt att ha det avklarat, en liten nagel i ögat sen man var liten.
idag tog jag igenom ett spel som jag inte spelat sen jag var 7 år.
Många starka minnen till ett inte allt för bra spel, adventure in magic kingdom.
 #381817  by Ufouria

:good:

Jag har finfina minnen av Wonder Boy (arkad) som ju är väldigt likt Adventure Island 2. Spenderade många 5 kronor på det spelet en sommar. Däremot var Adventure Island 2 en riktigt besvikelse.

Adventure in magic kingdom är helt okej, inget höjdarlir men det går att spela igenom. Skön musik ute på fältet.
 #381889  by smid

toffe-86 wrote:Turtles avklarat! Jävla stimlaren, strimlade mig 2 ggr innan jag tog den jäveln.
Ingen som har ett komplett turtles i bra skick till övers? Vill komplettera denna titeln.
Klarade du 2an utan fusk? Trodde inte att det gick :o
 #381895  by Mango

För att man dör av tristess innan man kommer till sista bossen eller? :DOG

Kan inte minnas att jag tyckte det var så himla svårt, snarare väldigt enformigt. Men jag har ju inte heller orkat ge det någon ärlig chans pga. ovan nämnda skäl. Däremot ettan är väldigt svår.
 #381896  by smid

Mjo även pga det. Som liten brukade jag slå in koden och köra bana 7 bara för att man åkte skateboard :$
 #381963  by toffe-86

2.an var ju den enkla biten, tror inte jag dog mer än ett liv.
Ettan däremor var lite kämpigt, men 3.e försöket så gick det vägen. Varvade ettan när jag var liten med, har jag för mig. Men hade också minnet av teknodromen var sista bossen.
 #382082  by Ufouria

Har sprungit igenom 10-15 varv Rush n Attack. Stängde av när jag var uppe i 3,000,200 och hade >5 liv kvar (går inte att se exakt antal efter 5).

Hade ju över 7,000,000 kvar till mitt tidigare rekord vilket skulle innebära att spela 3 ggr så länge till vilket jag verkligen inte orkade. Och om jag då skulle ha spelet så länge så måste jag spela precis dubbelt så mycket till för att maxa båda pängmätarna (även player 2's).

3.000.200.JPG
3.000.200.JPG (1.14 MiB) Viewed 3333 times
 #382175  by Nagai

Varvade precis Nintendo World Cup, kändes skönt att äntligen ha klarat av det i och med att det legat i hyllan ett bra tag nu! :D
 #382623  by toffe-86

Efter många om och men och desto fler svärord klarade jag double dragon 3, visade sig att jag dött på sista bossen sisådär 10-15 ggr innan jag klarade den.

Sen satte jag mig med robocop 3, lätt match. :good:
 #382627  by toffe-86

Trodde jag med, eller hade för mig att det var lurig när man var liten å spelade det.
Men icke, en game over blev det för jag inte fatta vad jag skulle göra på sista banan.
Andra gången gillt som man brukar säga :D
 #382631  by Ufouria

Det är väl kanske mest för att det inte är så himla skoj så man lätt ger upp. Spelet känns väldigt stelt. Får ge det en ny chans en vacker dag.
 #384623  by Pinge

jag föreslår att du öppnar det, inget går ju sönder!
spel är till för att spelas! :yes:
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 227

Instagram #sndb.se